Waar kijkt een makelaar naar bij verkoop appartement?

31-07-2019 14:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze huur opgezegd en nu kregen we bericht dat de huurbaas zsm een makelaar langs wil sturen voor een waardebepaling. Waar kijkt een makelaar naar bij zo'n bezoek? Iemand ervaring? Wij zijn nog volop aan het klussen in ons nieuwe huis en ons huidige appartement ligt overhoop (we zijn heel hard was bij aan het werken dus overal ligt/hangt was, kasten zijn opengetrokken, overal staan dozen...). Meer dan 'ze komen gewoon even kijken' krijg ik niet uit mijn huurbaas. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben, en eventueel plaats maken als ze bij de ketel oid moeten zijn.

We houden niet zo van vreemde mensen in huis, vooral niet als ze elk hoekje gaan bekijken :rolling:
Gewoon je eigen gang gaan, een makelaar bekijkt de kamers en of er schade is en dat soort dingen - het wordt leeg verkocht, dus hij zal niet geïnteresseerd zijn in de inrichting.
Alle reacties Link kopieren
Met zo’n vaag antwoord zoeken ze het maar uit. Waarom zou jij je druk maken over of ze ergens wel of niet bij kunnen. Hun probleem dan.
De ketel zal inderdaad wel even bekeken worden, maar het gaat vooral om de ruimtes en onderhoud. Als er wat dozen en troep ligt, daar kijken ze echt wel over/doorheen. Ik zou zorgen dat er voldoende loopruimte is, maar verder niets.
Alle reacties Link kopieren
Mag een huurbaas dan al een makelaar langssturen als de huidige huurder er nu nog woont? Als huurder heb je er toch geen belang bij dat het snel weer verhuurd/verkocht gaat worden?
Maartje2016 schreef:
31-07-2019 14:13
Mag een huurbaas dan al een makelaar langssturen als de huidige huurder er nu nog woont? Als huurder heb je er toch geen belang bij dat het snel weer verhuurd/verkocht gaat worden?
ja dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt! Dan ga ik gewoon nog maar een ochtend hard poetsen, dat is er een beetje bij ingeschoten de afgelopen tijd :-$
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
31-07-2019 14:13
Mag een huurbaas dan al een makelaar langssturen als de huidige huurder er nu nog woont? Als huurder heb je er toch geen belang bij dat het snel weer verhuurd/verkocht gaat worden?
Ja, staat ook in het huurcontract dat we onze medewerking moeten verlenen. Wel in samenspraak, dus ik mag wel zeggen vrijdagmiddag kan niet, maandagmiddag wel.
Vovika schreef:
31-07-2019 14:14
Oké bedankt! Dan ga ik gewoon nog maar een ochtend hard poetsen, dat is er een beetje bij ingeschoten de afgelopen tijd :-$
Wat een opmerkelijke reactie op basis van de antwoorden die je gekregen hebt!
(je mag van mij hoor... maar jeetje, waarom zou je? Je hebt straks je handen vol aan je eindschoonmaak).
Alle reacties Link kopieren
Vovika schreef:
31-07-2019 14:15
Ja, staat ook in het huurcontract dat we onze medewerking moeten verlenen. Wel in samenspraak, dus ik mag wel zeggen vrijdagmiddag kan niet, maandagmiddag wel.
Ok, was gewoon even benieuwd, vandaar.

Succes met schoonmaken dan maar ;-)
Vovika schreef:
31-07-2019 14:14
Oké bedankt! Dan ga ik gewoon nog maar een ochtend hard poetsen, dat is er een beetje bij ingeschoten de afgelopen tijd :-$
Waarom ga je nu poetsen dan? Dat hoeft dus echt niet.
tenzij je het afgelopen jaar nooit hebt schoongemaakt natuurlijk
Een makelaar kijkt naar de staat van onderhoud, afwerkingsniveau etc. Half ingepakte dozen enzo daar kijken ze wel doorheen hoor.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
31-07-2019 14:16
Wat een opmerkelijke reactie op basis van de antwoorden die je gekregen hebt!
(je mag van mij hoor... maar jeetje, waarom zou je? Je hebt straks je handen vol aan je eindschoonmaak).
De huisbaas is er dan als het goed is ook bij, dus het wordt al een soort mini-inspectie! Wat ik bedoel: ik ga geen extra dozen/was etc opruimen, maar zorg wel dat het sanitair netjes is en de keuken een beetje op orde etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven