Hoe heet dit en wat moet ik ermee? ;)

25-07-2019 21:13 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze aanbouw het plafond eruit gehaald zodat je in de nok kunt kijken. De keuken is met een muur afgescheiden van de bijkeuken. De bijkeuken heeft wel een plafond. Als je dus in de keuken staat kijk je bovenop het plafond van de bijkeuken. Het is stevig genoeg om op te kunnen. Wij noemen het een vide al weet ik niet of dit de juiste benaming is. Als ik plaatjes zoek dan zie ik veel andersoortige ruimtes. We willen er eigenlijk iets mee, maar ja wat...? Een chillplek met een zitzak, leeshoekje, als de kinderen groter zijn een computer ruimte, er kan ook een bureautje staat voor een werkplek. Het heeft dus een schuin dak dus heel veel ruimte is er niet. Je moet er ook nog op kunnen komen. Dat is wat lastiger want over 2/3 van de breedte staat een kastenwand met koelkast enz en je kn niet bovenop die kastenwand staan om dan op het plafonnetje te stappen. Dus je kunt op het andere stuk waar de deur naar de bijkeuken zit meteen op het plafonnetje stappen. Dan zit je ook meteen bij de schuine wand dus heel soepeltjes erop komen gaat niet. Een vaste trap kan ook niet want die staat dan gruwelijk in de weg in de keuken. Maar wat dan? Een ladder? Bestaan er handige/mooie uittrektrappen oid die dan boven in die ruimte niet teveel plek innemen?
Wellicht hebben jullie nog ideeen?
Is het niet een soort entresol?

Het klinkt meer alsof je er beter opslag van kan maken ipv een plek om te zijn...
COtweepuntnul schreef:
25-07-2019 21:15
Is het niet een soort entresol?

Het klinkt meer alsof je er beter opslag van kan maken ipv een plek om te zijn...

Wat saai!
Kastenwand/trap in een (laten) maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Een entresol! Dat komt meer in de buurt als ik daarop google! Thanks!

Hmm misschien ook wel want het is niet super praktisch maar opslag vind ik ook zonde... je kijkt er vanuit de keuken op en dan wil ik geen rotzooi zien.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er dus niks mee als ik het goed begrijp.

Wat was voor jullie de reden om het plafond eruit te halen?
...
Alle reacties Link kopieren
Als je zoveel moeite moet doen om er te komen, denk ik niet dat t een veelgebruikte hangplek gaat worden, zeker niet als-ie ook niet akoestisch af te sluiten is van de rest van t huis..
Er bestaan wel vlizotrappen, zo’n uitklaptrap in een luik, maar dan zul je (als ik het goed voor me zie) een extra balk in je keuken moeten plaatsten, zo’n luik heeft rondom steun nodig. En die kun je niet zelf opklappen als je boven bent, dus dan staat er toch weer een trap in de keuken.

Ik denk dat t leuker klinkt dan het uiteindelijk blijkt te zijn. En ik zou t lekker als opslag voor de kerstspullen enzo gebruiken.

Wij zouden dat een vliering noemen trouwens.
moosey wijzigde dit bericht op 25-07-2019 21:21
0.15% gewijzigd
Zoek op Pinterest met 'kast trap in één'
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-07-2019 21:18
Wat saai!
Kastenwand/trap in een (laten) maken.
Dat is een mooi idee! Maar dat past helaas niet.. 2/3 van die ruimte is kastenwand van de keuken en stukje aanrecht. En daarnaast zit de deur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden zo iets in een vakantiehuisje. Daar stonden alleen een paar mooie potten op voor de sier.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zo’n soort rail maken met een ladder eraan?

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/stat ... 752490.jpg
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-07-2019 21:19
Je kunt er dus niks mee als ik het goed begrijp.

Wat was voor jullie de reden om het plafond eruit te halen?
Dat we nu tot in de nok kijken en het dus vee ruimtelijker is dan een verlaagd plafond. We kijken nu tegen zon houten dakconstructie aan, boerderij achtig. Dat vonden we mooi.

We vonden het alleen raar als er dan een muurtje tot 2/3 van de hoogte staat gemetseld om keuken en bijkeuken te scheiden dus vandaar dat we plafond terug hebben gebracht bij de bijkeuken ( wel hoger dan het origineel was)
bergruimte heet dat
Alle reacties Link kopieren
Hmm een paar sierpotten neerzetten is ook leuk! Als we het toch niet functioneel kunnen maken dan is dat in ieder geval leuk. Nu kijken we in een wit gat. Er staat wel al een sfeerlampje voor savonds.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem het een open vliering.
pamelacourson schreef:
25-07-2019 21:33
Ik noem het een open vliering.
of een kapot plafond
Druppeltjeswater schreef:
25-07-2019 21:24
Dat is een mooi idee! Maar dat past helaas niet.. 2/3 van die ruimte is kastenwand van de keuken en stukje aanrecht. En daarnaast zit de deur.

Blijven dromen! Niet meteen vast gaan zitten in de 'dat-past-toch-niet-modus'. Dan komt er misschien een idee hoe het wel past. Misschien wel een aanpassing in de keuken nodig en dan komt de vraag hoe graag je het wilt en wat het mag kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je daar best wel iets leuks van kan maken hoor! Je ziet het veel in Scandinavische woningen en in Canada zagen we het ook veel.

Ik zou het wel weten, ik ben dol op dat soort ‘extra’ ruimtes. Het is alleen makkelijker als er wat meer ‘beeld’ bij is om er een plaatje bij te kunnen maken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-07-2019 21:38
Blijven dromen! Niet meteen vast gaan zitten in de 'dat-past-toch-niet-modus'. Dan komt er misschien een idee hoe het wel past. Misschien wel een aanpassing in de keuken nodig en dan komt de vraag hoe graag je het wilt en wat het mag kosten.
Haha blijven dromen is goed. Maar die keuken is splintertje nieuw dus aanpassen gaat hem niet worden. Dan krijg ik ruzie met man.
Ik hoopte dat het wellicht te realiseren was met iets simpels en goedkoops, maar zoals zo vaak gaat die vlieger niet op.
Alle reacties Link kopieren
https://www.interieur-inrichting.net/tr ... esol-trap/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Druppeltjeswater schreef:
25-07-2019 21:44
Haha blijven dromen is goed. Maar die keuken is splintertje nieuw dus aanpassen gaat hem niet worden. Dan krijg ik ruzie met man.
Ik hoopte dat het wellicht te realiseren was met iets simpels en goedkoops, maar zoals zo vaak gaat die vlieger niet op.

Oh wat jammer, dan had je het eerst moeten bedenken, maar toen had je misschien nog niet de ruimte gezien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is het vloeroppervlak van de vide/entresol/vliering? Hoe hoog is het? Kun je er überhaupt wel rechtop staan?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-07-2019 21:53
Oh wat jammer, dan had je het eerst moeten bedenken, maar toen had je misschien nog niet de ruimte gezien.
Ja het was later bedacht helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hier een foto van de situatie, misschien geeft dat een iets duidelijker beeld.
Alle reacties Link kopieren
Druppeltjeswater schreef:
25-07-2019 21:44
Haha blijven dromen is goed. Maar die keuken is splintertje nieuw dus aanpassen gaat hem niet worden. Dan krijg ik ruzie met man.
Ik hoopte dat het wellicht te realiseren was met iets simpels en goedkoops, maar zoals zo vaak gaat die vlieger niet op.
Dat kan ook echt wel hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik kan de link naar de foto niet meesturen want dan zegt ie dat het bericht te weinig tekens bevat... ook raar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven