E-reader

07-08-2019 11:03 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede e-reader. Welk merk hebben jullie en waar moet ik op letten? Natuurlijk zijn er vergelijkingssites. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Zouden jullie zo'n ding ook via marktplaats aanschaffen?
iPad.

Een e-reader kun je volgens mij ook prima tweedehands aanschaffen, als je even let op specificaties en gebruikssporen etc.
Alle reacties Link kopieren
Let vooral op de combinatie e-reader+webwinkel. Kobo+Bol is een mooie combinatie als je veel Nederlands leest, Kindle+Amazon als je meer engels leest. Kobo en Amazone en Kindle+Bol is dan weer veel meer gedoe met converteren en tussenprogramma's.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde geen e-reader, want boeken horen van papier. Maar aangezien ik op vakantie anders altijd 10+ boeken moest meenemen, toch maar één aangeschaft. Geen seconde spijt van gehad.

Ik heb zelf een Kobo Aura (niet de h20 versie) . Ik weet niet zeker of die nog te verkrijgen zijn. Goed formaat en er kunnen voldoende boeken op. Waterdicht is wmb niet noodzakelijk. Ik lig met deze ook gewoon in bad ;-).

Ik zou niet zo snel via marktplaats kopen, dan eerder een refurbished via bijv bol.com ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo glo
Ik zou er op letten dat er ingebouwd achtergrond licht in zit.

Kan mijns inziens prima via marktplaats
Ik heb een Kobo Aura en Bol.com plus en ben daar dik tevreden over.
k heb ook een kobo via bol.com.... fijn apparaat. Incl wifi ondanks dat ik dat niet gebruik maar kan heel handig zijn als je een abbo hebt.
Kan superveel op en leest fijn ook in de zon of in het donker door de ingebouwde verlichting. Handzaam en licht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Pocketbook Touch 3 HD sinds afgelopen week (daarvoor een Sony Prs-T1 maar die is helaas stuk gegaan laatst).

Zou inderdaad letten op achtergrondverlichting, en ook of ie waterdicht is, zeker als je er mee in bad wil gaan zitten ofzo kan dat wel lekker zijn.

Hierboven wordt ergens een iPad geroepen, maar dat zou ik dan weer niet kiezen als je specifiek boeken wilt lezen. E-reader is zo veel fijner dan een tablet voor lezen!
Ik vind mijn telefoon nog altijd het fijnste lezen, eigenlijk. En dan een kobo abonnement, onbeperkt lezen, heerlijk!
Chocoladeaardbei schreef:
07-08-2019 11:17
Ik heb de Pocketbook Touch 3 HD sinds afgelopen week (daarvoor een Sony Prs-T1 maar die is helaas stuk gegaan laatst).

Zou inderdaad letten op achtergrondverlichting, en ook of ie waterdicht is, zeker als je er mee in bad wil gaan zitten ofzo kan dat wel lekker zijn.

Hierboven wordt ergens een iPad geroepen, maar dat zou ik dan weer niet kiezen als je specifiek boeken wilt lezen. E-reader is zo veel fijner dan een tablet voor lezen!
Ik vind een iPad dan weer fijner dan een e-reader. Smaken verschillen. Het is een kwestie van uitproberen en kijken wat je zelf het fijnste vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude Sony, één van de eerste e-readers die voor het grote publiek beschikbaar kwamen. Toen werkten ze samen met Bol, wat heel handig was.

Maarja, inmiddels is die samenwerking er niet meer en kost het wat meer moeite om de boekbestanden erop te krijgen.
Ik zou dus letten op een samenwerking met de online winkel waar jij je e-boeken koopt.

En achtergrondlicht heb ik ook niet, dat was er toen simpelweg nog niet, maar dat zou ik wel heel handig vinden 's avonds in bed bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de oude Kobo Glo, deze is niet meer verkrijgbaar. Vriend heeft de Kobo Clara, deze is bijna hetzelfde. Hij is niet waterdicht, mocht je dat belangrijk vinden dan zou ik voor de Aura H2O gaan.

Ik vind ze beiden makkelijk in gebruik. Je hebt geen speciaal programma nodig om boeken erop te zetten. Je kunt ze vanaf je computer naar de e-reader slepen (bv in verkenner), je kunt een geheugenkaartje met boeken erin drukken, ook kun je boeken binnenhalen via Kobo zelf.

Ze zijn licht van gewicht en vooral de interne verlichting is erg prettig. In principe zijn ze gebruiksvriendelijk, maar vóór het eerste gebruik moet je een Kobo-account aanmaken en dat was niet heel er intuïtief. Daarna heb je dat account niet meer nodig (tenzij je boeken via Kobo koopt).

Ik maak zelf gebruik van de onlinebibliotheek (42 euro per jaar) om aan boeken te komen. Bol.com heeft Kobo-plus, dat is geloof ik 10 euro per maand, maar meer nieuwe boeken en onbeperkt.

Tweedehands kopen. Waarom niet? Vriend heeft de zijne ook tweedehands gekocht en heeft geen klachten. Let wel op de aanschafdatum en eventuele gebruikssporen. Kijk eventueel op Tweakers.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-08-2019 11:21
Ik vind een iPad dan weer fijner dan een e-reader. Smaken verschillen. Het is een kwestie van uitproberen en kijken wat je zelf het fijnste vindt.
Maar hoe lees je buiten in de zon dan vanaf een iPad? Gewoon nieuwsgierig hoor, ik kan op mijn telefoon al amper iets zien als de zon erop schijnt.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
07-08-2019 11:22
Maar hoe lees je buiten in de zon dan vanaf een iPad? Gewoon nieuwsgierig hoor, ik kan op mijn telefoon al amper iets zien als de zon erop schijnt.
Ik ben ook benieuwd! En een e-reader doet veel langer met zijn accu dan een telefoon of tablet. Vooral als je een veellezer bent, is een ereader handiger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
stippensokken schreef:
07-08-2019 11:22
Maar hoe lees je buiten in de zon dan vanaf een iPad? Gewoon nieuwsgierig hoor, ik kan op mijn telefoon al amper iets zien als de zon erop schijnt.
Nou zit ik zelden tot nooit in de zon, maar ik scherm gewoon het scherm af. Helderheid eventueel wat aanpassen. Gaat prima.
dianaf schreef:
07-08-2019 11:23
Ik ben ook benieuwd! En een e-reader doet veel langer met zijn accu dan een telefoon of tablet. Vooral als je een veellezer bent, is een ereader handiger.
Hoe lang denk je dat de accu van een iPad mee gaat?
lise1985 schreef:
07-08-2019 11:24
Hoe lang denk je dat de accu van een iPad mee gaat?

Geen weken. Bij intensief lezen moet mijn Kobo misschien 1x pw aan de lader, maar dat is dan alleen in de vakantie. Normaal bij dagelijks lezen 1x in de maand.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-08-2019 11:24
Hoe lang denk je dat de accu van een iPad mee gaat?
Daar heb je mij! Ik weet het niet zeker, omdat ik er geen heb. :biggrin: :facepalm: Maar mijn schoonouders hebben zowel een ereader als een iPad en de ereader hoeven ze maar zelden op te laden en hij wordt intensief gebruikt. De iPad moet wel vaker aan het stroom.

Waarschijnlijk heb ik ook een waardeloze telefoon om buiten op te lezen. Ik krijg het nl niet voor elkaar om er buiten iets leesbaars van te maken. :@ Heb jij een telefoon met een matscherm? Voordeel van een telefoon om op te lezen is dat je deze toch vaak al bij je hebt. Scheelt weer een apparaat meenemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
07-08-2019 11:29
Geen weken. Bij intensief lezen moet mijn Kobo misschien 1x pw aan de lader, maar dat is dan alleen in de vakantie. Normaal bij dagelijks lezen 1x in de maand.
Laat jij je Kobo in slaapstand gaan? Ik laat hem tegenwoordig uit gaan als ik hem een bepaalde tijd niet gebruikt heb, nu gaat de accu nog langer mee. Als in; één keer in de 3-4 weken opladen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-08-2019 11:24
Hoe lang denk je dat de accu van een iPad mee gaat?
Hier de iPad een dag ongeveer. En mijn ereader laad ik 1 x in de maand op als ik veel lees.

Ik heb ook nog een oude Sony. Werkt nog goed, maar niet meer verkrijgbaar.
Als ik een nieuwe zou kopen, wil ik in ieder geval achtergrondverlichting. Ik denk dat ik dan een Kobo zou kopen.

Bij Digi is nog niet zo lang geleden ook een topic over ereaders aangemaakt.
dianaf schreef:
07-08-2019 11:30
Daar heb je mij! Ik weet het niet zeker, omdat ik er geen heb. :biggrin: :facepalm: Maar mijn schoonouders hebben zowel een ereader als een iPad en de ereader hoeven ze maar zelden op te laden en hij wordt intensief gebruikt. De iPad moet wel vaker aan het stroom.

Waarschijnlijk heb ik ook een waardeloze telefoon om buiten op te lezen. Ik krijg het nl niet voor elkaar om er buiten iets leesbaars van te maken. :@ Heb jij een telefoon met een matscherm? Voordeel van een telefoon om op te lezen is dat je deze toch vaak al bij je hebt. Scheelt weer een apparaat meenemen.
Nee, een iPhone.
Ik kan met mijn iPad, met alleen lezen ook makkelijk een week doen. Dan verbruikt hij heel weinig stroom. Zet je internet uit en je doet er nog langer mee.
Ik heb een Kobo Clara. Voor Kobo gekozen omdat ik schaamteloos boeken download en die kun je makkelijker op een Kobo zetten dan op een Kindle.

Hij bevalt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een kobo. Een van de eersten toen. Onwijs blij mee, lekker klein (7inch) dus gaat vaak mee in de handtas. Heb geen achtergrondlicht, was er toen niet. Als deze overleden is, wil ik er wel 1 met licht, al mis ik het nu niet.
Alle reacties Link kopieren
To, test in samenwerking met Consumentenbond: https://www.nu.nl/reviews/5838345/getes ... uding.html
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee, een Kobo Glo en een Kindle Paperwhite, omdat het converteren via Calibre naar epub niet altijd goed gaat en ik veel shop bij Amazon.

Lezen op Ipad doe ik ook wel, maar eigenlijk vind ik het niks. Ipad is zwaarder en leest vermoeiender. Doe mij maar mijn e-reader(s).

Als mijn Kobo overlijdt, koop ik er weer een. Een Clara.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven