Duiven verjagen op het balkon

17-06-2019 08:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een flatje met een balkon. Woon hier nu 2 jaar. Bij mijn balkon zit een soort nestje/bakje met duiven. Daar neergezet door de vorige bewoners. Dat bakje staar tussen mij en de andere buren. Maar constant heb ik last van duivenpoep. Vorig jaar heb ik iets gedaan waardoor de overlast mee viel. Nu hebben ze vorig jaar jonge duiven gekregen. En nu zit die jonge duif de hele tijd bij mij op het balkon, op het tuinbankje, heel rustig en laat zich niet gemakkelijk wegjagen.

Heb ik laarst de poep weggehaald, poepen ze weer. Hij blijft heel rustig zitten. Soms probeer ik hem weg te jagen, maar hij is zo rustig en verroert zich bijna niet. Van de volwassen duiven heb ik nu weinig last van.

Heeft iemand een makkelijke tip oid om de duiven weg te jagen of dat ze niet meer bij mij op het balkon komen? Makkelijke dingen die je zelf kan maken? Waardoor ze afschrikken.... zo kan ik niet echt buiten zitten..
Zo'n nepkraai erop.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
17-06-2019 08:30
Zo'n nepkraai erop.
of zelf een lange zwarte jas aan!
Of dit in dezelfde zeur toon die ik bij het bericht hoor, aan die duiven gaan zitten oreren op je balkon. Ik denk dat ze van kwelling hun koffertjes pakken.
Deze is ook leuk:
https://www.youtube.com/watch?v=OGSOL7cBiOo

Afbeelding
kintsugi schreef:
17-06-2019 08:39
Deze is ook leuk:
https://www.youtube.com/watch?v=OGSOL7cBiOo

Afbeelding
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Zet er een koe neer
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Een net spannen zie je ook vaak.
Als dat kastje is neergezet door de vorige bewoner, kun jij het toch gewoon weer weghalen?
Kastanjez schreef:
17-06-2019 09:04
Als dat kastje is neergezet door de vorige bewoner, kun jij het toch gewoon weer weghalen?
Niet zo praktisch doen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, laat die diertjes toch. Ze worden overal al weggejaagd. Mooi toch, de natuur? Ik zou er van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
17-06-2019 09:04
Als dat kastje is neergezet door de vorige bewoner, kun jij het toch gewoon weer weghalen?
En waar moeten die duiven dan heen? Er zitten steeds 2 duiven in een momenteel ook weer een kleintje....
Alle reacties Link kopieren
Snap niet zo goed, als je er al 2 jaar woont, waarom dat bakje er nog steeds staat. In de winter zitten die duiven er toch niet?? Dan had je het toch al lang weg kunnen halen?
Alle reacties Link kopieren
En hetgeen je vorig jaar hebt gedaan waardoor de overlast meeviel dit jaar herhalen is geen optie?

(Duivendij op het menu gezet? ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
17-06-2019 09:22
Snap niet zo goed, als je er al 2 jaar woont, waarom dat bakje er nog steeds staat. In de winter zitten die duiven er toch niet?? Dan had je het toch al lang weg kunnen halen?
Omdat ik op een gegeven moment ik er weinig last van had... Maar nu er een jonge duif bij is gekomen..... dat bakje staat trouwens tussen mij en de andere buur in op de helft op mijn kant en haar kant. Weet niet of dat dan wel mogelijk is en of t zomaar mag. . .
Leuk toch nestje in je tuin.. zou het graag willen.. mijn kat ook :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hier hangt er zo een plastic slinger te wapperen. Tip van de buurvrouw. Sindsdien geen duif meer gezien op het balkon.
Kennelijk komen duiven terug naar de plek waar ze geboren zijn dus je had dat kastje weg moeten halen.
Ik zou het ook niet kunnen nu er alweer een nestje met vogeltje in zit, maar zodra die uitgevlogen is zou ik het verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Haal het nest weg zodra de jongen zijn uitgevlogen. Als ze weer een nest gaan bouwen haal het dan weg, dagelijks. Zorg dat er iets anders staat op de plek waar ze normaal het nest bouwen zodat ze daar ook niet meer kunnen zitten. Anders kom je er echt niet van af. Je hebt trouwens ook van die vliegers in vorm van een vogel, die helpen ook goed. Die worden op daken in de stad gebruikt om te voorkomen dat meeuwen en duiven daar nesten bouwen.

Ik zou het niet van de buurvrouw laten afhangen, (stads)duiven vallen volgens mij officieel onder de categorie ongedierte en hun uitwerpselen kunnen ook ziektes verspreiden. Lijkt mij voldoende reden om dat nest te weren, hoe leuk je buurvrouw het ook vindt.
Geen net in ieder geval.

Heb laatst een heel naar filmpje zien langskomen van vogels die daarin verstrikt zaten. WIl je niet op je balkonnetje.
Als er nu een nest met jongen in zit mag je het niet weghalen, dat is strafbaar. Ik zou als het nest niet meer gebruikt wordt met de buren overleggen of dat kastje niet weg kan omdat je er overlast van hebt.
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
17-06-2019 09:25
Omdat ik op een gegeven moment ik er weinig last van had... Maar nu er een jonge duif bij is gekomen..... dat bakje staat trouwens tussen mij en de andere buur in op de helft op mijn kant en haar kant. Weet niet of dat dan wel mogelijk is en of t zomaar mag. . .
Even aanbellen bij de buren en de situatie uitleggen en vragen of zij bezwaar hebben als je het kastje aan het einde van het seizoen weghaalt, is geen logische optie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
17-06-2019 10:18
Als er nu een nest met jongen in zit mag je het niet weghalen, dat is strafbaar.
Bij stadsduiven is dit niet strafbaar. Bij andere vogelsoorten wel idd.
kintsugi schreef:
17-06-2019 09:07
Niet zo praktisch doen.
:bonk: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-06-2019 10:36
Even aanbellen bij de buren en de situatie uitleggen en vragen of zij bezwaar hebben als je het kastje aan het einde van het seizoen weghaalt, is geen logische optie?

Dat kan ik idd doen en anders had ik het allang gedaan maar mijn buurvrouw spreekt totaal geen Nederlands, en verstaat het volgens mij ook niet. Laarst geprobeerd een gesprek aan te knopen, ook in het Engels maar helaas ... ze leek mij niet te verstaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven