Schoenen uit in huis?

07-07-2019 22:14 263 berichten
Laatst hoorde ik daar een discussie over. Zou liever ook geen schoenen in huis willen, maar vind dat zo'n gedoe om te handhaven. Wat doen jullie? En hoe doen jullie dat?

Schoenen uit in huis

Totaal aantal stemmen: 339

Ja (55%)
Nee (45%)
Visite houdt fijn haar/zijn schoenen aan in ons huis. Ik ken de gewoonte ook alleen uit berggebieden (want die willen geen sneeuwderrie in hun huis) en uit de reizigerswereld (die willen geen vieze wagen).
Alle reacties Link kopieren
Nee, hier hoeft dat niet. We hebben ook geen tapijt, dus eventuele viezigheid is makkelijk schoon te maken.

Ik vind mensen die op sokken lopen bij een ander thuis altijd een beetje viezig. Dan ben ik 'bang' dat ze zweetvoeten hebben en dat heb ik liever niet in mijn huis ;-)
minnimouse wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:17
3.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Absoluut, van huis uit zo geleerd. Schoenen aan in huis vind ik vies. Zeker met een kleine in huis die nu overal naartoe kruipt vind ik schone vloeren belangrijk.
Natuurlijk schoenen uit.. de schoenen komen overal mee in aanraking totaal niet hygiënisch en fris..
lekker huissokken of sloffen aan is ook fijner. Ook voor bezoek
Niemand in mijn gezin heeft graag schoenen aan. Of sokken. Dus ik hoef daar niets te handhaven. Maar anders zou ik het gewoon vragen, wil je even je schoenen uitoden voor je overal op gaat met die schoenen. Voor de vloer kan het me niet boeien.

Ik zal nooit aan gasten vragen om hun schoenen uit te doen. Dus daar hoef ik ook niet te handhaven.

Mocht een van de kinderen vergeten hun schoenen uit te doen en gaan klimmen op een bank ofzo dan vraag ik ze even hun schoenen gaan uit doen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:20
18.41% gewijzigd
Ik heb nooit schoenen aan in huis. Kind automatisch ook niet. Het grappige is dat vrienden van hem altijd automatisch hun schoenen uitdoen.
Visite mag het wel aanhouden.
Wat ik echt vervelend vind zijn werklui die met werkschoenen naar boven gaan. Maar ja, die mogen niet zonder.
Wij hebben gewoon schoenen aan in huis, al trekken wij ze toch vaak meteen uit als we thuis komen.
Lijkt mij ook heel gek om tegen mensen die hier komen te zeggen dat ze hun schoenen uit moeten doen.
Wij dragen nooit schoenen in huis. Visite mag gewoon schoenen aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-07-2019 22:17
Nee, hier hoeft dat niet. We hebben ook geen tapijt, dus eventuele viezigheid is makkelijk schoon te maken.

Ik vind mensen die op sokken lopen bij een ander thuis altijd een beetje viezig. Dan ben ik 'bang' dat ze zweetvoeten hebben en dat heb ik liever niet in mijn huis ;-)

Dit. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis in principe geen schoenen aan binnen. Bezoek mag ze aanhouden (liever niet), maar ik snap wel dat men dat liever doet. Ik ga zodra bezoek weg is wel altijd gelijk stofzuigen en dweilen. Maar als iemand naar boven gaat (bijvoorbeeld om iets te bewonderen), dan moeten ze uit. Op de trap ligt tapijt en onder schoenen zit toch vaak viezigheid.

Schoonfamilie probeerde dan nog wel eens stiekem zo naar boven te gaan en vermeldde dan trots dat ze lekker de schoenen niet uit hebben gedaan. Vriend durfde het dan niet te handhaven, dus ik moet nu mee om ze als een juffrouw erop te wijzen dat de schoenen uit moeten. :facepalm:

Ik zit te overwegen om een stapel slofjes aan te schaffen zodat bezoek die aan kan doen. Kunnen ze niet miepen over koude voeten of zo. Vrienden van mij hebben dat nl ook! :biggrin:

Dit is wel standaard aan mijn kant van de familie (binnenvaart).
dianaf wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:21
3.87% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Orișa schreef:
07-07-2019 22:18
Ik heb nooit schoenen aan in huis. Kind automatisch ook niet. Het grappige is dat vrienden van hem altijd automatisch hun schoenen uitdoen.
Visite mag het wel aanhouden.
Wat ik echt vervelend vind zijn werklui die met werkschoenen naar boven gaan. Maar ja, die mogen niet zonder.
Bij ons ook.
Orișa schreef:
07-07-2019 22:18
Wat ik echt vervelend vind zijn werklui die met werkschoenen naar boven gaan. Maar ja, die mogen niet zonder.
Klopt. Maar als het goed is hebben die werklui wel overschoenen in de werkbus/auto.
Mijn man is monteur maar trekt ze niet aan als hij een trap op moet lopen want ze zijn glad..
anoniem_636927fde3969 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:21
0.56% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2019 22:17
Visite houdt fijn haar/zijn schoenen aan in ons huis. Ik ken de gewoonte ook alleen uit berggebieden (want die willen geen sneeuwderrie in hun huis) en uit de reizigerswereld (die willen geen vieze wagen).
Islamieten doen ook de schoenen uit bij de deur.
zelf doen we altijd onze schoenen meteen uit, in de hal nog. van visite vind ik dat niet mag vragen, als ik bij een ander kom vind ik het ook niet prettig om daar mijn schoenen uit te moeten doen, zeker niet als ik slippers aan heb.
Libra86 schreef:
07-07-2019 22:20
Klopt. Maar als het goed is hebben die werklui wel overschoentjes in de werkbus/auto.
Mijn man is monteur maar trekt ze niet aan als hij een trap op moet lopen want ze zijn glad..
Echt nog nooit eentje gezegd. Ik heb ook 2 vlekken door vuil van werklui wat er gewoon niet meer uit gaat. Erg storend.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-07-2019 22:18
Niemand in mijn gezin heeft graag schoenen aan. Of sokken. Dus ik hoef daar niets te handhaven. Maar anders zou ik het gewoon vragen, wil je even je schoenen uitoden voor je overal op gaat met die schoenen. Voor de vloer kan het me niet boeien.

Ik zal nooit aan gasten vragen om hun schoenen uit te doen. Dus daar hoef ik ook niet te handhaven.

Mocht ene van de kinderen vergeten hun schoenen uit te doen en gaan klimmen op een bank ofzo dan vraag ik ze even hun schoenen gaan uit doen.

Dit idd. Wij doen ze standaard altijd uit, maar als ik thuiskom en half uur later weer weg moet hou ik ze aan.
Bezoek mag zelf bepalen maar trekt ook meestal uit, en werklui vragen het meestal en die laat ik schoenen aanhouden - tenzij ze heel erg vies lijken.
nootboek wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:51
1.34% gewijzigd
dianaf schreef:
07-07-2019 22:19
Hier in huis in principe geen schoenen aan binnen. Bezoek mag ze aanhouden (liever niet), maar ik snap wel dat men dat liever doet. Ik ga zodra bezoek weg is wel altijd gelijk stofzuigen en dweilen. Maar als iemand naar boven gaat (bijvoorbeeld om iets te bewonderen), dan moeten ze uit. Op de trap ligt tapijt en onder schoenen zit toch vaak viezigheid.

Schoonfamilie probeerde dan nog wel eens stiekem zo naar boven te gaan en vermeldde dan trots dat ze lekker de schoenen niet uit hebben gedaan. Vriend durfde het dan niet te handhaven, dus ik moet nu mee om ze als een juffrouw erop te wijzen dat de schoenen uit moeten. :facepalm:

Ik zit te overwegen om een stapel slofjes aan te schaffen zodat bezoek die aan kan doen. Kunnen ze niet miepen over koude voeten of zo. Vrienden van mij hebben dat nl ook! :biggrin:

Dit is wel standaard aan mijn kant van de familie (binnenvaart).
Klinkt als smetvrees.
Alle reacties Link kopieren
De laatsten keren dat we werklui over de vloer hadden, hebben ze de trap afgeplakt.
Als ik naar vriendinnen ga om te kletsen of een film te kijken, naam ik meestal een paar slofjes mee. Veel gezelliger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
We doen hier niet de schoenen uit bij de deur, maar we dragen geen schoenen binnen. Visite kan het gewoon aanhouden en tussen de middag als kind uit school komt mogen ze ook aan blijven, maar als we thuis zijn en blijven, gaan ze uit. Je draagt je jas toch ook niet binnen...
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Schoenen uit. Kinderen die komen spelen doen ze automatisch uit. Waarschijnlijk daar thuis ook de regel schoenen uit. Dit is omdat het huis schoner blijft.
Volwassen bezoek houdt ze aan.
Alle reacties Link kopieren
ik moet zeggen dat ik zelf ook niemand ken die standaard binnenshuis schoenen draagt. Iedereen doet ze uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de schoenen uit in huis. Alleen met feestjes halen we de tapijten weg en mogen mensen naar binnen met hun schoenen.
Voor iedereen een groene tuin
dianaf schreef:
07-07-2019 22:19
Ik zit te overwegen om een stapel slofjes aan te schaffen zodat bezoek die aan kan doen. Kunnen ze niet miepen over koude voeten of zo.
Ik had vroeger een vriendinnetje en als ik bij haar thuis kwam dan mocht ik daar ook niet op sokken lopen maar moest ik pantoffels aantrekken.
En dan liep haar moeder serieus met een dweil achter mij aan :-?
Het varieert hier een beetje. Meeste vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen doen al snel hun schoenen uit. Ik houd ze zelf soms aan en soms niet. Ik loop liever zonder, maar trek ze niet uit als ik vlak daarna weer de deur uit moet.

Visite mag doen waar ze zin in hebben, die houden het vaak aan. Met schoenen op de bank mag niet, dus daar wijs ik de kinderen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven