Schilderen met Bob Ross

19-07-2019 22:26 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doet iemand van jullie dat?

Tegenwoordig zijn er weer herhalingen op tv waarin hij, a happy little tree near a mountain, zet. Ik vraag me af of het echt zo makkelijk is als het lijkt, al zijn de technieken eenvoudig en worden lastige zaken als mensen en dieren weggelaten. Zelf heb ik me er nog niet aan gewaagd.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een workshop gedaan. Superleuk! En nee het is niet zo makkelijk als het lijkt, maar het is toch best een leuk schilderij geworden. Een echte Bob Ross, dat zie je zo :P
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2019 22:29
15.82% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
De grootste deceptie ooit vind ik nog altijd dat Bob Ross steil haar had o_o
Nooit gedaan, maar heerlijke relax-tv!
Terug naar de jaren 70... zo ontspannend!
Ik heb het een tijdje geleden gedaan met mijn vriend, was erg leuk! Maar wij moesten het filmpje (YouTube) heel vaak op pauze zetten of terugspoelen, wij waren een stuk langzamer dan hij. En we hadden ook niet helemaal de juiste materialen, dat is wel belangrijk. Maar het is wel echt leuk om te doen!
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
19-07-2019 22:29
De grootste deceptie ooit vind ik nog altijd dat Bob Ross steil haar had o_o
Meen je niet! Was het een pruik of een permanentje?
.
Een echt relax momentje. Met een beetje oefenen is het makkelijk ja.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
19-07-2019 22:29
De grootste deceptie ooit vind ik nog altijd dat Bob Ross steil haar had o_o
O_O ooooh.. ?? dat wist ik niet ( ik ga NU Google bekijken :idee: )
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Jaaa! Ik heb het ook al een paar keer voorbij zien komen. Ik kijk het voornamelijk om even te ontspannen 😂

Op een of andere manier heb ik wel zoiets van: hee, dat wil ik ook wel eens proberen! Maar dat komt vooral door het gemak waarin hij in een half uur een heel landschap heeft gemaakt. Vast niet zo makkelijk.. :"-(
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2019 22:30
Meen je niet! Was het een pruik of een permanentje?
Permanentje.

Er stond gisteren een artikel in het Parool over Bob Ross "Waar zijn de schilderijen van Bob Ross?" waarin zijn haar wordt uitgelegd:

Bob Ross had niet altijd dat permanent. Volgens Annette Kowalski koos hij daar aanvankelijk voor omdat het goedkoper was dan steeds naar de kapper te gaan. Later begon hij er een hekel aan te krijgen, maar toen kon het niet meer veranderen, omdat hij met dat kapsel op het bedrijfslogo stond.

;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
19-07-2019 22:32
Permanentje.

Er stond gisteren een artikel in het Parool over Bob Ross "Waar zijn de schilderijen van Bob Ross?" waarin zijn haar wordt uitgelegd:

Bob Ross had niet altijd dat permanent. Volgens Annette Kowalski koos hij daar aanvankelijk voor omdat het goedkoper was dan steeds naar de kapper te gaan. Later begon hij er een hekel aan te krijgen, maar toen kon het niet meer veranderen, omdat hij met dat kapsel op het bedrijfslogo stond.

;-D
:rofl:
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2019 22:28
Ik heb eens een workshop gedaan. Superleuk! En nee het is niet zo makkelijk als het lijkt, maar het is toch best een leuk schilderij geworden. Een echte Bob Ross, dat zie je zo :P
Mijn vader heeft jaren geleden ook een workshop gedaan, hij vond het geweldig.

Ik heb op google gekeken en de workshops zijn er nog, dus ik zou gewoon eens kijken of er iets in je buurt zit 🖼🎨
Ja ik zag vorige week dat het weer op TV kwam. Kon er 'vroeger' als kind echt uren naar kijken, die stem van hem was ook zo rustgevend.

Filmpje over waar de schilderijen zijn gebleven: https://youtu.be/rDs3o1uLEdU
We don't make mistakes, just happy little accidents. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ook een keer een workshop gedaan, hartstikke leuk! Was ook echt blij met het resultaat 😃
Alle reacties Link kopieren
Informatief dat filmpje. Ik vroeg me ook al eens af waar de schilderijen gebleven zijn.
Dat van die permanent wist ik ook niet. ;-)

Wij zullen wel langer doen over een schilderij dan hij, maar op zich is dat niet erg. Het is ter ontspanning, dus om er dan lekker in op te gaan, is wel fijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Op welke zender zijn de herhalingen?
I loooove Bob Ross! Nooit een workshop gedaan maar lijkt me wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft vroeger veel Bob Ross schilderijen gemaakt en 1 daarvan hangt mooi ingelijst in onze woonkamer. Ze deed het via YouTube.
Fae_ schreef:
19-07-2019 22:44
We don't make mistakes, just happy little accidents. :flirting:
Half painter, half psych :worship:
Wat een verschil:
Afbeelding

Jammer dat hij zo jong is overleden.
Alle reacties Link kopieren
Frekkel schreef:
19-07-2019 23:06
Op welke zender zijn de herhalingen?
Op Viceland, al zal er online ook wel veel te vinden zijn. Hij is geloof ik ook op Netflix.

https://viceland.nl/
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
19-07-2019 23:13
Op Viceland, al zal er online ook wel veel te vinden zijn. Hij is geloof ik ook op Netflix.

https://viceland.nl/
Dank je! Ik ga eens zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een verschil tsumtsum.

En het blijkt dat hij 20 jaar bij de US Air Force zat.

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ja dat las ik ook. Door dit topic heb ik weer even zijn Wikipedia gelezen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven