Torenventilator en herrie

25-06-2019 17:58 43 berichten
Ik zit er aan te denken om een toren ventilator te kopen. Ik heb een tafel ventilator maar daar moet ik steeds ruimte voor maken op een tafel of kast. En ik heb een staande ventilator die zoveel herrie maakte dat ik die aan mijn ouders heb gegeven. Waar ik bij de grote staande ventilator me aan ergerde was het harde zoemende geluid van het ronddraaien van zowel het blad als het hele ding zelf.

Nu vind ik het niet erg om iets te horen maar dat was wel iets te... En om een miskoop te voorkomen vraag ik me dus af of toren ventilators over het algemeen stiller zijn of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
25-06-2019 17:58
En ik heb een staande ventilator die zoveel herrie maakte dat ik die aan mijn ouders heb gegeven.
:rofl:
Mooi cadeau dan!
swannie12 schreef:
25-06-2019 18:08
:rofl:
Mooi cadeau dan!
Mijn ouders vonden de herrie geen probleem en stoorden zich er niet aan. Ik ben zelf wat gevoeliger voor geluid.
Ze waren er dus heel blij mee wat de staande ventilator die ze hadden had het net begeven.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 18:18
18.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Staande van de Blokker hoor je niet en is 25 euro :thumbsup:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een torenventilator gehad maar die deed bijna niks, niet koelen maar ook geen herrie. We hebben nu een staande ventilator maar die ratelde en hebben we het knopje voor stilstand en draaien eruit gehaald en nu is ie stil. Gaat ook mee naar de slaapkamer 's avonds want met deze warmte kan ik echt niet zo slapen. Dan maar een klein beetje gezoem, vind ik, dan niet slapen. En van dat gezoem val ik gewoon in slaap.
Niemand is onmisbaar
swannie12 schreef:
25-06-2019 18:08
:rofl:
Mooi cadeau dan!
Precies wat ik dacht :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een honeywell, deze om precies te zijn

https://www.coolblue.nl/product/469665/ ... 00re4.html

Hij is uit het assortiment van vorig jaar. Ik vind hem ideaal. En hij maakt geen herrie. Misschien kun je kijken of er een opvolger van is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn torenventilator vind ik niet echt aangenaam. Ik zet hem wel neer in de keuken maar vind de luchtstroom niet aangenaam. Wel koud maar niet prettig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met ingang van vandaag een Honeywell HY254E.
Koelt goed en maakt weinig lawaai.
87,99 euro kost ie.
Bij webwinkel Coolblue staat bij elke ventilator hoeveel decibel het is.
Je kan zoeken op stille ventilator (< 45 dB).

Ik heb een keer een 'stille ventilator' gekocht.
Maar het bleek een bouwpakket te zijn, met eindeloos veel schroefjes en nippeltjes.
Thuis lukte het me niet om het kreng in elkaar te zetten.
:$
swannie12 schreef:
25-06-2019 18:29
Wij hebben met ingang van vandaag een Honeywell HY254E.
Koelt goed en maakt weinig lawaai.
87,99 euro kost ie.
Die heb ik ook. Persoonlijk vind ik 'm best lawaaierig, maar ik heb 't voor de koele bries over.
Leuke column in de Volkskrant:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b4a4ddf6/
Ik heb een staande ventilator, merkloos, maakt nauwelijks tot geen geluid en waait lekker door. Ik ben er blij mee.
Het was vorig jaar de laatste die ik kon krijgen, alles was uitverkocht. Volgens mij heb ik hem van Formido.
Lidl heeft nu een aanbieding maar geen idee hoeveel herrie die maakt
Wij hebben een staande, 4 tientjes bij de hornbach. Hij blaast gewoon lucht rond, dus als het heel warm in huis is, is het warme lucht haha. Maar t brengt wel verkoeling. Hij maakt wel wat geluid maar het valt niet echt op. Als hij op z’n hardst blaast doe ik de tv 1 tandje harder zeg maar.
Grote voordeel vond ik vooral dat de peuter er niet de vingers in kan steken.
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
25-06-2019 18:45
Leuke column in de Volkskrant:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b4a4ddf6/
Haha, grappig geschreven. :D

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zo'n ding, dus lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Geluidservaring is heel persoonlijk, de ene is gevoeliger voor geluid dan de ander. Dat zie je ook bij veel reviews, de ene vindt de ventilator mooi stil, de ander vindt het teveel herrie.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd die 27 cm doorsnee dingen, die krijg je in een zelfbouwverpakking. Ze kosten 11 tot 17 euro en telkens staat er weer een ander merk op. Ze doen het twee tot vijf jaar; daarna gaat er iets kapot: de schoepen brokkelen aan de randen, of hij zakt telkens in elkaar of er brandt een zekeringetje door. En in het laatste geval helpt er niets meer; tenzij je twee kapotte hebt die je opnieuw kan assembleren tot één.

Maar ze zijn heerlijk stil, staan netjes en geven een heel discrete koele luchtstroom.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
25-06-2019 18:13
Staande van de Blokker hoor je niet en is 25 euro :thumbsup:
Ik heb ook 1 van de blokker op de site. 29.99 stil en op de voet eraan schroeven is hij gelijk klaar voor gebruik. Heb hem sinds zaterdag en echt zo onwijs blij mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook van de Blokker en ik kan erbij slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou investeren in een Dyson.

https://shop.dyson.nl/dyson-ventilatore ... er-wrapper
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
25-06-2019 20:37
Ik zou investeren in een Dyson.

https://shop.dyson.nl/dyson-ventilatore ... er-wrapper
Die maakt serieus veel herrie!
Tickel schreef:
25-06-2019 20:37
Ik zou investeren in een Dyson.

https://shop.dyson.nl/dyson-ventilatore ... er-wrapper
Daar lees ik alleen maar ontevredenheid over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er drie gekocht en besproken in het hitte opic.
Veel herrie, ook op de laagste stsnd kon ik er niet mee slapen: Domo, DO8126 (63 euro)

Heel stil en weinig opties (geen ab, geen timer, niet zo hoog maar evengoed veel lucht) : Hema, 35 euro.

Top of the bill (letterlijk en figuurlijk:) Solis Easy Breezy: Heel stil, timer, ab, hoog, mooi design, nog meer lucht dan de Hema: 140 euro.

De Hema is op stand 2 en 3 nog stiller dan de Solis volgens mij, maar verplaatst ook minder lucht. Op stand 1 zijn ze even stil.

De timer is erg handig als je gaat slapen. Zou je bij de Hema kunnen oplossen met een losse tijdschakelaar (Action).

Ik vind de laatste twee geweldig. Ik had ook nog een airco besteld. Maar die gaat terug, ik ben hier meer dan tevreden mee.
.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
25-06-2019 20:42
Die maakt serieus veel herrie!
Ik ken iemand die heeft die grote en een kleinere, echt ronde, die maken echt niet veel herrie hoor.
Bij het artikel staat ook dat dit een opvolger is van eentje die veel herrie maakte.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven