Zwarte kranen

18-06-2019 11:33 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen met zwarte kranen en douche in de badkamer en er heel blij mee zijn? Ik hoor vaak dat je er veel kalk op ziet en dat het dus lastig schoonmaken is, plus dat het snel krast. Maar ik heb hier ook wel eens een reactie van mensen gelezen die daar geen last van hebben. Ik denk dat er ook wel veel verschil in kwaliteit is.
Weet iemand welk merk wél zwarte kranen heeft die mooi blijven? En die ook nog snel leverbaar zijn? Ik was laatst bij een aannemer die aangaf dat er 8 maanden levertijd op zit o_o Nou kan ik me niet voorstellen dat dat overal zo is, aangezien er dan vrijwel niemand zwarte kranen zou hebben. Dus ook daar ben ik erg benieuwd naar.

Kortom: welke zijn goed en blijven mooi? Een beetje extra poetsen heb ik er overigens best voor over, ik vind het net iets extra’s geven aan de badkamer.
Ik heb ze zelf niet maar ik moet de eerste nog tegen komen waarbij dat op langere termijn mooi blijft. Kalk, krassen, de coating die er vanaf slijt.
Ik denk dat het niet met de kwaliteit van de kranen te maken heeft, maar met de kwaliteit van het water.
Het is niet aan te raden om zwarte kranen te nemen als je in de Randstad woont, omdat het water hier erg kalkrijk en hard is. In het oosten drinkt men grondwater en dat is in het algemeen veel zachter.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-06-2019 11:40
Ik denk dat het niet met de kwaliteit van de kranen te maken heeft, maar met de kwaliteit van het water.
Het is niet aan te raden om zwarte kranen te nemen als je in de Randstad woont, omdat het water hier erg kalkrijk en hard is. In het oosten drinkt men grondwater en dat is in het algemeen veel zachter.
Dat natuurlijk ook. Bij ons is het water sinds een paar jaar een stuk zachter, maar ik weet niet of het zacht genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit nu sinds mei 2018 een zwarte kraan in de keuken. Behalve dat je de aanslag misschien wat meer ziet geen krasjes oid.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb zwarte kranen.
En woon in een gebied met kalkrijk water.

Ik heb ze nu twee jaar.
Geen enkel krasje, totaal geen last van kalkaanslag, zien er nog steeds als nieuw uit.

Ik hen ze via internet, gene idee meer waar eigenlijk.
Waren niet duur en snel geleverd,

Een zwarte douche zou ik dan weer niet aandurven.
Dit wordt natuurlijk wel veel natter dan een wastafelkraan.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
18-06-2019 11:57
Ja ik heb zwarte kranen.
En woon in een gebied met kalkrijk water.

Ik heb ze nu twee jaar.
Geen enkel krasje, totaal geen last van kalkaanslag, zien er nog steeds als nieuw uit.

Ik hen ze via internet, gene idee meer waar eigenlijk.
Waren niet duur en snel geleverd,

Een zwarte douche zou ik dan weer niet aandurven.
Dit wordt natuurlijk wel veel natter dan een wastafelkraan.
Jammer dat je het niet meer weet, er staat vast ook geen merk op?

Ik vind het dan weer niet mooi om de douche wel chroom te doen en de wastafelkranen zwart. Dan wil ik het wel het liefst allebei.
Alle reacties Link kopieren
Glencoco schreef:
18-06-2019 11:51
Hier zit nu sinds mei 2018 een zwarte kraan in de keuken. Behalve dat je de aanslag misschien wat meer ziet geen krasjes oid.
Weet je wat het merk is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand bij wie de zwarte laag eraf komt. Die heeft nu dus weer wat anders.
Zorg er in ieder geval voor dat je de kranen van een gerenommeerd merk koopt. Veel kranen komen tegenwoordig uit China en daar zitten veel vervuiling in het metaal dat erg slecht is voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook zwarte kranen, lees dus even mee. Wil ook zwarte kraan in de douche. Er komt hier sowieso een kalkfilter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Grohe kraan in de badkamer, past heel mooi bij het gespikkelde blad van het meubel.

Het vlekt wel, maar geen kalk of beschadigingen. Vlekjes zijn ook weg te poetsen. Ik heb wel onderschat hoe erg je vingers en veegjes erop ziet. Dus er gaat elke dag een doekje over.
Alle reacties Link kopieren
Juf-Toos schreef:
18-06-2019 12:14
Wij hebben een Grohe kraan in de badkamer, past heel mooi bij het gespikkelde blad van het meubel.

Het vlekt wel, maar geen kalk of beschadigingen. Vlekjes zijn ook weg te poetsen. Ik heb wel onderschat hoe erg je vingers en veegjes erop ziet. Dus er gaat elke dag een doekje over.
Hoe lang hebben jullie hem al en hoe hebben jullie hem besteld? Volgens mij is dat het merk waar volgens die man 8 maanden levertijd op zit o_o
Als je de kranen na gebruik even droogmaakt, krijg je geen aanslag .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zwarte kranen.
Keuken
Wc’s
Beide badkamers

Intens blij mee
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-06-2019 12:18
Hoe lang hebben jullie hem al en hoe hebben jullie hem besteld? Volgens mij is dat het merk waar volgens die man 8 maanden levertijd op zit o_o
Oh, man heeft hem via zijn werk besteld bij een groothandel dus dat weet ik niet.

We wonen hier nu driekwart jaar.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-06-2019 12:05
Jammer dat je het niet meer weet, er staat vast ook geen merk op?

Ik vind het dan weer niet mooi om de douche wel chroom te doen en de wastafelkranen zwart. Dan wil ik het wel het liefst allebei.
Daar vreesde ik eerst ook wel voor, maar heeft bij ons toch goed uitgepakt.
De stijl in de badkamer is wat vintage met metrotegels en een mat RvS douche combinatie die een wat ouderwetse vormgeving heeft.
Ik kon geen kranen vinden die dezelfde stijl van de douchecombinatie hadden,de zwarte kranen in neutrale vormgeving werkte daar wel goed bij.
Past namelijk heel goed bij de wastafelkast met zwart bovenblad, zwarte grepen en witte wastafelkommen.
Alles uit dezelfde serie vind ik dan weer te vlak overkomen.
Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-06-2019 12:06
Weet je wat het merk is?
Heb hem bij hudson reed gekocht. Geen idee eigenlijk of ze daar verschillende merken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je na gebruik even alles droogt heb je nooit last van kalk.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Utrecht en hebben matzwart. Geen idee welk merk, gekocht bij de keukenwinkel.
Geen last van krassen of kalk etc.
-
Phloxx schreef:
18-06-2019 12:33
Wij wonen in Utrecht en hebben matzwart. Geen idee welk merk, gekocht bij de keukenwinkel.
Geen last van krassen of kalk etc.
Utrecht heeft dan ook het zachtste en lekkerste water van het land. :)
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
18-06-2019 12:25
Daar vreesde ik eerst ook wel voor, maar heeft bij ons toch goed uitgepakt.
De stijl in de badkamer is wat vintage met metrotegels en een mat RvS douche combinatie die een wat ouderwetse vormgeving heeft.
Ik kon geen kranen vinden die dezelfde stijl van de douchecombinatie hadden,de zwarte kranen in neutrale vormgeving werkte daar wel goed bij.
Past namelijk heel goed bij de wastafelkast met zwart bovenblad, zwarte grepen en witte wastafelkommen.
Alles uit dezelfde serie vind ik dan weer te vlak overkomen.
Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Jouw badkamer lijkt me zeker mooi! Ik zou ook nooit alles uit dezelfde serie nemen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-06-2019 12:36
Utrecht heeft dan ook het zachtste en lekkerste water van het land. :)
Dat eerste is sowieso niet waar.
Annelleke schreef:
18-06-2019 12:46
Dat eerste is sowieso niet waar.
Uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Tegen kalk kun je een ontharder plaatsen? Wel duur.
Ons werd mooie witte kranen afgeraden omdat deze en duurder zijn, maar wel sneller beschadigen. Daar heb je dan dus geen garantie op. (Lijkt me met zwart net zo?)
Wellicht kun je mooie zwarte kranen plaatsen die evt makkelijk te vervangen zijn? (Ik weer niet of dat bestaat.)
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven