"Tedere wasmachine"

18-06-2019 22:14 41 berichten
Mijn wasmachine heeft het begeven dus ik moet een nieuwe kiezen.

Het allerbelangrijkste vind ik dat de wasmachine uiterst voorzichtig met mijn mooie kleding omgaat en ik er goed wol en zijde en andere kwetsbare stoffen in kan wassen.

Ik ben alleen dus er wordt niet veel of vaak mee gewassen en ik heb ook zelden echt vieze was of rare vlekken. Grote trommel, minder water, enorm veel verschillende programma's, extra energiezuinig: dat kan me allemaal niet zoveel schelen.

Miele adverteert met de 'softcare trommel' waardoor kleding minder slijt. Dat klinkt top.

Ze hebben ook capdosing met een systeem waarvoor je speciale (peperdure) wasmiddelen caps van Miele kunt kopen en dat zou ook beter zijn voor je was.
Het lijkt mij een hoop gedoe, maar als het echt scheelt zou ik dat er voor over heb

Het probleem van een Miele lijkt mij echter weer dat die nooit kapot gaan en 20 jaar meegaan en in die 20 jaar komen er weer nieuwe nog betere technieken beschikbaar.
Dus ik had bedacht dat ik niet perse een dure Miele hoef.

Maar voor de allervoorzichtigste tedere wasmachine heb ik dan weer wel geld over.

Wie heeft raad?
Alle reacties Link kopieren
De beste tip die ik kan bedenken; op goed geluk de knoop doorhakken en iets kiezen.
Ik heb zoooveel reviews en vergelijkingen gelezen maar uiteindelijk is er zoveel aanbod dat je gewoon maar iets moet kiezen. En, om te relativeren, zolang je er niet meerdere koopt kan je toch alleen echt vergelijken met degene die je voorheen had..
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een doorsnee Whirlpool en ik was genoeg 'tedere' kledingstukken, inclusief al mijn wol. Daar zijn speciale programma's voor -- en uiteraard speciaal wasmiddel.

ik doe delicaat spul als zijde en panty's wel altijd in een waszak.
Geen raad, maar ik heb al vaker horen zeggen dat Miele echt niet meer zo fantastisch is en lang meegaat als vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een samsung wasmachine, maar heb deze uit ellende na 5 jaren weggedaan.
Torn een Miele gekocht. Hele fijne machine!
Die van mij heeft allerlei programma's erop zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een miele, vind het helemaal niet zo’n geweldig ding. Nieuwe machines zijn zo zuinig in waterverbruik dat je allerlei voorzorgsmaatregelen moet treffen om geen vetluis in je machine te krijgen. Ook vind ik de programma’s waardeloos waar je uit kan kiezen.
Mijn advies, geen miele.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig had ik het hier pas nog over mijn pitbull Indesit wasmachine. Vooral de handdoeken hebben het zwaar terwijl de vorige wél fijne machine ook een Indesit was, maar het na 17 jaar helaas heeft begeven.
Tip 1 * Een zo klein mogelijke trommel.
Tip 2 * Niet voortdurende omwentelingen, maar regelmatig laten weken.

Dat laatste is natuurlijk lastig vooraf te weten want dan zou je hem in bedrijf moeten zien.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Mijn Miele heeft het na 19 jaar begeven in december en ik heb weer een Miele gekocht en het is een fantastische machine. Alles wast brandschoon, ik heb heel veel keuze aan wasprogramma's, toerental, temperaturen en extra water als ik dat nodig vind, zoals bij het wassen van mijn dekbed en ik kan kiezen voor een verkort programma plus een 20 minutenwasje.
Ik kan nu zien hoe lang een programma nog duurt, dat vind ik wel fijn
Ik heb er wel een ecoprogramma op zitten, maar die gebruik ik niet, daar heb ik geen vertrouwen in dat de was goed schoon wordt.
De wascapsules van Miele gebruik ik niet, mij te duur en te overdreven.

Heb de goedkoopste genomen en ook die is door de consumentenbond als beste getest, zoals alle Mieles, de andere merken komen daar ver achter te staan.

Het is een A+++ machine en dat verbeteren ze niet meer de komende 20 jaar, dus ik vind het meer dan prima.

Kortom, een aanrader.
winkelfanaat schreef:
18-06-2019 22:29
Ik heb een miele, vind het helemaal niet zo’n geweldig ding. Nieuwe machines zijn zo zuinig in waterverbruik dat je allerlei voorzorgsmaatregelen moet treffen om geen vetluis in je machine te krijgen. Ook vind ik de programma’s waardeloos waar je uit kan kiezen.
Mijn advies, geen miele.
Volgens mij zijn alle nieuwe wasmachines zo zuinig. Ik vind het ook vreselijk. Mijn wasmachine heeft ook geen knop om extra water toe te voegen, dus ben genoodzaakt om altijd kleine wasjes te draaien. Bij grotere wassen stinkt alles.
Cateautje schreef:
18-06-2019 22:50
Mijn Miele heeft het na 19 jaar begeven in december en ik heb weer een Miele gekocht en het is een fantastische machine. Alles wast brandschoon, ik heb heel veel keuze aan wasprogramma's, toerental, temperaturen en extra water als ik dat nodig vind, zoals bij het wassen van mijn dekbed en ik kan kiezen voor een verkort programma plus een 20 minutenwasje.
Ik kan nu zien hoe lang een programma nog duurt, dat vind ik wel fijn
Ik heb er wel een ecoprogramma op zitten, maar die gebruik ik niet, daar heb ik geen vertrouwen in dat de was goed schoon wordt.
De wascapsules van Miele gebruik ik niet, mij te duur en te overdreven.

Heb de goedkoopste genomen en ook die is door de consumentenbond als beste getest, zoals alle Mieles, de andere merken komen daar ver achter te staan.

Het is een A+++ machine en dat verbeteren ze niet meer de komende 20 jaar, dus ik vind het meer dan prima.

Kortom, een aanrader.
Weet jij toevallig welk type je hebt Cateautje?
Ik neig nu ook naar een Miele van 700,- euro.
Extra water vind ik ook belangrijk, want veel problemen ontstaan volgens mij omdat de machines nu te zuinig met water omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Als een wasmachine een handwas en een wolwas doet vind ik het best.
Daarnaast katoen op 30/60 en 90. Liefst extra spoelen als optie en instelbaar centrifugeren. Startuitstel is ook erg fijn.

De rest zal wel.
En ik koos express een apparaat dat niet extreem zuinig is met water. De zeep moet verdeeld worden en alles moet goed nat worden. En goed uitgespoeld.. ik heb wel bij anderen de was uit de machine gehaald dat er nog droge plekken op kledingstukken zaten. Dat was halfgewassen.
De levensduur van wasmachines kun je eigenlijk niet berekenen in jaren; slechts in wasbeurten. De één wast nu eenmaal veel meer dan de ander.
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-06-2019 23:00
De levensduur van wasmachines kun je eigenlijk niet berekenen in jaren; slechts in wasbeurten. De één wast nu eenmaal veel meer dan de ander.
En dan nog is het totale willekeur. De Miele van mijn oma ging na 3 jaar stuk en die werd echt niet heel veel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
In verband met het weinige water, laat ik soms eerst een kort spoelprogramma draaien. Dan is de was alvast nat en kan de waspoeder ook beter intrekken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hillegonda1 schreef:
18-06-2019 22:59
Weet jij toevallig welk type je hebt Cateautje?
Ik neig nu ook naar een Miele van 700,- euro.
Extra water vind ik ook belangrijk, want veel problemen ontstaan volgens mij omdat de machines nu te zuinig met water omgaan.
Miele heeft maar één machine van 700 euro de W1 classic, model WDB030, die heb ik. Die is ook niet zo zuinig met water als de duurdere machines.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 23:04
0.11% gewijzigd
Sorry; te vroeg gepost. Ik heb jaren gewassen met softcaresysteem van Miele en kleding blijft er mooi in. Maar goed; ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Heb altijd met Miele gewassen.
Ze gaan er tegenwoordig van uit dat Miele gemiddeld gezien 10 jaar meegaat (bij gemiddeld aantal wasbeurten).
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nooit een knoop doorhakken dus laat ik de Consumentenbond en de Duitse variant hierop de keuze voor mij maken :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Suzan_1991 schreef:
18-06-2019 23:00
En dan nog is het totale willekeur. De Miele van mijn oma ging na 3 jaar stuk en die werd echt niet heel veel gebruikt.
Dat is wel heel erg snel. Zelfs als je dagelijks zou wassen.
kopjekoffie70 schreef:
18-06-2019 22:44
Toevallig had ik het hier pas nog over mijn pitbull Indesit wasmachine. Vooral de handdoeken hebben het zwaar terwijl de vorige wél fijne machine ook een Indesit was, maar het na 17 jaar helaas heeft begeven.
Tip 1 * Een zo klein mogelijke trommel.
Tip 2 * Niet voortdurende omwentelingen, maar regelmatig laten weken.

Dat laatste is natuurlijk lastig vooraf te weten want dan zou je hem in bedrijf moeten zien.
Gek is dat toch, ik heb ook een Indesit gehad die een jaar of 15 meeging zonder 1x te sputteren, nog één (heeft mijn ex bij de scheiding meegenomen, maar draaide ook al jaren prima).

Wat ik wel fijn vind is om alvast een (grove) selectie te maken met de website van Coolblue of ze gewoon bellen en vragen wat ze je aanraden. Niet goed kan je hem ruilen als ik het goed heb. Dan komt jouw gebruikte machine als 'tweede kans koopje' online. Je kan hem dus gewoon uitproberen.

Blijf even meelezen, ik wil ook een andere wasmachine en heb ook vooral kleding die niet echt vies is en vooral slijt van het wassen..
Droger heb ik niet meer; bijna niks mag in de droger en die paar handdoeken en beddengoed gooi ik wel over een rekje. Oeps, zit nog was in de machine :O
Aan de slag maar weer, sjucht... :D
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 23:12
Reden: x
28.91% gewijzigd
Cateautje schreef:
18-06-2019 23:03
Miele heeft maar één machine van 700 euro de W1 classic, model WDB030, die heb ik. Die is ook niet zo zuinig met water als de duurdere machines.
Ja, die overweeg ik nu. Dank.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
18-06-2019 22:44
Toevallig had ik het hier pas nog over mijn pitbull Indesit wasmachine. Vooral de handdoeken hebben het zwaar terwijl de vorige wél fijne machine ook een Indesit was, maar het na 17 jaar helaas heeft begeven.
Tip 1 * Een zo klein mogelijke trommel.
Tip 2 * Niet voortdurende omwentelingen, maar regelmatig laten weken.

Dat laatste is natuurlijk lastig vooraf te weten want dan zou je hem in bedrijf moeten zien.
Indeshit
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
winkelfanaat schreef:
18-06-2019 22:29
Ik heb een miele, vind het helemaal niet zo’n geweldig ding. Nieuwe machines zijn zo zuinig in waterverbruik dat je allerlei voorzorgsmaatregelen moet treffen om geen vetluis in je machine te krijgen. Ook vind ik de programma’s waardeloos waar je uit kan kiezen.
Mijn advies, geen miele.
Om vetluis te voorkomen moet je gewoon met poeder wassen ipv vloeibaar en niet te koud. Ik was alleen de zwarte w a s met vloeibaar wasmiddel en gebruik azijn ipv wasverzachte r, nooit meer stinkende was.

Wij hebben wel weer een Miele gekocht, erg blij mee. Ik gebruik geen caps, want belachelijk duur en vloeibaar wat ik dus niet wil.
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-06-2019 23:03
Sorry; te vroeg gepost. Ik heb jaren gewassen met softcaresysteem van Miele en kleding blijft er mooi in. Maar goed; ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Heb altijd met Miele gewassen.
Ze gaan er tegenwoordig van uit dat Miele gemiddeld gezien 10 jaar meegaat (bij gemiddeld aantal wasbeurten).
Hier ook. Mijn Miele was en droog combinatie is trouwens 13 jaar en nog prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een LG wasmachine. Hele fijne machine. Kan alles precies instellen zoals ik wil. Hij is fluisterstil. Dit itt de whirlpool die we hiervoor hadden en die al binnen twee jaar stuk ging en na drie jaar weer (wel garantie).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Misschien wel helemaal standaard nu (alweer een jaar of 5 geleden dat ik een nieuwe machine kocht) maar startuitstel is echt heel fijn.
Ik kan de was er in doen en dan kiezen hoe laat die klaar is. Dus bijvoorbeeld s avonds voor naar bed gaan was erin en s ochtends als ik opsta klaar. Of s ochtends erin en bij thuiskomen uit werk klaar. Echt heel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven