Afzien van koop, na bod geaccepteerd huis

30-07-2019 12:49 62 berichten
Is dit jullie wel eens gebeurd? Zoja, hoe gingen jullie er mee om?
anoniem_388724 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 14:31
81.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet netjes. De verkopers halen het uit de verkoop en dan blijkt dat de koper het niet goed heeft uitgezocht of ze er wel willen wonen. Het is geen pak boter wat je koopt in de supermarkt. Dus makelaar is niet onbeschoft maar terecht boos.
Alle reacties Link kopieren
Komt de makelaar ook uit Zaandam? Ik heb namelijk in die stad ook niet zulke fijne ervaringen met een nieuw bouwproject. Uiteindelijk ook vanaf gezien. Ik kocht in een nieuwbouwproject waarbij de makelaar de verkopende partij was die zich ineens terug trok. Hij droeg het over aan de projectontwikkelaar en verzweeg vertraging die bouw had opgelopen. Het komt andersom dus ook voor.

Het verdient niet de schoonheidsprijs maar de koop is pas gesloten wanneer de inkt is gezet. Je kan dus juridisch gezien terug. Ik zou je niet zo veel aantrekken van die makelaar.

Ik zou volgende keer beter nadenken en wat meer de tijd nemen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-07-2019 13:12
22.49% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel raar vind dat jullie je niet eerder verdiept hebben in de buurt, lijkt me dat je dat soort dingen doet voordat je een bod doet.
Alle reacties Link kopieren
Jullie staan in jullie recht, net als dat de verkopers in hun recht zouden staan.
Ik heb een soortgelijk verhaal ook in mijn omgeving gehoord.

Netjes is het niet, en als je nog eens een huis op het oog hebt bij die zelfde makelaar, zou hij het je wel eens niet al te makkelijk kunnen maken. Of hij stapt er overheen en wil gewoon verkopen voor de beste prijs.
Niks van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Jij vond de makelaar onbeschoft? Ik gok zomaar dat hij over jullie hetzelfde denkt... en terecht.
Had je je huiswerk ( de wijk onderzoeken) niet beter eerder kunnen doen?
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 13:13
5.80% gewijzigd
Er is een 3 dagen bedenktermijn toch? Jammer voor hem dat hij boos is. Heel begrijpelijk van hem hoor. Maar je maakt gebruik van een wettelijke regeling. Dus anders dan dat hij boos is gaat er niks gebeuren.

Zou de volgende keer wel je huiswerk doen voor je gaat bezichtigen. Scheelt een boel irritatie en gedoe. Wel zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch niet bieden op een huis als je niet eerst heel zeker weet dat je ergens wilt wonen? Rare actie van jullie. Ik vind het ook niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
En na het tekenen van het koop contract heb je nog eens 3 dagen om je te bedenken....

Maar wat anderen ook gezegd hebben..... het was inderdaad niet netjes, jullie hadden dat al eerder moeten bekijken.
Maar heeft de makelaar jullie annulering uiteindelijk wel geaccepteerd?

En inderdaad vooraf beter onderzoek doen in het vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Zie het als een zakelijk transactie, juridisch staan jullie in jullie gelijk. Dus je zegt gewoon dat je ervan afziet. Niet meer en niet minder. Verder geen discussie, geen redenen noemen. Stuur er nog een mail achteraan waarin je weer schrijft dat je afziet van de koop. Vermeld verder geen redenen, dat is niet van belang. Houdt het zakelijk.
Maandag zou je het koopcontract ondertekenen dus alles was al rond begrijp ik?
Je moet wel op mail of papier ( of opgenomen gesprek) binnen die 3 dagen ( waar minimaal 2 hele werkdagen in moeten zitten) dat nog melden. Anders heb je straks misschien wel problemen.
Naast het feit of je in je recht staat ja of nee. Waarom moet alles tegenwoordig maar zo kunnen en mag de tegen partij niet boos zijn of wat dan ook want dat is onbeschoft en dergelijke. Zie zulke dingen wel vaker voorbij komen op Viva dat ik denk van zie je nou echt het 'probleem' niet?!
2019 schreef:
30-07-2019 13:16
Maandag zou je het koopcontract ondertekenen dus alles was al rond begrijp ik?
Voorlopig koopcontract lijkt me. Niet de overdrachtsaktes.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 13:17
6.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je staat in je recht dus je hoeft er verder niks mee, maar de reactie van de makelaar is niet onterecht.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
30-07-2019 13:16
Maandag zou je het koopcontract ondertekenen dus alles was al rond begrijp ik?
Voorlopig koopcontract, dan gaan de 3 dagen bedanktijd in. TO heeft besloten om het niet te kopen, zonde van ieders tijd om dan toch een voorlopig contract te ondertekenen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 13:19
0.15% gewijzigd
Is niet heel tof richting de kopers, wat logisch is , maar goed het is niet anders.
Vrije markt en je hebt gewoon bedenktijd gehad en je bedacht risico van het vak.

Hoe je hiermee omgaat ? Naja heel jammer dat die man zo boos is, maar om hier nou echt mee te zitten ?
Aha het voorlopige koopcontract ja niet goed gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw goed recht om er van af te zien. Je zit nog nergens aan vast.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
eens even op Funda kijken.
Alle reacties Link kopieren
Juridisch kan en mag het, maar het is niet heel netjes.
Bedenk wel dat je die makelaar nog vaker kan tegenkomen / nodig hebben in jullie zoektocht naar een huis, dus probeer de verstandhouding wel zo goed mogelijk te houden.

Kijk anders ff een fragment van GTST terug over Sjors en Amir die een huis gingen bezichtigen en ook wat ‘strubbelingen’ met de makelaar hadden. Dan snap je waarschijnlijk wat ik bedoel 😉
Je bedenken over iets is menselijk en jullie staan ook nog in je recht.
De makelaar kan aangeven het niet leuk te vinden, maar hij hoeft niet onbeschoft te doen, dat is niet professioneel.
Trek het je niet aan en kijk verder.
Volgende keer beter verdiepen in de wijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me de reactie van de makelaar wel voorstellen. Ik vind dat jullie in dezen onbeschofter geweest zijn, zelfs al staan jullie inderdaad in jullie recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven