Stinkende put in tuin

05-08-2019 20:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

sinds kort zijn wij trotse eigenaar van een huis met tuin, hoera!

In deze tuin zijn ook 2 putten, vlak naast elkaar. Boven de eerste put zit een buitenkraantje, boven de tweede put niet, maar ze staan met elkaar in verbinding, want als ik het buitenkraantje boven put 1 gebruik, loopt er water in put 2.
Nu is het zo dat er uit put 2 een enorme stank komt, echt niet te doen, en deze wordt erger zodra er water uit put 1 naar put 2 loopt. Weet iemand waar dit vandaan kan komen en wat een oplossing kan zijn? We hebben al emmers 'vers' water in put 2 gegooid, maar dat heeft de boel niet verholpen...
Beerput die dringend is leeg gemaakt moet?
Alle reacties Link kopieren
Is het een riool-/afvoerput?

Misschien ligt er een lijk in. :idee:
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
05-08-2019 20:17
Is het een riool-/afvoerput?

Misschien ligt er een lijk in. :idee:
hehehe. :biggrin:

Ik heb geeeen idee of het een riool of afvoerput is. Hoe kan ik daar achter komen?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
05-08-2019 20:17
Beerput die dringend is leeg gemaakt moet?
Ja, zou kunnen, ik denk niet dat de vorige bewoners dat ooit gedaan hebben. Er staat ook niet bepaald schoon water in.
Maar dan de vraag; hoe maak je zoiets leeg? :/
Ik ben echt een putten-leek, zoveel is duidelijk...
nina210 schreef:
05-08-2019 20:20
Ja, zou kunnen, ik denk niet dat de vorige bewoners dat ooit gedaan hebben. Er staat ook niet bepaald schoon water in.
Maar dan de vraag; hoe maak je zoiets leeg? :/
Ik ben echt een putten-leek, zoveel is duidelijk...
Ruimingsbedrijf of boer laten komen.

Die zuigen de boel leeg.


Bij een beetje een normale put moet het ook maar 1 keer om de 10 à 20 jaar gebeuren.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 20:21
11.03% gewijzigd
Dan bel je iemand die er wel verstand van heeft!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
05-08-2019 20:21
Ruimingsbedrijf of boer laten komen.

Die zuigen de boel leeg.


Bij een beetje een normale put moet het ook maar 1 keer om de 10 à 20 jaar gebeuren.
Ok thanks, dan ga ik daar even naar kijken...
De vorige bewoners hebben hier 20+ jaar gewoond, en enkele andere elementen in het huis waren 20+ jaar niet schoongemaakt, dus denk niet dat ze de put ooit hebben gedaan... Of wij hebben er met de verbouwing te veel zooi in laten weglopen 🙈
nina210 schreef:
05-08-2019 20:20
Ja, zou kunnen, ik denk niet dat de vorige bewoners dat ooit gedaan hebben. Er staat ook niet bepaald schoon water in.
Maar dan de vraag; hoe maak je zoiets leeg? :/
Ik ben echt een putten-leek, zoveel is duidelijk...
Stofzuiger.
Alle reacties Link kopieren
Woon je (ver) buitenaf? Het gros van de huizen in Nederland is gewoon aangesloten op het riool en heeft geen septic tank(of beerput).
Over het algemeen zit er ook een deksel op en ruik je 'm niet...
In de paperassen van het huis zou moeten staan of je aangesloten bent op het riool.
Is het echt een (grote) put ergens op je terrein en woon je buitenaf. Of bedoel je een putje naast je huis onder een buitenkraantje?

Voor die laatste even de loodgieter bellen.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
05-08-2019 20:45
Is het echt een (grote) put ergens op je terrein en woon je buitenaf. Of bedoel je een putje naast je huis onder een buitenkraantje?

Voor die laatste even de loodgieter bellen.

Nee dat tweede inderdaad. Ok loodgieter, dank voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
05-08-2019 20:40
Woon je (ver) buitenaf? Het gros van de huizen in Nederland is gewoon aangesloten op het riool en heeft geen septic tank(of beerput).
Over het algemeen zit er ook een deksel op en ruik je 'm niet...
In de paperassen van het huis zou moeten staan of je aangesloten bent op het riool.
Nee wonen niet ver buitenaf. Er zit idd geen deksel op.
Zal eens gaan uitpluizen of ik iets in de papieren kan vinden. Dank voor de tip, ook.
Alle reacties Link kopieren
En nu ben ik wel benieuwd of je wat in de papieren gevonden hebt :biggrin:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, heb hetzelfde probleem (al jaren ;)). TO komt er alleen (drink)water op uit, of ook rioolwater?

Bij ons is dit het eerste, maar door de vaatwasser en wasmachine komt er een hoop aanslag in. Dit kun je er een keer in de zoveel tijd met een handschepje uit halen (super leuk werkje ;)), dat scheelt al iets. De stank is niet echt weg, maar dit komt waarschijnlijk doordat het stilstaand water is. Ik ben nu aan het kijken of het helpt om de vaatwasser en wasmachine eens in de zoveel tijd op een hete stand met reiniger door te spoelen.

Wij hebben kippengaas over het putje gelegd, zodat er geen bladeren e.d. in komen (de buis-uitgang zit daar onder).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven