Gek van de vliegen

19-06-2019 19:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word dus helemaal gek van vliegen in mijn huis. Van die zwarte, die op je tv, op je blote benen, op je eten...gewoon echt overal zitten. Moordneigingen krijg ik ervan, zo bloedje irritant. Ik heb huisdieren, een tuin maar dat alles is schoon/netjes. Huis is schoon. Waar komen al die vliegen toch vandaan?? Beter nog, hoe kom ik eraf. Ik heb er al een paar vermoord maar volgens mij komen ze met complete gezinnen hier binnen, zo van “ kom we gaan Dwarrel pesten!” Ze zitten ook alleen beneden, boven gelukkig niet.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Horren.
...
Het schijnt te helpen als je voor de open deuropening een zak water hangt met een koperen stuiver erin.
Dat wat ik erover gelezen heb zijn mensen erg enthousiast.
Ik weet niet of je ze ermee je huis uitkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook katten die een cadeautje (muis) zouden kunnen achter laten op een plek waar je het niet ziet? Wij hadden dat eens. De dode muis lag onder de tv kast tussen een stekkerblok en een modem, waardoor je hem niet zag als je met de zaklamp onder het kastje scheen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook echt meer last van als andere jaren. Als de deur 5 minuten open staat kunnen we er minstens 10 vangen.. en ook hier is het schoon.
ik heb echt overal horren, en dat hoeven echt niet van die dure te zijn. Van die van de action met magneetjes doen hier prima hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit er bij jou in de buurt, alleen woningen? Of bijv ook boerderijen? Als je op redelijk korte termijn een boerderij hebt, dan trekt dat waarschijnlijk ook extra vliegen aan. Wat je er aan kan doen; deuren/ramen niet onnodig open laten, horren, vliegengordijn, spuiten met veerust, een goede elektrische vliegenmepper.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op het platteland, buren om mij heen hebben kippen, geiten, katten, vogels...er loopt hier in de buurt van alles. Dus ja een soort van mini boerderijtjes.

Ik zit nu met een dekentje om mijn benen heen zodat ik ze niet teveel voel als ze op mij zitten.
Alle reacties Link kopieren
Koop een zoutgeweer: de bugbuster.
dat trucje met een zakje water heb ik ook eens geprobeerd, maar werkte hier helaas niet. ik heb het idee dat een bakje met kruidnagels voor de ramen wat lijkt te helpen. maar ik lees graag mee voor de gouden tip.
Alle reacties Link kopieren
De gouden tip is al gegeven hoor. Voor ongedierte zijn er horren uitgevonden. Van die handige dingen met fijnmazig gaas zodat vervelende beesten niet je huis binnen komen. Ik woon ook half op het platteland maar heb nooit vliegen in huis.
...
ok, goed punt. maar ik vind horren er ongezellig uitzien, dus zou liever een andere oplossing vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vliegen in huis, dat is pas ongezellig ;-)
...
Dwarrel75 schreef:
19-06-2019 20:05
Ik woon op het platteland, buren om mij heen hebben kippen, geiten, katten, vogels...er loopt hier in de buurt van alles. Dus ja een soort van mini boerderijtjes.

Ik zit nu met een dekentje om mijn benen heen zodat ik ze niet teveel voel als ze op mij zitten.

die komen dus op de stront af van de dieren, dat heeft niets te maken met hoe schoon je huis is.
Ik heb altijd alles dicht, op wat klapraampjes na. Anders heb je binnen no time insecten binnen en daar heb ik zo’n hekel aan. Ik heb dus max twee vliegen per week, wel zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Een hor is idd een idee maar ik heb ook honden die in en uit lopen en kinderen die regelmatig de deuren vergeten dicht te doen. Ben bang dat ik dan steeds voor portier moet spelen.

Maar als er echt geen andere oplossing is dan zal ik er toch aan moeten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de achterdeur een hor met magneetsluiting. Kan je nooit vergeten te sluiten want klapt gewoon weer achter je dicht als je erdoorheen loopt. Ook de katten gaan er gewoon doorheen waarna de hor weer netjes sluit. Ik vind het ideaal.
...
Alle reacties Link kopieren
Komen ze wel van buiten?
Wij hadden afgelopen winter de zolder vol met clustervliegen. Ze hingen echt met bosjes aan de balken op de bergzolder en met wat warmer weer werden er een paar wakker en kwamen ze naar beneden.
We hebben het opgelost door ze toen op te zuigen met de stofzuiger. Maar als we het niet gezien hadden dan hadden we nu een huis vol denk ik.

Als ze wel van buiten komen dan werkt een vliegengordijn redelijk goed. Van die kralen kan de hond ook gewoon door, kat ook als hij/zijndat durft. Je loopt er gewoon doorheen en het sluit weer achter je.
We hebben zelf een plissehor voor de openslaande deuren, mooier maar die moet je wel zelf open en dicht doen en huisdier kan er niet door.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een boerderij als achterbuur en ik heb 10 jaar lang van alles geprobeerd, maar horren zijn m.i. echt de enige oplossing. Wij hebben nu alle ramen lekker open met de hor dicht, en alle deuren houden we dicht. Er vliegt sporadisch nog wel eens vlieg mee wanneer je de deur in- of uitloopt, maar verder is er echt vrijwel geen vlieg meer te bekennen hier. Echt zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook absurd veel vliegen ineens in huis.
Woon al jaren in een woonwijk, geen boerderij in de wijde omgeving en nooit vliegen gehad op een verdwaald exemplaar na maar de laatste 2 weken word ik er gestoord van !
Waar ze dan nu ineens vandaan komen ?
Heb dus geen horren en ook nooit nodig gehad maar ben inmiddels zo zat van die schijt beesten dat ik nu zwaar overweeg om alles dicht te bouwen met die dingen .
Alle reacties Link kopieren
Eind zomer komen ze vaak naar binnen om te sterven, maar daar is het nog te vroeg voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ze worden ook steeds handiger om de vliegenmepper te ontwijken. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dranger op de deur:
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Busje pyrethrine (is natuurlijk) maakt ze volgens mij nog steeds morsdood. Wat je ruikt is het spul waarin het is opgelost.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Deze: https://www.allestegenongedierte.nl/eco ... 00-ml.html

is heel duur en deze:

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-insect ... /p/1094745

is veel goedkoper. Zelfde spul: een extract van hoofdjes van chrysanten met een hulpstof die het middel versterkt.

Ik zou eerst meppen en heb je geen tijd, dan spuit je de laatste exemplaren.
Ze gaan alleen dood als de nevel ze rechtstreeks raakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven