Bang om huis achter te laten

26-07-2019 08:42 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Aankomende week ga ik op vakantie. We hebben leuke/mooie spullen in huis. We wonen ook in een mooie wijk. De laatste maanden wordt er in onze woonplaats regelmatig ingebroken. Hebben jullie dat ook dat je het lastig vindt om je huis een aantal weken achter te laten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen oppas voor je huis? Iemand die ervoor zorgt dat het er bewoond uitziet. Plantjes verzorgd en post weg haalt
Alle reacties Link kopieren
Nee, we maken altijd afspraken met een buurvrouw. Zij let extra op, doet de post, gordijnen dicht bij hitte, de planten, etc. Als zij weg is doen wij dat bij haar. Ook hebben we tijdschakelaar voor lampen.
Alle reacties Link kopieren
Meer spullen, meer zorgen? Vakantie is bedoeld om je zorgen los te laten. Zal een goede oefening voor je zijn. Als je erover piekert, maakt dat de kans niet groter of kleiner dat er wat gebeurt. Je kan overal wel doemscenario’s voor bedenken; de auto in de prak rijden, je vliegtuig stort neer enz. enz. Vooral als het buiten je invloedssfeer ligt, heeft het weinig zin om er bang voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
26-07-2019 08:45
Heb je geen oppas voor je huis? Iemand die ervoor zorgt dat het er bewoond uitziet. Plantjes verzorgd en post weg haalt
Ja hebben we wel. Staat ook een auto voor de deur en post zie je niet liggen. Maar toch......
Alle reacties Link kopieren
Hoe deed je het vorig jaar?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 09:05
98.93% gewijzigd
Ze kunnen ook inbreken als je niet op vakantie bent he.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
26-07-2019 08:49
Meer spullen, meer zorgen? Vakantie is bedoeld om je zorgen los te laten. Zal een goede oefening voor je zijn. Als je erover piekert, maakt dat de kans niet groter of kleiner dat er wat gebeurt. Je kan overal wel doemscenario’s voor bedenken; de auto in de prak rijden, je vliegtuig stort neer enz. enz. Vooral als het buiten je invloedssfeer ligt, heeft het weinig zin om er bang voor te zijn.
Je hebt gelijk! ;-) vorig jaar toen we richting huis reden vroeg ik me af of ik vakantie wel zo leuk vind. Ik ben erg aan thuis gehecht en verveel me vrij snel op vakantie. Doe het hoofdzakelijk voor kinderen en man. Misschien dat ik er daarom wel meer mee bezig ben dan andere.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat normaal gesproken dan als je bv gaat werken of sporten of uit gaat oid?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
26-07-2019 08:53
Ze kunnen ook inbreken als je niet op vakantie bent he.
Klopt!
Alle reacties Link kopieren
Het zijn maar spullen.. Dingen waar je veel waarde aan hecht verstoppen of opbergen bij iemand anders thuis desnoods. De rest krijg je volgens mij via je verzekering gewoon vergoed toch?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Als je een oppas hebt voor het huis, gewoon geen zorgen maken dan. Niet eraan denken. Inbraken kunnen immers altijd gebeuren, ook als je gewoon thuis bent. Ik begrijp je zorgen, maar het heeft geen zin. Genieten van je vakantie, meer niet. ;)
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
26-07-2019 08:53
Je hebt gelijk! ;-) vorig jaar toen we richting huis reden vroeg ik me af of ik vakantie wel zo leuk vind. Ik ben erg aan thuis gehecht en verveel me vrij snel op vakantie. Doe het hoofdzakelijk voor kinderen en man. Misschien dat ik er daarom wel meer mee bezig ben dan andere.

Is dit dan niet het "echte" probleem? Dat je gewoon liever thuis bent?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je waardevolle dingen in een doos bij je ouders brengen. Dan hoef je je niet druk te maken.
Internagelaktisch
Ze breken eerder in als je vaste rituelen hebt, onder zwemlessen van de kinderen sport uurtje je auto rijles en onder vaste werktijden als de buurt uitgestorven is.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 08:59
5.10% gewijzigd
Bamboo_90 schreef:
26-07-2019 08:54
Het zijn maar spullen.. Dingen waar je veel waarde aan hecht verstoppen of opbergen bij iemand anders thuis desnoods. De rest krijg je volgens mij via je verzekering gewoon vergoed toch?
Zoals bamboo schrijft! Wij hebben heel belangrijke spullen voor ons zoals de urn van onze dochter goed verstopt en de rest zijn maar spullen!
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
26-07-2019 08:53
Je hebt gelijk! ;-) vorig jaar toen we richting huis reden vroeg ik me af of ik vakantie wel zo leuk vind. Ik ben erg aan thuis gehecht en verveel me vrij snel op vakantie. Doe het hoofdzakelijk voor kinderen en man. Misschien dat ik er daarom wel meer mee bezig ben dan andere.
Heb je misschien heimwee?

Jammer dat de vakantie voor jou vervelend is, misschien kun je daar nog iets aan doen? Iets doen dat jij leuk vindt tijdens de vakantie. Met of zonder je man en/of gezin. Jouw wensen tellen ook mee, het is ook jouw vakantie!

Of iets meenemen waaraan je gehecht bent dat ‘thuis’ weergeeft voor jou: je favo mok of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Wat inbrekers op dit moment vooral doen is steeds door buurtjes heen rijden om te kijken of mensen zich op een vakantie voorbereiden. Dus pak echt de auto pas op allerlaatste moment in en als je met een caravan gaat, haal die dan pas de dag voor vertrek op en pak die in een dag in en het liefst niet op je eigen oprit. Dakkoffer pas vlak voor vertrek op de auto zetten.
Laat je huis er levend uitzien als je weg bent. Dus niet de gordijnen potdicht en alles spik en span opgeruimd (ja, ik kom zelf ook het liefst thuis in een opgeruimd huis) maar laat wat rommel liggen. Beetje afwas op het aanrecht (hoeft niet echt vies te zijn natuurlijk). Een lampje op een tijdschakelaar.
Vermijd het vermelden van vluchttijden of vakantieroutes op openbare social media.

Leg je belangrijke persoonlijke spullen op plekken waar ze niet makkelijk bij kunnen en voor de rest ben je vast verzekerd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
26-07-2019 08:58
Zoals bamboo schrijft! Wij hebben heel belangrijke spullen voor ons zoals de urn van onze dochter goed verstopt en de rest zijn maar spullen!
Dat is pas echte waarde en loslaten. Heftig...

Ik snap je wel TO, in zekere zin, maar ons echt kostbare laten we dagelijks los, alleen op de fiets, in de auto, we nemen risico op vakantie.

Spullen zijn maar spullen en die van mij zijn ook nieuw in een nieuw huis straks, maar met verstandig doen kan je best ook loslaten. Spullen en huis zijn te vervangen.
Zelf heb ik een alarm, camera’s en rolluiken. Buren halen de post weg.
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenning, heb dat precies zo. Ik wil graag op vakantie en bij mij is het geen heimwee, maar vind het vervelend om mijn mooie huisje alleen achter te laten. Wij hebben geen duren spullen, maar dat ziet een inbreker pas als hij alles al overhoop heeft gehaald.. toch, als ik eenmaal weg ben kan ik het wel makkelijker loslaten. Als ik dan heerlijk op een terrasje zit dan “vergeet” ik het. Ik heb helaas geen tips, alleen herkenning!
Tropischvisje schreef:
26-07-2019 09:12
Dat is pas echte waarde en loslaten. Heftig...

Ik snap je wel TO, in zekere zin, maar ons echt kostbare laten we dagelijks los, alleen op de fiets, in de auto, we nemen risico op vakantie.

Spullen zijn maar spullen en die van mij zijn ook nieuw in een nieuw huis straks, maar met verstandig doen kan je best ook loslaten. Spullen en huis zijn te vervangen.
Dat zijn mooie woorden! En klopt helemaal, alles is vervangbaar behalve je eigen bloed verwanten!
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
26-07-2019 08:57
Gewoon je waardevolle dingen in een doos bij je ouders brengen. Dan hoef je je niet druk te maken.

En dan breken ze bij de ouders in op het moment dat die een stukje aan het fietsen zijn..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
suzyqfive schreef:
26-07-2019 09:04
Wat inbrekers op dit moment vooral doen is steeds door buurtjes heen rijden om te kijken of mensen zich op een vakantie voorbereiden. Dus pak echt de auto pas op allerlaatste moment in en als je met een caravan gaat, haal die dan pas de dag voor vertrek op en pak die in een dag in en het liefst niet op je eigen oprit. Dakkoffer pas vlak voor vertrek op de auto zetten.
Laat je huis er levend uitzien als je weg bent. Dus niet de gordijnen potdicht en alles spik en span opgeruimd (ja, ik kom zelf ook het liefst thuis in een opgeruimd huis) maar laat wat rommel liggen. Beetje afwas op het aanrecht (hoeft niet echt vies te zijn natuurlijk). Een lampje op een tijdschakelaar.
Vermijd het vermelden van vluchttijden of vakantieroutes op openbare social media.

Leg je belangrijke persoonlijke spullen op plekken waar ze niet makkelijk bij kunnen en voor de rest ben je vast verzekerd.

Dit dus, en daarnaast breken ze in in huizen waar het makkelijk is. Slecht hang- en sluitwerk maakt het makkelijker. Slecht zicht op de deuren vanaf de weg maakt het makkelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven