Temperatuur wasmachine

25-06-2019 22:59 53 berichten
Hi!

Ik ben net teruggekomen van vakantie met een mogelijke bedwantsen besmetting. Ik moet dus al mijn kleding op minimaal 60 graden wassen om eventueel meelifters te doden :-D

Nu voelde ik zojuist aan het glas in het deurtje van de wasmachine en dat voelt zeker warm aan, maar niet heet. Nou weet ik niet of het glas aan de buitenkant ook 60 graden wordt of dat het normaal is dat het niet heet is.

Weet iemand hier dit? Het is belangrijk dat mijn was écht heet gewassen wordt, vandaar mijn vraag.
Het is met een reden dat jij die 60 graden niet aan de buitenkant kunt voelen... :idee:
Geen idee, ik voel nooit aan mijn wasmachine :mrgreen:

Krijg wel spontaan jeuk van het idee van bedwantsen. :-?
Alle reacties Link kopieren
Het zou niet goed zijn dat de buitenkant van je wasmachine 60 graden zou worden. Dan krijg je brandwonden bij het aanraken van het glas.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
25-06-2019 23:06
Het zou niet goed zijn dat de buitenkant van je wasmachine 60 graden zou worden. Dan krijg je brandwonden bij het aanraken van het glas.
Het glas is ook heel dik. Ik vind het echt een bijzondere vraag. Om niet over raar te spreken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Welja joh.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik een 90 graden was draai hou ik mijn shirts tegen het deurtje. Scheelt weer strijken :whoops:
Alle reacties Link kopieren
Al die kleine kindjes die met hun handjes aan de wasmachine komen, hoppa brandwond. Ik snap dat je niet overal vooraf bij stil staat, maar dit zou je zelf toch ook wel kunnen beredeneren toch?
Alle reacties Link kopieren
Het glas wordt inderdaad geen 60 graden. Het water in de machine wel
chocolol schreef:
25-06-2019 23:14
Al die kleine kindjes die met hun handjes aan de wasmachine komen, hoppa brandwond. Ik snap dat je niet overal vooraf bij stil staat, maar dit zou je zelf toch ook wel kunnen beredeneren toch?
Nope, anders had ik de vraag hier niet gesteld immers ;)
Scheelt wellicht dat ik geen kinderen heb en daardoor niet meteen aan dat soort dingen denk.
Kissie30 schreef:
25-06-2019 23:22
Nope, anders had ik de vraag hier niet gesteld immers ;)
Scheelt wellicht dat ik geen kinderen heb en daardoor niet meteen aan dat soort dingen denk.
Je kan niet beredeneren dat een wasmachine die 90 graden wordt levensgevaarlijk is?
nachtvlinder1977 schreef:
25-06-2019 23:05
Geen idee, ik voel nooit aan mijn wasmachine :mrgreen:

Krijg wel spontaan jeuk van het idee van bedwantsen. :-?
I know :|
Orișa schreef:
25-06-2019 23:23
Je kan niet beredeneren dat een wasmachine die 90 graden wordt levensgevaarlijk is?
Als ik nu ja zeg, heb ik bewust een topic geopend waarin ik een vraag stel waarop ik het antwoord dan al had geweten. Dus nee, blijkbaar kan ik dat niet beredeneren.

Overigens begrijp ik wel dat het glas niet 90 graden wordt, maar er zit een verschil tussen warm, heet of zo heet dat je brandwonden oploopt.
Kissie30 schreef:
25-06-2019 23:25
Als ik nu ja zeg, heb ik bewust een topic geopend waarin ik een vraag stel waarop ik het antwoord dan al had geweten. Dus nee, blijkbaar kan ik dat niet beredeneren.

Overigens begrijp ik wel dat het glas niet 90 graden wordt, maar er zit een verschil tussen warm, heet of zo heet dat je brandwonden oploopt.
Kijk voor de grap even hoe dik je deurtje is.
Sla je niet een beetje door qua paniek en angst t.a.v. de bedwants?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die het raampje uit een oude wasmachine als ovenschaal gebruikt omdat dit glas zo goed tegen hitte kan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-06-2019 23:53
Sla je niet een beetje door qua paniek en angst t.a.v. de bedwants?
Wellicht, maar alles is beter dan ze in huis krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd op 60 graden, maar ik voel nooit aan het glas van het deurtje de wasmachine...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Als je de komende dagen nieuwe jeukende rode bulten krijgt: half Nederland krabt zich suf door de eikenprocessierups, dus dat hoeft niet meteen te betekenen dat je toch lifters had.
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine heeft een dubbelhlas deur. Die wordt wel warm bij 90 graden maar niet heet.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
25-06-2019 23:55
Ik ken iemand die het raampje uit een oude wasmachine als ovenschaal gebruikt omdat dit glas zo goed tegen hitte kan.
Leuke ovenschaal!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-06-2019 23:53
Sla je niet een beetje door qua paniek en angst t.a.v. de bedwants?
Welnee. De meeste bacteriën gaan pas dood bij 60 graden. Lang niet alle trouwens, dan moet je echt een kookwas draaien. Maar ja, met al die koude en 30 graden wasjes wordt het dus niet echt schoon.
Bij 60 graden zijn alle geteste bacteriën dood (dit zal vrij algemeen gelden, ook voor andere bacteriën die op de was voor kunnen komen). Dat er bij 30 graden bacteriën achterblijven is naar onze mening niet zo heel erg, maar af en toe een 60 graden was (voor ondergoed, beddengoed en handdoeken) is wel verstandig om ook de trommel bacterievrij te krijgen. Bron
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
26-06-2019 00:14
Welnee. De meeste bacteriën gaan pas dood bij 60 graden. Lang niet alle trouwens, dan moet je echt een kookwas draaien. Maar ja, met al die koude en 30 graden wasjes wordt het dus niet echt schoon.
1e x 60 graden gewassen, toen werd deurtje warm. 2e keer just in case 95 graden was gedaan (deurtje werd echt wel heet toen) en nu hangt het buiten. Dit zou echt afdoende moeten zijn om eventuele lifters te doden.

Overigens; mijn kleding ziet er verrassend goed uit voor een 95 graden wasbeurt ;-D
Eze schreef:
26-06-2019 00:08
Als je de komende dagen nieuwe jeukende rode bulten krijgt: half Nederland krabt zich suf door de eikenprocessierups, dus dat hoeft niet meteen te betekenen dat je toch lifters had.
Thanks voor de tip! Liever die rups dan wantsen 😉
Kissie30 schreef:
26-06-2019 00:32
1e x 60 graden gewassen, toen werd deurtje warm. 2e keer just in case 95 graden was gedaan (deurtje werd echt wel heet toen) en nu hangt het buiten. Dit zou echt afdoende moeten zijn om eventuele lifters te doden.

Overigens; mijn kleding ziet er verrassend goed uit voor een 95 graden wasbeurt ;-D
En dan morgen vol met rupsenhaartjes :hihi:

Ik hoop dat nu nu wat rust hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven