Flessen wasmiddel/verzachter openen om te ruiken of niet?

25-06-2019 20:54 41 berichten
Voel me er toch altijd ongemakkelijk bij in de supermarkt. Doen jullie het wel of niet?

Maak jij de flessen open om er aan te ruiken?

Totaal aantal stemmen: 197

Ja, hoor. Wat is het probleem? (55%)
Ja, maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij. (17%)
Nee. Dat doe je toch niet? (20%)
Nee, maar ik vind het niet erg als de mijne eerder is besnuffeld. (3%)
Ik koop die troep nooit. (5%)
Alle reacties Link kopieren
Nee. Soms ruik je de geur ook als je gewoon aan de dop ruikt. Maar openen om te ruiken doe ik niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja hoor, wel eens gedaan,
Nee, vind het niet netjes om wat voor verpakking dan ook in de winkel te openen.
Dingen maak je pas open als je ervoor betaald hebt, na de kassa dus.
Nee, dus nu heb ik echt een fles staan met een enorm zware lucht.
Ze zouden er van die testerflesjes van moeten maken, net als met verf.
ik gebruik het niet, maar anders zou ik er wel aan ruiken. ik wil wel weten of de geur lekker is.
Vind ik wat anders als met deodorant spuiten, wat ik ook zie gebeuren. Of mascara's die open gemaakt worden (en er dus elke keer lucht bij komt en de mascara uitdroogt) of met vingers in make up.
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedaan, ik hou wel van een risicootje :)

Zolang er geen folie oid stuk hoeft te worden gemaakt, zie ik echter ook het bezwaar niet. Zal dus geen problemen hebben met een reeds besnuffelde fles...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
ja natuurlijk, je koopt een parfum toch ook niet op de gok? het is wel een geur die je om je heen hebt hangen, net als deo. daar ruik ik dus ook altijd aan voor ik het koop. meestal staan er ook testers in het deovak voor dat doel.
staan ook vaak geen testers bij de deo's en zie ik mensen een deodorant spray ,welke nog verkocht wordt, spuiten om te ruiken. Als iedereen dat doet, dan heeft diegene die m koopt een half lege fles.
Vergeetmenietje1980 schreef:
25-06-2019 21:13
staan ook vaak geen testers bij de deo's en zie ik mensen een deodorant spray ,welke nog verkocht wordt, spuiten om te ruiken. Als iedereen dat doet, dan heeft diegene die m koopt een half lege fles.

Maar gelukkig bij wasverzachter neemt niemand zijn wasmachine mee om te testen. En kan je het ook niet sprayen. :proud:

Ik heb het nog nooit gedaan maar kan me op zich wel voorstellen dat je wil ruiken als je erg last van geurtjes hebt ofzo.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 21:16
0.95% gewijzigd
Vergeetmenietje1980 schreef:
25-06-2019 21:13
staan ook vaak geen testers bij de deo's en zie ik mensen een deodorant spray ,welke nog verkocht wordt, spuiten om te ruiken. Als iedereen dat doet, dan heeft diegene die m koopt een half lege fles.
Bij ICI en douglas kan / gebeurt dit niet hoor
Nee.
Maar ik gebruik geen wasverzachter, veel te decadent. Bij douchegel en deo doe ik het ook niet. Bij parfums wel, want daar zijn testers voor.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
25-06-2019 21:13
staan ook vaak geen testers bij de deo's en zie ik mensen een deodorant spray ,welke nog verkocht wordt, spuiten om te ruiken. Als iedereen dat doet, dan heeft diegene die m koopt een half lege fles.
Dat vind ik echt belachelijk asociaal.
Met wasmiddel vind ik het wel kunnen. Zelf doe ik het niet. Maar ik koop ook gerust een parfum op de gok.
Ja, ik doe het bij douche gel en shampoo ook tenzij het verzegeld is. Daardoor best wat miskopen voorkomen. Als er een tester is gebruik ik die om even te ruiken. Bij Deo doe ik het niet tenzij er een tester is maar koop meestal toch steeds dezelfde of geurloos dus daarvan weet ik hoe die ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik ruik zonder gene aan het wasmiddel of de allesreiniger. Ik doe er dan weer netjes de dop op. Ik verbruik niets en ik zie daarom het probleem er niet van.
Ik ruik ook aan de bakjes aardbeien ( ik lik er niet aan en zit er ook niet met m'n vingers aan). Ook bepotel ik handdoeken om te voelen hoe zacht ze zijn en test ook de kwaliteit van theedoeken door eraan te wrijven.
Zie daar echt het probleem niet van in.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
O ja douchegel en shampoo worden ook door mij beroken, mits niet verzegeld.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Zou het geen negatief effect op de sterkte van de geur hebben, al dat gesnuffel?
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 21:55
Zou het geen negatief effect op de sterkte van de geur hebben, al dat gesnuffel?
Als dat het geval was, zouden ze de dop denk ik wel verzegelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht het wel; het ging om wasverzachter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 21:55
Zou het geen negatief effect op de sterkte van de geur hebben, al dat gesnuffel?
mm, dat je daarmee de topnoten verbruikt en de middentonen te bruut naar voren komen bedoel je?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nooit.

Maar dit doet me denken aan die ene keer dat ik dat ruiken bij een andere supermarktklant fout zag gaan. De fles glipte uit haar handen en hoppa, heel pad 9 onder een laagje wasmiddel. Stinken! :O
puck-en-hans schreef:
25-06-2019 21:59
mm, dat je daarmee de topnoten verbruikt en de middentonen te bruut naar voren komen bedoel je?
:HA:
Sansa_ schreef:
25-06-2019 20:57
Nee, vind het niet netjes om wat voor verpakking dan ook in de winkel te openen.
Ik doe het altijd. Nooit over nagedacht dat dat iets is waar je wat van kunt vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven