Saarlooswolfhond

16-06-2019 08:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 5 weekjes krijgen wij Saarloospupje. Zijn hier meer mensen met een Saarlooswolfhond? Of misschien een Tjech of Tamaskan?
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk bijna niet.
De meeste mensen willen toch en ongecompliceerde huishond waar ze gemakkelijk de maatschappij in willen kunnen zonder dat dit al te veel problemen geeft.
iones schreef:
16-06-2019 09:32
Ik denk bijna niet.
De meeste mensen willen toch en ongecompliceerde huishond waar ze gemakkelijk de maatschappij in willen kunnen zonder dat dit al te veel problemen geeft.
Lees jezelf eerst eens in voor je (domme) opmerkingen maakt.
TO, veel plezier met je pup. Heb je zelf geen maar ken wel iemand. Echt een mooie hond..
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
16-06-2019 09:36
Lees jezelf eerst eens in voor je (domme) opmerkingen maakt.
TO, veel plezier met je pup. Heb je zelf geen maar ken wel iemand. Echt een mooie hond..
Speciaal voor jou een link: https://avls.nl/karakter-en-gedrag/

Het zijn geen gemakkelijke honden. En de meeste mensen kunnen al niet om gaan met een duitse herder of een labrador zover krijgen dat hij goed luistert.

Ik weet van de saarloose wolfshonden meer dan van de topic starter en misschien is zij en haar gezin uitermate geschikt voor zo'n hond, maar uitgaand van ver boven het gemiddelde van de mensen, is dat niet waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig weten wij ook veel van saarlooswolfhonden en zijn wij door strenge selectie bij de fokker gekomen als uitermate geschikt. Altijd bijzonder gelijk zo'n oordeel.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
16-06-2019 09:36
Lees jezelf eerst eens in voor je (domme) opmerkingen maakt.
TO, veel plezier met je pup. Heb je zelf geen maar ken wel iemand. Echt een mooie hond..
Dankjewel!
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
Kersje303 schreef:
16-06-2019 09:44
Gelukkig weten wij ook veel van saarlooswolfhonden en zijn wij door strenge selectie bij de fokker gekomen als uitermate geschikt. Altijd bijzonder gelijk zo'n oordeel.
Bedenk even hoe het komt dat een dergelijke oordeel ontstaat en dat het niet persoonlijk is. Dan snap je het helemaal.

Als jullie de pup bij een echte fokker halen die jullie goed gescreend heeft, dan zal het wel goed zijn.
Ik hoop dat jullie een hele grote goed afgerasterde tuin hebben, zodat de hond zijn ei kwijt kan. Let op met vooral de kinderen van andere mensen. Je wilt je hond niet kwijtraken door een of ander opdringerig kind dat niet kan luisteren.

Hier in de buurt, in het prachtige Springendal, woont een boswachter. Hij is gefascineerd door de wolf, staat bekend als wolvenexpert, en omdat hij zo'n liefhebber is, heeft hij een ras dat er het dichtste bij komt: 2 saarlose wolfshonden. Ik geloof dat hij er mee fietst, altijd aangelijnd. Nu mogen honden daar al niet los, maar die van hem al helemaal niet.

Het zou geen hond voor mij zijn. Die van mij moeten luisteren omdat ik ze los wil kunnen laten.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-06-2019 09:42
Speciaal voor jou een link: https://avls.nl/karakter-en-gedrag/

Het zijn geen gemakkelijke honden. En de meeste mensen kunnen al niet om gaan met een duitse herder of een labrador zover krijgen dat hij goed luistert.

Ik weet van de saarloose wolfshonden meer dan van de topic starter en misschien is zij en haar gezin uitermate geschikt voor zo'n hond, maar uitgaand van ver boven het gemiddelde van de mensen, is dat niet waarschijnlijk.
Dit lijkt me een hond voor een groot wild bos, of heb ik dat verkeerd?

Ik heb geen enkel verstand van honden, volgens mijn collega communiceer ik op z’n kats met honden, maar ik vind de naam van de honden zo leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-06-2019 09:53
Dit lijkt me een hond voor een groot wild bos, of heb ik dat verkeerd?

Ik heb geen enkel verstand van honden, volgens mijn collega communiceer ik op z’n kats met honden, maar ik vind de naam van de honden zo leuk :)
Een groot wild bos, dan gaan ze geheid jagen. En dat mogen honden niet. Katten mogen dat wel maar honden niet. (dubbele moraal weet je wel).
Saarlose honden kunnen en mogen nergens los. Net zo min als hazewindhonden en de meeste huskies. Zijn te zelfstandig, leren niet luisteren. Misschien iets voor jou als kattenliefhebber? Aangezien veel kattenliefhebbers van katten houden omdat die eigenzinnig zijn. Nou, veel honden zijn dat dus ook.

Ben ik erg nieuwsgierig geworden hoe jij communiceert op z'n kats. Bedoel je daarmee slap ouwehoeren en onzin uitkramen? Doe ik ook naar honden.....
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-06-2019 09:55
Een groot wild bos, dan gaan ze geheid jagen. En dat mogen honden niet. Katten mogen dat wel maar honden niet. (dubbele moraal weet je wel).
Saarlose honden kunnen en mogen nergens los. Net zo min als hazewindhonden en de meeste huskies. Zijn te zelfstandig, leren niet luisteren. Misschien iets voor jou als kattenliefhebber? Aangezien veel kattenliefhebbers van katten houden omdat die eigenzinnig zijn. Nou, veel honden zijn dat dus ook.

Ben ik erg nieuwsgierig geworden hoe jij communiceert op z'n kats. Bedoel je daarmee slap ouwehoeren en onzin uitkramen? Doe ik ook naar honden.....
De enige die hier onzin uitkraamt ben jij. Saarlozen mogen gewoon los net als andere honden. En ze happen niet naar andere kinderen. Het zijn geen slaafse honden, maar een goed opgevoede saarlooshond kan zeker goed luisteren. Ik weet niet waar jij je informatie allemaal vandaan haalt? Een boswachter die 2 saarlozen heeft zal ze indd niet loslaten omdat ze op konijnen kunnen jagen. Net als veel andere hondensoorten.

Ik ga er verder ook niet op in ook
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-06-2019 09:55
Een groot wild bos, dan gaan ze geheid jagen. En dat mogen honden niet. Katten mogen dat wel maar honden niet. (dubbele moraal weet je wel).
Saarlose honden kunnen en mogen nergens los. Net zo min als hazewindhonden en de meeste huskies. Zijn te zelfstandig, leren niet luisteren. Misschien iets voor jou als kattenliefhebber? Aangezien veel kattenliefhebbers van katten houden omdat die eigenzinnig zijn. Nou, veel honden zijn dat dus ook.

Ben ik erg nieuwsgierig geworden hoe jij communiceert op z'n kats. Bedoel je daarmee slap ouwehoeren en onzin uitkramen? Doe ik ook naar honden.....
Ik bedoel ook meer een Amerikaans bos ofzo. Het lijkt mij dat dit soort honden zoiets nog meer nodig hebben dan een labrador ofzo. Ik vind dieren in een kooi of teveel aanlijnen ook gewoon best zielig.

Communiceren op z’n kats bedoelde hij meer lichaamstaal en stemhoogte enzo mee. Ik heb Siamezen, dat zijn in principe de ‘honden onder de katten’, maar je moet ze nog steeds ‘op z’n kats’ benaderen. Dus ogen knijpen, ietsjes wegkijken en wat hoger praten, afwachtend benaderen (zoiets, het gaat bij mij vrij natuurlijk) dat zijn dingen die je bij een hond juist niet schijnt te moeten doen, en zelfs de kat op het spek binden(haha).
O wat gaaf! Stond op mijn lijstje, maar uiteindelijk niet gedaan. Veel plezier met je pup!
Ik kende het ras niet, maar na even hebben gegoogled, lijkt me dit een fantastische hond als je weet wat je doet.
Mooie beesten om te zien.
Veel plezier ermee en ik hoop dat je de hond een gedegen training geeft en een goede band ermee opbouwt.
Mevrouw75 schreef:
16-06-2019 10:17
Ik bedoel ook meer een Amerikaans bos ofzo. Het lijkt mij dat dit soort honden zoiets nog meer nodig hebben dan een labrador ofzo. Ik vind dieren in een kooi of teveel aanlijnen ook gewoon best zielig.

Communiceren op z’n kats bedoelde hij meer lichaamstaal en stemhoogte enzo mee. Ik heb Siamezen, dat zijn in principe de ‘honden onder de katten’, maar je moet ze nog steeds ‘op z’n kats’ benaderen. Dus ogen knijpen, ietsjes wegkijken en wat hoger praten, afwachtend benaderen (zoiets, het gaat bij mij vrij natuurlijk) dat zijn dingen die je bij een hond juist niet schijnt te moeten doen, en zelfs de kat op het spek binden(haha).

De eigenaresse van de dierenwinkel had er drie. Gingen altijd mee naar de winkel en lagen dan heerlijk te slapen overdag en liepen af en toe eens naar buiten (los gewoon, kon prima want luisterden fantastisch).
Alle reacties Link kopieren
Geen tips oid.. maar wat een prachtig hondenras!
Veel plezier met jullie pup!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TO, het zijn schitterende honden.
Heel wat anders dan de doorsnee hond, vind ik.
Zelf heb ik Basenji’s ,wat karakter en derg lijkt het veel,op de saarloze wolfshond.
Hebben ook baat bij rust en consequente aanpak, ik heb in de loop van de jaren regelmatig hondencursussen gevolgd
Is ook een aanrader, voor de hond maar zeker voor de baas.
Ik heb mijn honden nooit los, ook niet in losloopgebieden,juist vanwege hun jachtdrift.
Wel loop ik dagelijks vele kilometers met ze,puzzel met ze, doe op de hondenschool diverse spellen.

Nogmaals gefeliciteerd en ik wens je heel veel plezier met jou nieuw gezinslid.
hemke wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:16
1.38% gewijzigd
Heel veel plezier met je hond!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Het zijn inderdaad hele mooie honden met een bijzonder karakter. Dat is niet voor iedereen weggelegd, maar zeker passend voor ons.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met jullie nieuwe gezinslid TO !
Enjoy the little things in life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven