Inspiratie badkamer

18-06-2019 12:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zag een topic over badkamers voorbij komen en heb zelf eigenlijk ook wel een vraag. Nou ja, eigenlijk een verzoek. We gaan over niet al te lange tijd onze badkamer verbouwen, alles helemaal nieuw. Ik vind best veel stijlen mooi, zolang het maar niet te basic en saai wordt. Mijn vriend is precies het tegenovergestelde. Wil het juist heel neutraal houden, geen gekke dingen en houdt eigenlijk alleen van zwart en wit. Nou zie ik érgens nog wel een kleine opening om het toch niet te saai te maken, hij laat mij namelijk wel alles uitzoeken (hij wil ook absoluut zelf niet mee om ergens te kijken) en vindt het meestal wel mooi als ik tóch iets in huis doe wat eigenlijk niet in zijn standaard smaak past.

Dus... nu ben ik aan het zoeken naar badkamers die behoorlijk neutraal zijn, maar toch met een kleine twist. Toch een gekleurde muur, maar niet knalgroen of zo. Tegeltjes die net wat opvallender zijn maar niet te. Net een wat ander meubel dan standaard wit met 2 laden. Leuke lampjes, dat soort dingen.
Ik weet wel dat het niet met zandkleur etc. moet zijn, beetje mediteraans, dat gaat hem niet worden, ook al kan dat ook neutraal zijn. Gouden of koperen kranen zal hij ook echt niet willen. Stel dat we het huis over een jaar gaan verkopen (wat zeker niet de bedoeling is, maar goed), iets wat de meeste mensen dan wel mooi vinden en niet meteen weer willen vervangen.

Op Pinterest heb ik inmiddels meerdere badkamerborden en ik lees veel woontijdschriften (Vogue Living en Elle Decoration zijn meer mijn smaak dan VT wonen), maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er nog goede ideeën en vooral inspirerende plaatjes om hier te plakken? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier de achterwand vd wc (ook beneden) met Portugese tegels: in jouw geval zou ik zeliges doen. Die heb je ook in neutrale tinten.
Alle reacties Link kopieren
Tip geen dambord leggen met zwarte en witte tegels.. stof is grijs op de witte en wit op de zwarte. Donkere haren zie je op de witte tegels heel goed en lichte haren op de zwarte. Ooit lag het in een badkamer.. ik schaamde me elke dag dood. Ik maakte die vloer drie keer per dag schoon.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips. Maar ga gewoon eens naar een badkamerboer en laat daar je badkamer ontwerpen. Zij hebben ook vaak wel leuke twisten die ze er aan kunnen geven.

Verder nog een ding: maak de badkamer zoals jij het wil en denk niet aan de potentiële koper. Iedereen neemt een hoogglanswittekeuken want dat verkoopt goed, ik vind dat heel lelijk. Je weet niet wat de potentiële koper wil.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een houten vloer overwegen, kan je de rest wel zwart/wit houden. Geeft toch een warmere uitstraling.
En tegeltjes zijn niet verplicht he, zoveel manieren om een badkamermuur af te werken buiten tegels om.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
18-06-2019 12:19

Verder nog een ding: maak de badkamer zoals jij het wil en denk niet aan de potentiële koper. Iedereen neemt een hoogglanswittekeuken want dat verkoopt goed, ik vind dat heel lelijk. Je weet niet wat de potentiële koper wil.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Helaas denkt mijn vriend er anders over. Ik kan hem daar echt niet van overtuigen, ook al is het de bedoeling dat we hier nog heel lang wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwaar verliefd op deze badkamer..

https://www.dec.amsterdam/bathroom
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
18-06-2019 12:21
Je kunt ook een houten vloer overwegen, kan je de rest wel zwart/wit houden. Geeft toch een warmere uitstraling.
En tegeltjes zijn niet verplicht he, zoveel manieren om een badkamermuur af te werken buiten tegels om.
Ja, weet ik, maar ik vind tegels op zich wel mooi en praktisch. Een houten of houtlook vloer wil ik zelf niet, wel in de rest van het huis maar niet in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
18-06-2019 12:23
Ik ben zwaar verliefd op deze badkamer..

https://www.dec.amsterdam/bathroom
Thanks, sowieso staan er gave dingen op die site!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld 6-hoekige tegels. Die kan je wit houden, maar ziet er wel weer heel anders uit dan een standaard badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook iets met de vloer doen. Houtlook tegels oid.

Afbeelding

1 wand gekleurde tegels achter wasbak of in de douche.

Afbeelding
Afbeelding

Of grote witte wandtegels en een brede strook gekleurd.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf leuk vind, is een afwijkende tegel in de doucheruimte (of op een bepaalde muur). Kijk eens naar mozaïek tegels.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook direct aan zelliges. Heb je in elke kleur, dus ook heel basic, en blijven toch bijzonder.
-
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan onze badkamer komend jaar opnieuw betegelen (sanitair is prima in orde, dus dat wordt teruggeplaatst) met glastegels. Net wat aparter en toch ook in basic kleuren te krijgen. De inloopdouche krijgt een zuiltje met kleiner formaat, de rest wordt in 10x20 getegeld.

We hebben dan een beetje een retro sfeertje in gedachten, wij kiezen wel voor deels kleur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een muur met beton cire in de badkamer, is net even anders en heel goed zelf te doen en schoon te houden.
Wij hebben sinds een jaar een nieuwe zwart/witte badkamer.

Ik heb me laten inspireren door Portugese vloeren.
De vloer (je moet er van houden) is vrij druk met deze tegels: https://www.casa39.com/ragno-eden-hexag ... -rgl2.html

En de muren wit, muurtjes van douche weer antraciet.
En daarbij nog een houten badmeubel omdat het anders te zwart/wit werd.

Het is allemaal vrij strak maar door die vloer ook weer niet.
Ben er nog steeds heel blij mee.
Ik ben trouwens begonnen op Pinterest. Heel veel badkamers gepind die ik mooi vond en na een poosje dat bord bekeken en gekeken wat er iedere keer weer terugkwam.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben muv het natte deel (douche en wc) de muren laten stuccen en met tweecomponenten verf laten behandelen. Dit is makkelijk in allerlei kleuren te doen en dus te veranderen.
Ik vond de badkamer meubels van Riverdale wel mooi. (Zelf niet genomen, wel mooi zwart wit.)
Succes met uitzoeken!
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
https://www.riverdalenl.com/nl/inspirat ... r-magazine
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
francesbean1977 schreef:
18-06-2019 12:26
Thanks, sowieso staan er gave dingen op die site!
Zeker :lol: zo jammer dat ik geen koophuis heb haha.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat Riverdale ook badkamermeubels had! leuk!
Alle reacties Link kopieren
Oja, badkamerstress .. we hebben recent een hele nieuwe badkamer uit moeten zoeken voor ons nieuwe huis .. ik vind veel te veel mooi dus 1000 x mijn ideeen veranderd .. uiteindelijk is het toch gelukt.

We krijgen keramisch parket op de vloer (tegels wat eruit ziet als houten planken) wat we laten doorlopen op de achterwand van de douche. De rest worden grote antraciete tegels. Twee zitjes in de natte cel (ivm met mijn slechte onderstel) We laten nissen in de muren maken voor de flessen shampoo e.d. Kranen komen in de muur. Losse douche en een regendouche in het plafond. Het plafond wordt verlaagd en zwevend (onze plafonds zijn ruim 3 meter hoog) met led-verlichting rondom.

Het wastafelmeubel en de kasten zijn van eikenhout. Op het meubel 2 zwarte vierkante was kommen met de kranen ook daar in de muur. Grote verwarmde en verlichte spiegel erboven. De handdoek radiator is ook zwart. In de vloer hebben we vloerverwarming. Alle kranen zijn geborsteld RvS.



We wilden echt het wellness gevoel creëeren. En dat gaat denk ik ook lukken. Nog afstylen met leuke accessoires en dan kunnen we lekker genieten (nu de rest van het huis nog bedenken.

Succes en veel plezier met plannen :-)
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven