Wasmachine en wc samen?

18-06-2019 14:56 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Zoals jullie kunnen lezen in het huizenjachttopic, ben ik in de markt voor een klushuis. Nu heb ik een appartement gevonden met een stokoude badkamer. Er moet sowieso geklust gaan worden.

Nu ben ik aan het schuiven met meubels voor een logische indeling. Ik wil een toilet los van de badkamer (in dit segment is het vaak 1 ruimte met douche, wc, wasmachine en wastafel). Zo kwam ik uit op een inrichting waarbij de wasmachine en droger in dezelfde ruimte als het toilet staan. Voor mij zou dit ideaal zijn qua indeling.

Zouden jullie dit raar vinden? Ik wil mijn huis wel verkoopbaar houden dus wil even peilen hoe men hierover denkt.
Bij nieuwbouw zou ik dat als koper raar vinden maar bij een ouder huis niet. Ik ben in 2,5 jaar tijd wel gekkere dingen tegengekomen bij bezichtigingen.
Als dat de ene wc is in het huis is, ja

Waarom wasmachine niet bij de badkamer houden?
Ik zou het niet willen, vind het niet een fris idee.
Kun je er een kast oid omheen bouwen, zodat je niet je was rondjes ziet draaien als je op de wc zit? Dan zou ik 't niet vervelend vinden, helemaal als dat de indeling verder fijner maakt. Is de wasmachine in de keuken anders een optie, in een kast weggewerkt?
Dat had ik vroeger ook, is prima hoor. Wel een wc- bril met deksel kopen, anders valt er was in :)
Als het ook anders kan zou ik het niet doen. Ik stel me dan voor dat er net iemand flink heeft zitten bouten, en daar moet ik dan in de stank gaan staan om een was erin te doen of eruit te halen.
Ik vind het raar. Ik vind het al niet fijn als alles in de badkamer staat, maar soms heb je weinig keus. Maar een wasmachine op het toilet vind ik raar. Klinkt ook niet echt hygiënisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet zo’n moeite mee hebben.
Heb ooit een huis bezichtigd waar de wasmachine in de slaapkamer stond, dat vond ik vreemder.
.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel het segment huizen waar wasmachines in keukens, slaapkamers, woonkamers, douches en op balkons staan bij wijze van spreken. In de keuken is weinig ruimte en ook bij de douche komt het niet lekker uit met de deuren. Leuk om jullie (verschillende!) eerste reacties te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de ruimte tov de gang? Als het langwerpig is kun je misschien opdelen in een kast voor de was/droogcombi en het toilet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zit er ergens een trap ofzo? Wij hebben ooit de wasmachine onder de trap weggewerkt, door 'm er zo onder te zetten dat hij met de klep richting de gang naast de trap zat, en dan een driehoekig kastje voor wasmiddel erboven.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan eventueel ook, maar dan is het toilet maar 90cm breed, wat me wat krap leek en er moet natuurlijk een extra deur komen, wat weer ruimteverlies oplevert omdat je de ruimte ervoor moet vrijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-06-2019 15:03
Ik vind het raar. Ik vind het al niet fijn als alles in de badkamer staat, maar soms heb je weinig keus. Maar een wasmachine op het toilet vind ik raar. Klinkt ook niet echt hygiënisch.
Minder hygiënisch dan een toilet in de badkamer? Ik zie het probleem niet zo. Volgens mij is het gewoon maar net wat je gewend bent.
Als dit voor jou de ideale indeling is, dan is dat toch het belangrijkste?

Daar wordt je huis echt niet onverkoopbaar van. Zoals je zelf zegt, in dat segment kom je wel meer 'originele' oplossingen tegen.
BO2punt0 schreef:
18-06-2019 15:00
Kun je er een kast oid omheen bouwen, zodat je niet je was rondjes ziet draaien als je op de wc zit?

Want? Dat leidt zo af?

Wat maakt dat nou uit. Ik heb sinds kort ook een wasmachine in de badkamer naast het toilet en mijn toiletervaring is er echt niet minder om geworden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
18-06-2019 15:29
Minder hygiënisch dan een toilet in de badkamer? Ik zie het probleem niet zo. Volgens mij is het gewoon maar net wat je gewend bent.

Omdat je bij heftige diarree dan tegen de wasmachine aan spuit, in plaats van tegen de wandttegels. Duh.. :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geloof ik wel iets van deurtjes voor de wasmachine maken, maar vind het niet zo gek hoor. Logischer dan in andere verblijfsruimtes.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Eze schreef:
18-06-2019 15:29
Minder hygiënisch dan een toilet in de badkamer? Ik zie het probleem niet zo. Volgens mij is het gewoon maar net wat je gewend bent.
Nee, daarom zei ik al dat ik het niet fijn vind als alles in de badkamer aanwezig is. Gelukkig alleen maar in huizen gewoond waar dat het geval was.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-06-2019 15:29
Want? Dat leidt zo af?

Wat maakt dat nou uit. Ik heb sinds kort ook een wasmachine in de badkamer naast het toilet en mijn toiletervaring is er echt niet minder om geworden hoor.

Misschien stimuleert het juist! :rofl:
.
Alle reacties Link kopieren
In de badkamer zou ik niet raar vinden, maar bij op de wc ruimte dus wel. Al zeker als dat het gastentoilet is. Maar ik vind inde keuken zoals je al eens op buitenlandse tv programma's ziet ook erg raar. Als je was sorteert ligt dat toch allemaal in de weg?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen fris idee, maar het zou voor mij geen reden zijn om het huis niet te kopen. Misschien kun je er iets omheen bouwen? Een soort aanrecht erboven waar je de was ook op kunt vouwen en deurtjes ervoor? Dan is het toch een ander gezicht.
Hier een toilet in een afgescheiden hoek van de badkamer en de wasmachine er pal naast.

Ooit ging de douche uitgebroken worden - door de vorige bewoners - en vervangen door een inloopdouche.
Dat is dus nooit gebeurd, maar de afscheiding staat er nog wel.

Ruimte zat.

Ik vind het niet abnormaal :-).

(Het alternatief is een wasmachine in de kelder. Telkens 2 verdiepingen naar beneden moeten met vuile kleding vind ik totaal niet praktisch.)


Een vriendin heeft een apart toilet en daarin de wasmachine en droogkast.
Ik vind het vooral qua ruimte nogal krap. Je zit met je knieën zo'n beetje tegen de wasmachine als je op 't toilet zit. Maar dat ligt dus aan degene die het zo benepen heeft laten aanleggen (haar huisbaas).

Ik zou dus vooral kijken of je nog vlot overal doorkan, ook met een volle wasmand.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
18-06-2019 15:45
In de badkamer zou ik niet raar vinden, maar bij op de wc ruimte dus wel. Al zeker als dat het gastentoilet is. Maar ik vind inde keuken zoals je al eens op buitenlandse tv programma's ziet ook erg raar. Als je was sorteert ligt dat toch allemaal in de weg?
Want? Je bent verplicht je was te sorteren op de plek waar de wasmachine staat?

On topic: ik snap best dat je de wc niet in je badkamer wil hebben. Kan je niet een soort van schuifdeur ervoor maken?
Poker schreef:
18-06-2019 15:45
In de badkamer zou ik niet raar vinden, maar bij op de wc ruimte dus wel. Al zeker als dat het gastentoilet is. Maar ik vind inde keuken zoals je al eens op buitenlandse tv programma's ziet ook erg raar. Als je was sorteert ligt dat toch allemaal in de weg?
Ik krijg zomaar het gevoel dat in het segment waar TO het over heeft geen apart gastentoilet is.
Ofwel, de gasten toileteren in de badkamer (met wasmachine). Ofwel in apart toilet- met wasmachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven