etherische olie

05-08-2019 15:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo'n oliebrander van dille en kamille met zo'n waxinelichtje eronder. Rook heerlijk, maar hij spetterde best wel in het rond... Nu ben ik verhuisd en vind ik dat zo zonde van mn nieuwe muren :-) Iemand tips voor alternatieven, wat gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de olie toch niet meteen in de brander gedaan? Want wij vullen het bakje met water, doen er een paar druppels olie in en hebben nog nooit spetters gezien.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor haha gewoon met water inderdaad en dan een paar druppels. Maar als hij bijna leeg is begint t spetteren. Je moet hem ook vast niet leeg laten branden, maar ik zit er niet op te kijken dus dat gebeurd me nogal eens. Bovendien wil ik wel eens van geurtje wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
05-08-2019 15:05
Je hebt de olie toch niet meteen in de brander gedaan? Want wij vullen het bakje met water, doen er een paar druppels olie in en hebben nog nooit spetters gezien.

+1
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Er bleef ook altijd zo'n dun laagje olie achter als het water al op was, lost niet zo goed op natuurlijk, dus ik vond t wel logisch eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
marie123 schreef:
05-08-2019 15:07
Nee hoor haha gewoon met water inderdaad en dan een paar druppels. Maar als hij bijna leeg is begint t spetteren. Je moet hem ook vast niet leeg laten branden, maar ik zit er niet op te kijken dus dat gebeurd me nogal eens. Bovendien wil ik wel eens van geurtje wisselen.
Zet een wekker dat je na een uurtje even gaat kijken. Dan blaas je of je kaarsje uit, of je giet er wat water bij (en zet de wekker opnieuw).
Alle reacties Link kopieren
In plaats van olie, van die wax dingetjes geen optie?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Hier staat ie op de salontafel als ik m aan heb. Geen muur in de buurt. :lightbulb:
...
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
05-08-2019 15:10
In plaats van olie, van die wax dingetjes geen optie?
Als ze niet spetteren wel :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-08-2019 15:15
Hier staat ie op de salontafel als ik m aan heb. Geen muur in de buurt. :lightbulb:
Ik heb geen salontafel, wel bijzettafeltjes, maar die staan dus naast de muur.
Alle reacties Link kopieren
Maar begrijp ik goed dat jullie hem nooit leeg laten branden, of dat ie bij jullie ook gewoon spettert? Want dan weet ik dat maar ; -)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een aroma diffuser, deze heb je in verschillende maten en prijzen.
Het voordeel hiervan is dat deze lang een heerlijke geur verspreiden.
Alle reacties Link kopieren
marie123 schreef:
05-08-2019 15:17
Als ze niet spetteren wel :lightbulb:
Die van mij spetteren niet... Misschien een ander merk proberen? ;-D
¡Apagando las luces!
marie123 schreef:
05-08-2019 15:09
Er bleef ook altijd zo'n dun laagje olie achter als het water al op was, lost niet zo goed op natuurlijk, dus ik vond t wel logisch eigenlijk.
Dat maak je schoon net alcohol (de medische). Verder vul je het kommetje met water en daar druppel je een paar druppels olie in.
Veel olieen zijn niet etherisch trouwens, maar goedkope rip off.
Alle reacties Link kopieren
marie123 schreef:
05-08-2019 15:20
Maar begrijp ik goed dat jullie hem nooit leeg laten branden, of dat ie bij jullie ook gewoon spettert? Want dan weet ik dat maar ; -)
Ik laat m inderdaad niet leegbranden, ik zet er een flesje water naast om m bij te vullen.
...
Ik wel, nooit gespetter gehad.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-08-2019 15:31
Ik laat m inderdaad niet leegbranden, ik zet er een flesje water naast om m bij te vullen.
Dit dus. Met een wekker zodat ik het niet vergeet. En dan zet ik de wekker dus op opnieuw als ik hem heb bijgevuld.
Ik gebruik scentchips waxmelts want die ruik je lekker lang en ik heb een elektrische brander van de action. Vond ik toch wat fijner en veiliger dan met een kaarsje. Ik zet de brander vaak maar een half uurtje aan en de rest van de avond ruikt het lekker. Kan met een melt dan ook ruim een week doen voordat er geen geur meer vanaf komt. Ik heb ook altijd begrepen dat je die olie moet mengen met water want het anders te snel verdampt enzo.

En waxmelt brand je ook niet op maar op een gegeven moment verliest de melt zijn geur en dan begin je de wax te ruiken. Dan haal je met een keukenpapier de wax eruit en doe je er nieuwe in.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ken mezelf, ik ga er niet met een wekkertje naast zitten. Bij mij gaat ie gewoon met de theelichtjes de hele avond aan. Ik vind t met een kaarsje juist wel gezellig. Ga eens kijken of een andere brander het probleem oplost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven