Onderbouw koelkast alleen laden

18-06-2019 08:32 12 berichten
Wij tekenen hopelijk snel voor een nieuw huis en ik ben aan het denken over een nieuwe keuken. Ik hou niet van hoge kasten en kwam in mijn zoektocht langs onderbouw koelkasten die je als lade opent. Ik zou er dan 2 plaatsen. Ik heb nog niet veel reviews gelezen en ik vraag mij af of hier iemand ervaring heeft met deze koelkasten? :)






Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op de boot een koelkast die je van boven open doet. Hou er wel rekening mee dat wanneer je iets onderuit de koelkast wilt, je eerst dingen eruit moet halen. Of je moet er iets inzetten waar je bijvoorbeeld de kleine potjes in doet, en een bakje voor de kaas/vleeswaren. De kwetsbare groente moeten bovenop, dus daar kan je dan niet een 2 liter pak melk op leggen.

Voordeel is, dat je niet op je knieën moet om te kijken wat er in de koelkast zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
18-06-2019 08:36
Wij hebben op de boot een koelkast die je van boven open doet. Hou er wel rekening mee dat wanneer je iets onderuit de koelkast wilt, je eerst dingen eruit moet halen. Of je moet er iets inzetten waar je bijvoorbeeld de kleine potjes in doet, en een bakje voor de kaas/vleeswaren. De kwetsbare groente moeten bovenop, dus daar kan je dan niet een 2 liter pak melk op leggen.

Voordeel is, dat je niet op je knieën moet om te kijken wat er in de koelkast zit.


Bedoel je een koelkast met laden of heb je een soort kist model?

Met zo’n pak melk vraag ik mij ook af of dat wel rechtop in zo’n lade past.
Alle reacties Link kopieren
Duurt dan te lang voordat ik mijn half pak yoghurt te pakken heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
wij hebben 1 kist. Maar lades nemen wel veel meer ruimte in dan een koelkast met planken. Je verliest dus veel koelruimte.

Wij hebben in de keuken een kleine koelkast, en in de kelder nog een grote koelkast.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zelfs doorzichtige ladenfronten zijn onnodige obstakels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel lijkt me dat je niet meteen kunt zien waar iets staat of ligt. Verder lijkt het me op zich niet onhandig, maar ik zou er dus niet voor kiezen.
Even gecheckt op internet, maar voor de prijs van 1 zo’n koeler (die mij minder praktisch lijkt dan een gewone), kan ik er 3 onderbouw met een normale deur kopen.

Dus 2 van die koelers zijn 6 normale.
Dan zou ik echt wel deze even in het echt gaan bekijken om te checken of je dit niet onpraktisch gaat vinden straks.
Geen ervaring, maar ik zou er niet voor kiezen.
Lijkt me vrij klein (toch voor een gezin)
Onoverzichtelijk
En ik zou er een hekel aan krijgen om steeds te moeten bukken om iets uit de koelkast te nemen. Bij het maken van onze keuken probeerde ik er net voor te zorgen dat de zaken die je veel nodig hebt zich bevinden op heuphoogte of hoger.
Mijn ouders hebben er zo een, maar wel in combinatie met een normale koelkast in de bijkeuken. In de keuken zelf zitten alleen de dingen voor dagelijks gebruik er in. Ze zijn er blij mee, maar ik zou het voor onszelf niks vinden: slecht overzicht en je kan er weinig in kwijt. Wat mij betreft dus geen aanrader als je met meer dan 2 personen bent.
Dat kost je dan toch veel te veel keukenkastjes? Neem aan dat je ook nog een vriezer en een vaatwasser wilt. Dat zijn al vier keukenkastjes met apparatuur.... en dan heb je geen bovenkastjes!

Ik zie het iig niet helemaal voor me. Ik heb er geen ervaring mee, maar de laden lijken me wel handig. Maar dan gewoon in een grote, normale koelkast :D.
Ik heb sinds een jaar of zeven in de keuken boven zo’n koelkast en ik vind het echt ideaal. Onderin een lade waarvan de helft een hogere bak is waar flessen rechtop in kunnen staan en de andere helft is minder diep en daar staan lagere dingen in zoals kleinere flessen(formaat slasaus) en groenten. Daarboven een lade waarvan de helft wat dieper is want die valt dan in het ondiepe deel van de lade eronder. Daarboven nog een lade die perfect is voor beleg, tubes, komkommer, ze maar de wat plattere dingen. Ik vind het handig want je hoeft niet op je knieën achterin de koelkast te zoeken maar ziet van bovenaf wat waar staat. In mijn andere koelkast(hoge) staan regelmatig allerlei potjes achter elkaar en dan moet ik natuurlijk net de achterste hebben. Bij de lade-koelkast zie ik van bovenaf waar dat potje staat wat ik wil hebben. Voor mij is eentje genoeg want die koelkast is niet voor dagelijks gebruik maar twee lijkt mij anders echt genoeg. Door de lades is de ruimte voor mij veel beter te benutten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven