Hoe vaak was jij je gordijnen?

01-08-2019 19:28 67 berichten
Ik woon hier nu 7 jaar.
Gordijnen overgenomen van de vorige eigenaars.

Na 7 jaar hangen ze nog altijd op identiek dezelfde plaats.

Onlangs tegen man begonnen over dat die ondingen toch es eraf moeten om gewassen te worden.

Reactie van man: "Moet dat en waarom?"

Ze zijn groot en zwaar, dus ik heb wel zijn hulp nodig.



Maar hoe vaak was jij je gordijnen in pakweg de living, eetkamer, aan de straatkant?
En dan natuurlijk niet die kleine witte fragiele ondingetjes.

Hoe vaak was jij je gordijnen?

Totaal aantal stemmen: 121

Elke week (1%)
Elke maand Geen stemmen
Elke 3 maanden (2%)
Elk half jaar (11%)
Elk jaar (14%)
Elke 5 jaar (11%)
Als ze vanzelf naar beneden vallen (12%)
Moet dat dan? (49%)
Alle reacties Link kopieren
Ik was ze als ik verhuis.
Nog nooit gedaan.
Mijn huidige gordijnen zijn toch zeker 10 jaar oud denk ik. De voorgaande heb ik ook nooit gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Als per ongeluk er iemand over heen geknoeid heeft :$ . We hebben 2 kleine kinderen, een kat en een partner die nog wel eens een glas cola omgooit ;-D.
We roken overigens niet, denk dat dat veel scheelt.
groentuintje wijzigde dit bericht op 01-08-2019 19:33
18.23% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Vitrages 1x per maand gelijk met de ramen en de overgordijnen 2x per jaar.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Elk jaar. Een mens ziet zijn eigen vuil niet dus daarom heb ik er regelmaat in. Ik heb in mijn agenda elk jaar vaste momenten voor dekbedden en gordijnen naar de stomerij te brengen of zelf te wassen.
GroenTuintje schreef:
01-08-2019 19:31
Als per ongeluk er iemand over heen geknoeid heeft :$ . We hebben 2 kleine kinderen, een kat en een partner die nog wel eens een glas cola omgooit ;-D.
We roken overigens niet, denk dat dat veel scheelt.
Hoe gooi je iets over je gordijn dan :mrgreen:

Ik heb nog nooit gordijnen gewassen trouwens.
GlitterCupcake schreef:
01-08-2019 19:34
Elk jaar. Een mens ziet zijn eigen vuil niet dus daarom heb ik er regelmaat in. Ik heb in mijn agenda elk jaar vaste momenten voor dekbedden en gordijnen naar de stomerij te brengen of zelf te wassen.
Oh. Dekbedden? Ahem :mrgreen:
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:34
Hoe gooi je iets over je gordijn dan :mrgreen:

Ik heb nog nooit gordijnen gewassen trouwens.
Bij een klein kind zou ik het aan de onderkant - laag bij de grond of op armhoogte - nog zien gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:34
Hoe gooi je iets over je gordijn dan :mrgreen:

Ik heb nog nooit gordijnen gewassen trouwens.
Dat gaat hier heel makkelijk :mrgreen: . Glas op de zijkant van de bank, gordijn hangt ernaast. Hup, glas valt om, over het gordijn :-P)
groentuintje wijzigde dit bericht op 01-08-2019 19:37
0.16% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:35
Oh. Dekbedden? Ahem :mrgreen:
Ik voorzie een nieuw topic ;-D
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
01-08-2019 19:36
Dat gaat hier heel makkelijk :mrgreen: . Glas op de zijkant van de bank, gordijn hangt er naast. Hup, glas valt om, over het gordijn :-P)
Hm, daar hebben wij een te grote woonkamer voor ;-D wel twee kleine kinderen maar die hebben het nog nooit gepresteerd iets over de gordijnen te gooien. Erin hangen wel.
GroenTuintje schreef:
01-08-2019 19:36
Ik voorzie een nieuw topic ;-D
Wordt net zo leuk als het hoe vaak verschoon jij je bed-topic ;-D
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:38
. Erin hangen wel.
Ja die zijn bij ons ook al een aantal keer vervangen.. die roede dus :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb alleen gordijnen in 2 kinderkamers. 2x in 7 jaar. Zijn overgordijntjes die amper gebruikt worden. En die ik met stofborstel afneem en niet meer ga wassen aangezien ik ze volgend jaar weg mieter.

Verder heb ik geen gordijnen. Maar lamellen en rolgordijnen. En die was ik beiden nooit. Die lammellen neem ik af. Maar geen vast termijn. Kan maanden niet gebeuren en dan ineens 2x vlak achter elkaar. Net wat uitkomt of wat ik zie aan stof of vuil.

Heb wel wat beters te doen. ga geen dingen schoonmaken alleen maar omdat mijn schema dat zegt.

Misschien heeft man ze wel eens gewassen, geen idee. Zal eens vragen of zijn schema hem wel vaker zegt dat hij dat moet doen en dan ook gaat doen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-08-2019 19:42
11.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
01-08-2019 19:34
Elk jaar. Een mens ziet zijn eigen vuil niet dus daarom heb ik er regelmaat in. Ik heb in mijn agenda elk jaar vaste momenten voor dekbedden en gordijnen naar de stomerij te brengen of zelf te wassen.

Wat klinkt dat heerlijk georganiseerd.

Ik heb ze in 11 jaar tijd 1x gewassen, dus ik hou het gemiddeld op 1x/ 5 jaar. Niet dat ik echt van plan ben ze binnenkort weer te wassen maar hé.. :P
.
Anoniem262821034 schreef:
01-08-2019 19:40
Wat klinkt dat heerlijk georganiseerd.

Ik heb ze in 11 jaar tijd 1x gewassen, dus ik hou het gemiddeld op 1x/ 5 jaar. Niet dat ik echt van plan ben ze binnenkort weer te wassen maar hé.. :P
Huh?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:38
Wordt net zo leuk als het hoe vaak verschoon jij je bed-topic ;-D

Hoe lang doe jij met je handdoek!
.
Anoniem262821034 schreef:
01-08-2019 19:42
Hoe lang doe jij met je handdoek!
Drie jaar en dan gooi ik ze weg! :twisted:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-08-2019 19:41
Huh?

Nou als ik ze nu was, wat in theorie kan, dan is het 2x in 11 jaar. :proud:
.
Lucifer2018 schreef:
01-08-2019 19:41
Huh?
Afronden naar beneden? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:35
Oh. Dekbedden? Ahem :mrgreen:

Dat heb ik wel eens gedaan toen er een kind overheen had gekotst ;-D Ik voel me acuut een superhuisvrouw 😂
Ik heb geen gordijnen nog, enkel vitrage en die is in twee jaar tijd nog nooit gewassen, ze zijn ook nog hagelwit. Vroeger, in het vorige huis waar wel binnen werd gerookt, waste ik ze als ze gelig werden. Soms elke maand, soms elke 2 maanden.

Ik wil nu jaloezieën maar gezien de maten van de ramen zijn die erg duur, dus ben ik nog steeds aan het sparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn gordijnen nu twintig jaar, ik was ze iedere keer als ik verhuis. Da’s nu 5x. Dus eens per vier jaar gemiddeld. Al moet ik wel zeggen dat mijn verhuisfrequentie het laatste decennium uiterst laag ligt ;-D
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-08-2019 19:43
Drie jaar en dan gooi ik ze weg! :twisted:

:cheers:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven