Kleuradvies muur in de keuken

11-07-2019 19:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er even niet uit. In mijn woonkamer heb ik een donkerblauwe muur (Google: selection betoverende diepte).
De tv staat op een bordeauxrode tv kast. Verder heb ik een eikenhouten boomstam eettafel en een eikenhouten
werkblad in de keuken. De keuken heeft witte kastjes. Mijn koelkast en mijn fornuis zijn van RVS.
In de keuken zit nu early dew van Flexa op de muur. Het staat leuk in de keuken, maar als ik aan de eettafel
zit en links early dew zie en rechts de kleur van Selection, dan klopt het niet. Wie heeft er de gouden tip
voor de muren in de keuken?
Alle reacties Link kopieren
Blauwgrijs? Dat vind ik mooi bij eikenhout
je early dew is denk ik te groen en te pastel
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet oud lichtblauw? Staat lekker fris bij al dat wit.
Selections verlaten bergmeer is volgens mij gemaakt om hiermee te combineren.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
11-07-2019 19:22
Selections verlaten bergmeer is volgens mij gemaakt om hiermee te combineren.
die is mooi!
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
11-07-2019 19:13
Blauwgrijs? Dat vind ik mooi bij eikenhout
je early dew is denk ik te groen en te pastel
Het is inderdaad te groen. Heb je een voorbeeld van blauwgrijs die erbij zou kunnen passen?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
11-07-2019 19:16
Waarom niet oud lichtblauw? Staat lekker fris bij al dat wit.
Dank voor de tip. Die kleur heb ik gehad voordat ik voor betoverende diepte ging. Ik vond het een iets te fel blauw
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
11-07-2019 19:22
Selections verlaten bergmeer is volgens mij gemaakt om hiermee te combineren.
Ik heb gelijk even gekeken. Wat een mooie kleur. Ik ben alleen bang dat het zoveel blauw wordt. Als ik aan de eettafel zit, zie ik links de een en rechts de ander. Ik ben niet zo goed in combineren en ben bang dat ik de plank volledig mis sla
Alle reacties Link kopieren
Goud? Ik vind donkerblauwe tinten met goud altijd prachtig. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al goudgele kussens op de bank. En het klopt, het is heel mooi! Maar ik durf dat niet op de muur te smeren :)
Alle reacties Link kopieren
In de kleur van je tv kast?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Amarante1985 schreef:
11-07-2019 19:25
Het is inderdaad te groen. Heb je een voorbeeld van blauwgrijs die erbij zou kunnen passen?
Ik zou ook voor zoiets gaan, en dan een beetje richting de tint van je woonkamer maar wel veel lichter. Zoiets bijv: https://www.gamma.nl/assortiment/flexa- ... gItRfD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Amarante1985 schreef:
11-07-2019 19:28
Ik heb gelijk even gekeken. Wat een mooie kleur. Ik ben alleen bang dat het zoveel blauw wordt. Als ik aan de eettafel zit, zie ik links de een en rechts de ander. Ik ben niet zo goed in combineren en ben bang dat ik de plank volledig mis sla
Verschillende blauwtinten bij elkaar is juist heel gaaf, hoor! Ik wilde ook lichtblauw roepen, maar deze kleur is echt perfect gevonden.

Alternatief zou okergoud (Flexa) kunnen zijn, maar die vind ik niet mooi bij bordeauxrood. Wel bij die donkerblauw.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
11-07-2019 20:00
In de kleur van je tv kast?
Dank je voor het meedenken! Ik vind dat iets te veel kleur voor dit niet zo hele grote huis.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
11-07-2019 20:03
Ik zou ook voor zoiets gaan, en dan een beetje richting de tint van je woonkamer maar wel veel lichter. Zoiets bijv: https://www.gamma.nl/assortiment/flexa- ... gItRfD_BwE
Dit vind ik wel mooi! Ik ga morgen gelijk kijken bij de gamma!
Alle reacties Link kopieren
Zou dit wat kunnen zijn:

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 891594.jpg
Alle reacties Link kopieren
Amarante1985 schreef:
11-07-2019 20:15
Dit vind ik wel mooi! Ik ga morgen gelijk kijken bij de gamma!
Neem wel eerst kleurstalen mee naar huis zodat je die naast de bestaande muur kunt houden, voordat je de verf besteld. Blauw op blauw is heel mooi als het een beetje dezelfde kleur maar dan (flink) wat tinten lichter/donkerder is.

Maar het kan ook snel mis gaan, en alsnog te groen of te paars lijken “naast” de andere muur. Door eerst even de kleurstalen ernaast te houden in het licht van jouw ruimte, kun je dat voorkomen.

Zo heb ik grijs op oa de voordeur zitten. Door de lichtinval daar, is die kleur elke keer weer anders, en lijkt het vaak meer lavendel. Dat was precies het effect wat ik zocht, dus ik ben er heel blij mee. Maar een ander zou het vies tegen kunnen vallen als je dat nu net niet in gedachten had.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
11-07-2019 19:22
Selections verlaten bergmeer is volgens mij gemaakt om hiermee te combineren.
Oh wauw, prachtig! Ik zit hier met alleen maar witte muren, teveel wit. Als de zon schijnt dan moet je bijna een zonnebril op! Maar deze kleur gaat op mijn lijstje, bedankt!
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
11-07-2019 20:25
Neem wel eerst kleurstalen mee naar huis zodat je die naast de bestaande muur kunt houden, voordat je de verf besteld. Blauw op blauw is heel mooi als het een beetje dezelfde kleur maar dan (flink) wat tinten lichter/donkerder is.

Maar het kan ook snel mis gaan, en alsnog te groen of te paars lijken “naast” de andere muur. Door eerst even de kleurstalen ernaast te houden in het licht van jouw ruimte, kun je dat voorkomen.

Zo heb ik grijs op oa de voordeur zitten. Door de lichtinval daar, is die kleur elke keer weer anders, en lijkt het vaak meer lavendel. Dat was precies het effect wat ik zocht, dus ik ben er heel blij mee. Maar een ander zou het vies tegen kunnen vallen als je dat nu net niet in gedachten had.
Dat is handig om te doen.
Ik zit toch met "verlaten bergmeer" in mijn hoofd. Vind hem wel heel mooi.

Het ergste wat me kan gebeuren is dat ik nog een keer moet verven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven