Geur diesel uit wasmachine

12-07-2019 12:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft vorige week geklust en heeft daarbij diesel op zijn kleding gekregen. Hij heeft het thuis eerst in een emmer water gespoeld en vervolgens op 90 graden gewassen. Geur van de diesel zit nog steeds in de kleding, maar nog erger, ook in mijn wasmachine. Ik heb de machine laten draaien met soda op 90 graden, speciale wasmachine reiniger, heb de pomp gereinigd maar die geur blijft in de wasmachine en in enige mate ook in de kleding die eruit komt. Iemand een gouden tip om die geur kwijt te raken?
Alle reacties Link kopieren
Een 90 graden was draaien (zonder wasgoed uiteraard) met chloor?
Alle reacties Link kopieren
De kleding vooral buiten hangen een aantal dagen, de geur verdwijnt dan.

Als ik google lees ik tips als bakingsoda en vaatwasmachinereiniger.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had een ongelukje met kerosine. Zelfde probleem als je nu met diesel hebt. Stinkende machine en stinkende was.
Wat hier hielp was wassen op 60 graden met een liter azijn en daarna 2 keer op 90 graden met twee goedkope vaatwastabletten erin.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ik was werkkleding van man die stinkt naar diesel ook met schoonmaakazijn met een geurtje. Maar dan is een liter nog niet eens nodig gewoon een bolletje vol.
Ik draai hier 1 keer in de maand een lege trommel op 90 graden met een vaatwastablet. Haalt alle geurtjes weg.
Diesel is vet, dus doe het met een zeep die niet schuimt, Biotex voorwas bijvoorbeeld.
Ik gebruik HG tegen nare geurtjes (zo'n poeder, eigenlijk voor sportkleding). Werkt perfect, was er al vriend zijn werkkleding mee als het stinkt naar diesel of dat soort rommel.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gehad met wasbenzine... alles geprobeerd tot ik een middeltje haalde om de wasmachine te reinigen bij de witgoed winkel. Was een tientje maar hele machine weer schoon en fris!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven