Wonen omgeving Haarlem

02-08-2019 11:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hoewel het momenteel erg lastig is op de huizenmarkt, zijn we momenteel aan het oriënteren/zoeken naar een toekomstige woonplaats en huis. We wonen nu meerdere jaren in Breda, maar denken erover om terug naar het Noorden te gaan. Onze families wonen daar en we werken allebei in het noorden, waardoor Breda niet bepaald een logische keuze meer is (alleen zóóó leuk).
We zoeken nu in de omgeving van Haarlem. Haarlem zelf is niet bepaald te betalen, maar in de omgeving is af en toe nog wel wat leuks te vinden.
Zo kijken we naar de volgende dorpen: Hillegom, Hoofddorp, Heemskerk, Uitgeest en Castricum.

Wat is jullie ervaring met deze dorpen? Waar moeten we goed op letten of ons zelfs bewust van zijn? Wat zouden jullie aanraden (uiteraard de betaalbaarheid van een hoekhuis of 2-onder-1-kap in ogenschouw genomen 😉)?

We zijn benieuwd naar jullie meningen!
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Omgeving Haarlem is toch niet echt het noorden?
Alle reacties Link kopieren
Noorden?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Hoofddorp en Haarlem, erg leuk maar geen huis te vinden😉
Alle reacties Link kopieren
geboluti schreef:
02-08-2019 12:08
Omgeving Haarlem is toch niet echt het noorden?
Ik schreef niet dat Haarlem het noorden was, maar dat we terug naar het noorden wilden.
Voor ons, vanuit Breda, is Haarlem overduidelijk naar het noorden toe...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in 1 van die steden, je hoort zeker dat het hier steeds populairder wordt. Geen idee waar op je zou moeten letten eigenlijk...hebben ons huis net een jaar geleden ruim verkocht...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
03-08-2019 13:12
Ik woon in 1 van die steden, je hoort zeker dat het hier steeds populairder wordt. Geen idee waar op je zou moeten letten eigenlijk...hebben ons huis net een jaar geleden ruim verkocht...
In welke stad woon jij dan? Bevalt het goed om daar te wonen? Wat bevalt er wel/niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoofddorp en Heemskerk vind ik wel 2 uitersten. Heemskerk is nog echt een groot dorp. Gezellig en gemoedelijk. Hoofddorp voelt meer als een kleine stad. Ik persoonlijk zou nooit in Hoofddorp willen wonen. Castricum is ook leuk. Wel wat duurder. Hillegom ken ik eigenlijk niet.

Ik heb trouwens bijna 20 jaar in Haarlem gewoond. Heb dat fantastisch gevonden maar woon nu in een dorp vlak bij Heemskerk en die omgeving is echt heel anders. Veel dorpser, veel minder kakkineus. Ons bevalt dit heel goed en we willen voor geen goud terug naar Haarlem.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
maar wat is het budget?Hoofddorp en hillegom zijn ook niet echt goedkoop meer.
Alle reacties Link kopieren
@Boannan, dank je wel voor je reactie. Mijn voorkeur gaat ook meer naar Heemskerk dan naar Hoofddorp. In welk dorp woon je zelf nu?

@Ella70, ons budget is max €550.000. Voor dat geld moet er dan ook niks meer aan gedaan worden.
Ga je ook in Heemstede kijken? Dat is ook geen goedkope plaats, maar wel een fijne omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel afhankelijk wat je zoekt in je nieuwe woonplaats natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld Heemskerk (en Beverwijk/IJmuiden etc) veel te volks/dorps. Castricum zou ik dan weer wel willen wonen, leuk dorp. Hillegom is ook vrij dorps en ligt in een gebied met meer landbouw (bloemen/bloembollen). Hoofddorp vind ik geen mooie stad en ligt te ver van de kust, dus zou ook sowieso afvallen.

Heemstede en Santpoort zou je nog kunnen toevoegen aan je lijstje, al liggen de prijzen daar wel hoger.
Heemskerk is wel leuk. Kijk goed in welke wijk je gaat wonen. Meeste is oke of harstikke leuk wonen.
Maar er zitten een paar jakkie flats tussen en die woningen daarom heen is ook beetje moeilijk.

Het is een dorp maar met kleine stadgevoel. Je zit zo dicht bij Haarlem en Amsterdam dat ik het geen vervelend dorp vind. Heb ik zelf heel lang gewoond. Strand is hemels.

Wijk aan Zee is ook leuk maar je hebt er niks en veel strandmensen in de zomer. Castricum is leuk. Echt mooie omgeving ook en je bent zo overal.

Beverwijk en IJmuiden niet doen!

Driehuis en Santpoort is echt mooi en leuk wonen maar duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van Heemskerk terug naar Beverwijk verhuisd, hele rustige buurt, bevalt me prima. In Heemskerk ook altijd rustig gewoond in nieuwbouw huis. Ons oude huis zo leuk kunnen verkopen dat we nu ook alles naar onze zin hebben kunnen maken...Voor jullie budget moet hier zeker iets leuks te vinden zijn...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Heemstede is heerlijk ,in hillegom en hoofddorp heb je voor dit bedrag een prachtig huis,hoofddorp heeft geweldige voorzieningen ,maar niet iedereen wil daar wonen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Velsen Noord iets. Je zit zo overal en je hebt het "stadse" van Beverwijk, ook de voordelen van het OV daar.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In Vijfhuizen is een nieuwbouwproject.

https://www.funda.nl/koop/vijfhuizen/hu ... ouwnr-ntb/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Heemstede (duur) is wat meer nouveau riche en wat dorpser, maar je staat zo aan de kust, in Haarlem of in Amsterdam. Driehuis lijkt me een beetje hetzelfde karakter (en prijsklasse) te hebben. Hoofddorp (ook niet goedkoop meer) is wat groter met veel voorzieningen, maar afhankelijk van waar je woont is pakweg Zandvoort (uurtje fietsen), Haarlem (bus), Schiphol (bus) en Amsterdam (eveneens bus) zo bereikbaar. Santpoort of Heemskerk zou ik vanwege het dorpse en volkse karakter (misschien achterhaald en stereotype) juist niet willen wonen. Smaken verschillen, blijkt weer :-D
Alle reacties Link kopieren
Heemstede is fijn om te wonen. Wij hebben er heel lang gewoond. Alle faciliteiten zijn aanwezig en is mede door het Groenendaalse bos erg groen. Een paar jaar geleden zijn we verhuisd naar Hillegom. Hillegom is veel dorpser en je hebt naar onze mening sneller aanspraak. Ook zijn we, doordat het rustiger is dan in Heemstede sneller op de snelweg richting in Amsterdam, Leiden etc.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
04-08-2019 12:41
Heemstede (duur) is wat meer nouveau riche en wat dorpser, maar je staat zo aan de kust, in Haarlem of in Amsterdam. Driehuis lijkt me een beetje hetzelfde karakter (en prijsklasse) te hebben. Hoofddorp (ook niet goedkoop meer) is wat groter met veel voorzieningen, maar afhankelijk van waar je woont is pakweg Zandvoort (uurtje fietsen), Haarlem (bus), Schiphol (bus) en Amsterdam (eveneens bus) zo bereikbaar. Santpoort of Heemskerk zou ik vanwege het dorpse en volkse karakter (misschien achterhaald en stereotype) juist niet willen wonen. Smaken verschillen, blijkt weer :-D
Wbt Heemskerk helemaal eens, maar Santpoort vind ik minder volks/dorps. Wonen ook veel Ex-muggen die de huizenprijzen in Haarlem niet meer kunnen betalen, dus veel import. Maar ze hebben helaas alleen wel een feestweek.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
04-08-2019 12:34
Misschien is Velsen Noord iets. Je zit zo overal en je hebt het "stadse" van Beverwijk, ook de voordelen van het OV daar.
Qua sfeer en populatie vrij vergelijkbaar met Beverwijk. Ik zou er niet willen wonen.
Tmaar schreef:
04-08-2019 13:35
Qua sfeer en populatie vrij vergelijkbaar met Beverwijk. Ik zou er niet willen wonen.
Ik vind Velsen Noord nog minder leuk dan Beverwijk. Zou ik ook overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
04-08-2019 13:35
Qua sfeer en populatie vrij vergelijkbaar met Beverwijk. Ik zou er niet willen wonen.
Dat hoeft ook niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Sommige (oudere) ex-muggen zouden overigens ook nooit in Velsen Noord gaan wonen omwille van de rivaliserende voetbalploeg ;-))
Alle reacties Link kopieren
Velserbroek zou je ook nog kunnen kijken. Ligt letterlijk tegen Haarlem aan en is een stuk betaalbaarder. Gemoedelijk dorp met een klein winkelcentrum, voor het echte shoppen ben je binnen 20 min in Haarlem met het OV!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven