Hoe opgeruimd is jouw huis?

27-06-2019 00:26 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Deze avond plofte ik neer in de zetel na een zeer lange dag en keek ik rond. Met een diepe zucht zei ik tegen mijn man “oh ik moet dat glas in de vaarwasser zetten en dat speelgoed naar de speelruimte brengen en dat T-shirt in de was gooien...” toen hij me onderbrak en vroeg of dat echt nu moest!?
Ik ben opgevoed door mn moeder met het idee dat alles altijd kraaknet moet zijn “want dat hoort zo” en “wat zullen bezoekers anders wel niet denken?!” maar eigenlijk vind ik een beetje rommel echt niet erg. Mijn man zei “we leven hier, dit is geen modelwoning”.
Ons huis is wel steeds (meestal) proper maar mischien niet (meer) zo ordelijk als in sommige andere huizen.

Daarmee mijn vraag, is jullie huis elke avond kraaknet opgeruimd? Zo neen, waaraan geef je prioriteit?

Oh ja, situatieschets: hebben 1 peuter en ben bijna 20w zwanger.

Alvast bedankt voor de eerlijkheid!
anoniem_262477 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 00:33
Reden: Extra info
3.83% gewijzigd
Where you invest your love, you invest your life!
Ik geef prioriteit aan een leuk leven waarin ik mijn tijd besteed aan leuke dingen, niet aan een opgeruimd leven. Als ik bezoek krijg ruim ik wel op, maar ik nodig bijna nooit iemand uit, dus ik hoef bijna nooit op te ruimen ;)
Nee, ik heb wel wat beters te doen.

Ik doe het huishouden samen met partner tegen onze zin. Het is een noodzakelijk kwaad. En het soms netjes en schoon en soms een ontplofte boel. Mochten we ooit geld over hebben is een schoonmaker het eerste wat er komt.

We geven dan samen voorrang aan rust, hobby's aandacht voor de kinderen ect.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is verre van netjes en opgeruimd en eigenlijk vind ik dat niet altijd fijn. Kan soms dingen niet vinden, kost me een hoop tijd. Ik droom wel van orde, overzicht en 'ontspullen'. Ik ben denk ik toch vooral te lui aangelegd om het aan te pakken. :$
fairy1 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 00:38
0.39% gewijzigd
Ik ben erg netjes (schijnt, zeggen anderen) dus ik ruim elke dag wel op en maak regelmatig schoon. Een opgeruimd en schoon huis geeft me ontzettend veel rust. Vind het daarom ook niet erg om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf erg ongezellig en onrustig als er allerlei dingen nog her en der slingeren.
Dus ja, als ik aan het eind van de dag lekker op de bank plof en in de relaxstand ga, dan is het opgeruimd.
En natuurlijk staat er dan wel een glas op tafel, want we drinken ook bij dat geplof :D
Maar goed, ik ben een nogal geroutineerde opruimer, ook met de paplepel ingegoten door mijn moeder.
Ik doe dat met twee vingers in mijn neus.
Niet opgeruimd. Altijd rommel bij mij. Ik heb het opgegeven. Ik hou wel van netjes, maar het kost me teveel moeite.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 00:42
32.57% gewijzigd
Ik doe 1x in de week Mn huishouden. Afwassen wel vaker uiteraard.
Er staan nu 2 glazen op Mn salontafel, een dipje van de ah en een soepstengel doosje. Mn stofzuiger staat midden in de kamer en Mn eettafel ligt vol met zooi.
Maar ik zit momenteel midden in een verhuizing dus mijn eettafel is momenteel de enige plek voor die spullen tot ik ze in pak.

Ik erger me alleen aan de stofzuiger maar niet genoeg om hem op te bergen.
Ja ik ben rommelig en woon alleen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kasten ( behalve de keukenkasten):zijn wel rommelig.
Daar kijk ik niet tegen aan dus daar ben ik wel nonchelanter in.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is schoon en opgeruimd. Maar heb wel een hulp. Want huishouden is niet mn hobby.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een opgeruimd huis, maar het is (bijna) altijd rommel. Bij mijn ouders is het wel altijd opgeruimd en schoon, maar blijkbaar is het niet blijven plakken.
daffodil wijzigde dit bericht op 27-06-2019 05:52
1.88% gewijzigd
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ja bij mij is het opgeruimd en schoon want dat vind ik veel prettiger. Alles heeft een plek en nadat ik het gebruikt heb leg ik het daar terug. Een tshirt zou bij mij dus nooit zomaar rondslingeren, dat ligt in de wasmand of hangt aan een haakje om nog een keer gedragen te worden.
Ik heb een tijd geleden via marikondo alles opgeruimd en sindsdien is het nog makkelijker om alles schoon en rustig te houden.

Ik vind dat gewoon fijn en als je altijd alles direct opruimt is het ook niet veel moeite. (ik heb hier wel de voordelen van klein wonen en alleen wonen)

Maar ik heb ook best een druk en onrustig hoofd en ik heb geleerd dat er al zoveel chaos in mijn gedachten zit dat ik echt een rustige, geordende omgeving om me heen nodig heb.
Vixxen schreef:
27-06-2019 00:38
Ik ben erg netjes (schijnt, zeggen anderen) dus ik ruim elke dag wel op en maak regelmatig schoon. Een opgeruimd en schoon huis geeft me ontzettend veel rust. Vind het daarom ook niet erg om te doen.
Zelfde hier.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb het echt opgegeven.
Een keer per week komt iemand schoonmaken in de ochtend, maar zelfs daar merkt mijn man niets van, omdat de kinderen het voor elkaar krijgen het in 2 uur tijd weer een wnorme zooi van te maken ( kruimels, drinken gemorst, gepoept met sporen etc etc).
Ik probeer het savonds nog een beetje op te ruimen, maar thats it. Want s ochtends is het wederom weer een bende.
juliadenders schreef:
27-06-2019 04:19
Nee ik heb het echt opgegeven.
Een keer per week komt iemand schoonmaken in de ochtend, maar zelfs daar merkt mijn man niets van, omdat de kinderen het voor elkaar krijgen het in 2 uur tijd weer een wnorme zooi van te maken ( kruimels, drinken gemorst, gepoept met sporen etc etc).
Ik probeer het savonds nog een beetje op te ruimen, maar thats it. Want s ochtends is het wederom weer een bende.
Wow. En kinderen opvoeden is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een redelijke poetsmiep.
Ik doe dagelijks stofzuigen en ongeveer 3x per dag de afwas.

Wekelijks plan ik een grote poetsbeurt waar ik bijna alle kamers grondig schoonmaak (eentje is (nog) niet in gebruik dus die laat ik)

Vriend zegt ook wel eens dat er gezien mag worden dat er “geleefd” word. Ik krijg overal de kriebels als ik ergens verloren sokken zie rondslingeren ofzo.

Nu moet ik wel toegeven dat ik met deze extreme hitte er meer laks aan heb. Waarschijnlijk omdat ik bijna geen puf heb door de hitte. |-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn best, maar als ik er de puf een keer niet voor heb, dan niet. Mij helpt het om na het avondeten vooral door te denderen en nog niet te gaan zitten. En de bedoeling is dat het speelgoed vóór het avondeten opgeruimd is.
Zeker geen modelwoning hier, daar is het sowieso te villa kakelbont voor.
Ik ben best wel netjes, ik word onrustig in mijn hoofd als het rommelig is in huis.
S’ochtends voordat ik naar mijn werk ga moet dan ook alles gedaan zijn.
Bedden opmaken, afwas, stofzuigen etc
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het op het 'zicht' best netjes is. Dus er slingeren geen sokken rond oid, maar schoonmaken doen we 1x per week (behalve de afwas), dus op vrijdag zie je wel wat kruimels liggen of een theevlek op de salontafel.
Er staat nu een bak met hobbyspullen van mij naast een kast en er ligt altijd wel een stapel papieren op het deel van de eettafel die we niet gebruiken.

Als ik de standaard van TO aan zou houden is het hier dus een rommel, als ik de standaard van mijn schoonzus aanhoudt dan is het hier echt een toonzaal.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle spullen hebben een vaste plaats, en het is altijd redelijk netjes. Maar we leven er wel, het is geen toonzaal.

Toen ik gisteren de was afhaalde buiten, om 22:00 uur was bijna alles droog. Drie dingen niet die hangen nu over de stoelen in de eetkamer, de mand met nog op te vouwen was staat in de bank. Op de andere bank ligt mijn tas van werk, met het rekenwerk dat ik gisteren thuis heb nagekeken.

De keuken is redelijk netjes maar op het aanrecht staat altijd iets dat er niet hoort. Een boodschap die niet in de kast past, iets waar ik aan moet denken of wat ik moet repareren.

Maar als ik zou willen zou ik alles dat nu nog slingert in tien minuten opgeruimd kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak elke avond een rondje om de boel weer terug op te ruimen dus bij ons is het meestal schoon en netjes. Contrareactie uit mijn jeugd gok ik, het was altijd rommelig en viezig bij mijn ouders, waar ik me als kind voor schaamde want bij anderen was het altijd veel netter (en nu erger Ik me er aan).
Alle reacties Link kopieren
Hier is het altijd rommeliger dan ik zou willen.
Man en ik werken veel, en er is een grote tuin te onderhouden. Mijn man is netter dan ik in huis, maar de tuin is mijn domein.
Als we visite verwachten ruimen we altijd van tevoren wel op, maar kom je onverwacht bij ons aanwaaien kun je in een rommeltje terecht komen.
Daar zit ik overigens niet mee. Meer dan mijn best kan ik niet doen, en het leven bestaat gelukkig uit meer dan opruimen en poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mijzelf redelijk opgeruimd en proper, maar de mensen die ik om mij heen verzamel juist helemaal niet. Ik probeer met alle macht zonder morren te accepteren dat er hier of op mijn werk áltijd iets (weinig of veel) in de weg ligt.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen hier voor het eerst komen waarschuw ik ze, dat het hier rommelig is.
Vrijwel iedereen reageert daar hetzelfde op: ow, bij mij is het ook (wel eens) rommelig.

En dan komen ze bij mij en vinden ze vanaf dat moment hun eigen huis super georganiseerd.

Ik krijg mijn huis niet netjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het hier altijd netjes houden maar het lukt niet. Hier wonen drie mensen ( waaronder twee kinderen) die van alles neergooien. En ik kan blijven zeggen dat het opgeruimd moet worden maar het gebeurt niet. Ik ruim het nu ook niet meer op. Dus er liggen sokken, schoenen, schoolboeken en weet ik veel door het huis. Nou ik vind het wel best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven