Wat eten jullie met deze warmte?

24-06-2019 19:24 116 berichten
Ik heb vanavond wel gekookt omdat de i roerbak groente die ik nog had liggen echt bij op moest (al 1 dag over datum en ik houd absoluut niet van eten zomaar weg gooien) maar de temperatuur in huis is spontaan 1 graad gestegen door het koken :P
Morgen maar iets eten waar het fornuis niet bij nodig is. Bbq-en houd ik niet zo van, salade misschien maar. Kan echter niks bedenken wat simpel en toch smakelijk is. Moet ook voedzaam zijn, vriend heeft werk dat lichamelijke inspanning vergt dus is niet blij als iklant hem "konijnenvoer " voorzet :|

Wie heeft er tips?
Dan kookt ie lekker zelf toch?
Alle reacties Link kopieren
eten/wat-eten-jullie-wanneer-het-heel-w ... ges/444722
Een bak Ben&Jerry's
Dan haalt hij maar een frietje of kookt zelf. Je bent zijn moeder niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor vanavond couscous gemaakt. Morgen en overmorgen hebben we daarom couscoussalade.

Misschien nog een (koud) soepje erbij en klaar.

En als manlief een keer op tijd thuis is, dan gaat toch de bbq aan
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Iets wat snel klaar is. Laatste waar ik zin in heb is uitgebreid boven de warme pannen staan.

Vanavond dus broodjes shoarma gemaakt, morgen soep met een broodje.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gekookt, bietjes met een speklapje. Als je hard werkt moet je ook goed eten. Ik snap de man van TO helemaal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte kippensoep met stokbrood en lekkere smeerseltjes.
Alle reacties Link kopieren
Soep met brood en wat rauwkost.
Lange dag vandaag en geen zin om te koken.
Morgen couscouspakket.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, een kruidig indonesisch gerecht met groente en kip. Heerlijk!

Er zijn tig landen op de wereld met elke dag deze temperaturen. Die leven ook niet op soep en stokbrood of "konijnenvoer".
Voor jezelf een frisse salade (als je daar zin in hebt) en als hij iets zwaarders nodig heeft dan mikt hij toch zelf iets in de pan?
Witlof met aardappelen en een worstje. Gewoon normaal eten. Man zit in de nachtdienst en moet ook goede bodem hebben. Ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening houdt met elkaars werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een salade gemaakt met druiven, rucola, oude kaas en kip. Kun je prima pasta doorheen doen als je het te weinig vind.

Anders soep, rijstsalade, andere pastasalade etc.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een graad hoger door het koken. Morgen bestel ik pizza.
Polsjef schreef:
24-06-2019 19:37
Witlof met aardappelen en een worstje. Gewoon normaal eten. Man zit in de nachtdienst en moet ook goede bodem hebben. Ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening houdt met elkaars werk.
Houdt hij dan ook rekening met haar? Zo te lezen niet... :-[
Alle reacties Link kopieren
Koude pastasalade en gister couscoussalade. Alvast voor morgen als lunch een watermeloen/feta/munt salade gemaakt.
Man heeft heeft een macaronischotel met gehakt uit de oven gemaakt voor hemzelf en de kinderen. Maar ik eet zelf liever koude gerechten met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt in deze hitte aan een oven van 700 graden. Is allang blij met een pizza, croques, hotdogs of eender wat dat in no time klaar is. En heeft hij ergens anders zin in, neemt hij de auto en gaat hij erom. Misschien ongezond ja, maar no way dat het fornuis aan gaat als het binnen 30 graden of meer is
Ik heb gisterochtend al gekookt voor vandaag (curry), morgen (linzensoep) en woensdag (pastasaus). Alleen even warmen of hoogop pasta koken dus. Ik vertrek rond 6u15 naar het werk, kom pas na 19u thuis en er zijn m.i. geen lekkere/gepaste warme maaltijden in het bedrijfsrestaurant. Dus ik lust wel wat lekkers en warms ‘s avonds :-D
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
24-06-2019 19:36
Gewoon, een kruidig indonesisch gerecht met groente en kip. Heerlijk!

Er zijn tig landen op de wereld met elke dag deze temperaturen. Die leven ook niet op soep en stokbrood of "konijnenvoer".
Dit dus. Ik heb ook Indonesisch gekookt, heerlijk met dat warme weer. Moet er niet aan denken geen behoorlijk eten te krijgen. Als ik al iets salade-achtigs maak met dit weer als maaltijd is het gado-gado, mét rijst en een vleesgerecht, of gebakken aardappelen met een salade.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
24-06-2019 19:40
Houdt hij dan ook rekening met haar? Zo te lezen niet... :-[
Als de relatie goed is, wel. Dan hou je rekening met elkaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Gisteren gado gado met saté, vandaag een pasta salade met vanalles en varkenshaasreepjes.
- Pastasalade met kip.
- Wraps met kip/tomaat/tzaziki/feta
- taco’s met gehakt/tomaat/ui/kaas... van de grillplaat die je buiten kan zetten.
- soep met brood

Zoiets is vaak snel goed hier op een warme dag.
Madeliefjees schreef:
24-06-2019 19:47
Als de relatie goed is, wel. Dan hou je rekening met elkaar.
Ik lees daar niks over.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste dochter eet alleen maar stokbrood met kruidenboter als we barbecuen en eet geen salades etc., dus ik kook zoveel mogelijk gewoon gezond. Vandaag broccoli met gekookte aardappelen en kipfilet. Het is niet mijn hobby om te gaan staan koken met deze warmte (ik kan er op zich goed tegen, maar het fornuis staat achter het raam waar precies de zon op schijnt om die tijd. Maar goed, je moet iets over hebben voor een gezonde maaltijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven