Hoe vaak maak jij je ventilator schoon?

01-08-2019 17:05 31 berichten
Ik heb een zwarte tafelventilator en die moest vandaag even hoog nodig gedaan worden nadat die vorige week overuren heeft gemaakt. Er zaten allemaal kleine stofjes op de bladen enzo.

Nu zie ik bij anderen wel eens heel vieze ventilators staan die echt alleen maar stof rondblazen en dergelijke dus ik vraag me af hoe vaak jullie je ventilator schoon maken. Ik houd het zelf altijd een beetje in de gaten en als er teveel stof naar mijn zin op komt dan maakt ik hem schoon. Ga natuurlijk wel vaker over de voet enzo maar bij schoonmaken haal ik hem uit elkaar en gaat alles wat tegen een sopje kan in een sopje.
Alle reacties Link kopieren
Ik spray ‘m met zo’n plantenspray. Soms met een beetje schoonmaakazijn in het water zodat het niet ‘vettig’ wordt en stof meer blijft hangen.

Hoe vaak? In de zomer wekelijks. Twee huisdieren met heel veel haar, vandaar. En ook hier een tafelmodel, liever geen honden- en kattenharen in mijn eten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
krijgt zo'n ventilator tegenwoordig wel tijd om stof te verzamelen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nooit. Het waait er wel uit.
Alle reacties Link kopieren
.
retrostar wijzigde dit bericht op 01-08-2019 17:19
99.07% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik in de buurt ben met mijn plumeau dan ga ik even over zijn voet. De rest wordt niet vuil. Hij gaat eerder kapot dan hij vuil wordt. Het soort plastic waar de schoepen van gemaakt zijn lijkt me vuilafstotend.

Afbeelding

Kijk maar ze glanzen van nature. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De schoepen niet, nooit gedaan. Zien er nog steeds uit als nieuw. Ze zijn dan ook niet zwart, dat is echt een vervelende kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik blaas er wel eens in als het van binnen stoffig uitziet na een winter. Maar als hij aanstaat waait de rest van de spinnenwebben vanzelf weg.
Ik heb andere dingen te doen in mijn leven denk ik.
Is dit de zomerse variant van 'hoe vaak verschoon jij je bed'?
Ik heb een leven.

En ik sterf niet van 3 stofjes die vanzelf wegwaaien.
Niet
Alle reacties Link kopieren
Elke zomer als ze van de zolder komen haal ik een doekje over de korf en over de bladen en doe ik weer batterijen in de afstandbediening Vind ik meer dan genoeg.
Wij hebben 2 staande zwarte ventilatoren met afstandsbediening.
Alle reacties Link kopieren
Aan het eind van de zomer halen we ze uit elkaar en maken alles schoon. Daarna gaan ze in het cv-hok en daar woont niemand dus daar worden ze niet vies. 1 Keer per jaar dus.
Niemand is onmisbaar
Regelmatig. Heb astma en ben allergisch voor huisstof. Dus als ik de ventilator gebruik, als het niet schoon is, krijg ik het benauwd van al het stof dat de kamer ingeblazen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Eh......dat waait vanzelf wel weg toch?

Hooguit maken we na de winter even de bladen van de plafondventilator in de slaapkamer schoon. Anders lig ik waarschijnlijk de hele nacht te niezen.
Het enige wat ik aan de ventilator schoonmaak is de voet.
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
01-08-2019 18:05
Aan het eind van de zomer halen we ze uit elkaar en maken alles schoon. Daarna gaan ze in het cv-hok en daar woont niemand dus daar worden ze niet vies. 1 Keer per jaar dus.
Maar in zo’n CV hok wordt het toch juist stoffig? :$
Voor iedereen een groene tuin
Niet.
Alle reacties Link kopieren
Shit moet dat ook al schoongemaakt worden? ;-D
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
01-08-2019 19:21
Shit moet dat ook al schoongemaakt worden? ;-D
Ja blijkbaar :biggrin:

Hoe vaak maken jullie je telefoonscherm en computer-toetsenbord schoon? Dat schijnt vol bacteriën te zitten :$
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Oke ik dacht dat ik heel smerig was toen ik de OP las, ik maak alleen de voet schoon en als hij van zolder komt na de winter blaas ik er een keer overheen, maar verder dus niks. Blij dat er meer mensen zijn die dat ook niet doen.
"After all this time?" "Always."
Niet dat het moet hoor maar ik was gewoon benieuwd.
Ben best verbaasd dat ik blijkbaar 1 van de weinigen ben die alles uit elkaar haalt en schoon maakt maar het verklaard wel waarom ik bij anderen soms echt vieze ventilators zie. Ik maak hem denk ik per seizoen 2-3 keer schoon. 1x als ik um in gebruik neem nadat hij stof heeft staan happen op zolder, en 1 a 2x tussendoor.

Het kost me nog geen 10 minuten en ventilator gaat al 10 jaar mee.
Severus_Snape schreef:
01-08-2019 19:29
Oke ik dacht dat ik heel smerig was toen ik de OP las, ik maak alleen de voet schoon en als hij van zolder komt na de winter blaas ik er een keer overheen, maar verder dus niks. Blij dat er meer mensen zijn die dat ook niet doen.

Dat dacht ik nou ook. Maar oef, had heel wat commentaar verwacht, maar dus niet. Wat ik wel doe als ik hem wegzet, is een plastic zak erover tegen het stof.
Nooit.

Als het vies is gooi ik het gewoon weg.
Die dingen kosten toch geen drol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven