Vier jij je eigen verjaardag nog ?

10-08-2019 17:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vier mijn eigen verjaardag nog zelden. Als ik het al vier dan komen alleen mijn moeder en haar vriend en opa en oma. Verder niemand. Wel zo rustig. Mijn 40ste heb ik wel groter gevierd in een boerderij met ongeveer 35 personen. Meestal vier ik mijn eigen verjaardag niet. Ik hoef zelf ook niet naar veel verjaardagen, simpelweg omdat ik weinig vrienden en kennissen heb. Ik ga wel naar verjaardag van mijn moeder en mijn opa en oma heen en that’s it. Ik hoef ook niet naar kinderverjaardagen heen. Dat schijnen veel volwassenen echt horror te vinden.

Op mijn verjaardag ga ik een paar daagjes weg naar Drenthe. Naar Orvelte (stripmuseum Jan Kruis o.a. bekend van Jan Jans en de Kinderen) , Dwingeloo en Westerbork.

Vieren jullie je eigen verjaardag nog?
Alle reacties Link kopieren
Ben je al weer uit het klooster?
Nee, bijna nooit. Wij hebben geen kinderen en gaan vaak samen uit eten /lekker weg op onze verjaardagen. Wordt ons niet altijd in dank afgenomen. Onze hele vriendenkring viert altijd verjaardag, indien doordeweeks jarig wordt het standaard de zaterdag daarna gevierd, bij iedereen vaste prik.
Soms melden we ons hiervoor af, soms niet. We willen het niet altijd ontlopen, voor de goede vrede en zo, maar ik heb zo'n hekel aan verjaardagen. Vind het veel leuker om een tuinfeest te geven in te zomer, zo maar, om gezellig bij te kletsen met iedereen.
Alle reacties Link kopieren
De verjaardagen van mij en dochter zijn in 1 week... dus we vieren het in het weekend er tussen voor de familie die dan vooral voor dochterlief komt....
Alle reacties Link kopieren
Niet altijd, dit jaar heb ik het niet gevierd, volgend jaar weer.
Dan wordt ik 50 en dan vind ik een feestje wel op zijn plaats.
When in doubt, the auditor is always right!
Ja ik vier. Met mijn partner.
Etentje op restaurant.


Als ik in een goeie bui ben mogen mijn ouders en schoonmoeder ook mee.


Aan (schoon)broers, (schoon)zussen, partners, kinderen begin ik niet meer want dat is teveel drama over de datum, het uur, dat ons huis te ver weg staat en ze te lang onderweg zijn, ...
En tegelijk zeuren dat ik nooit mijn verjaardag vier :-).
Alleen voor familie (ouders, broers/zussen en grootouders). Geen ooms/tantes.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vanaf mijn 14e ongeveer al niet meer. Heb er geen zin in/behoefte aan. Mijn moeder heeft, toen ik 21 werd, een surprise party georganiseerd. Ik zat nog lekker in mijn badjas, was een weekendje terug thuis, gewoon lekker ff TV kijken, geen enkele aanstalten gemaakt om me aan te kleden en kreeg toen de dringende vraag of ik niet wat te doen had haha. Dus toen moest ze het wel vertellen.
wij slapen nooit.
Ik vier mijn verjaardag door iets leuks te gaan doen, samen met mijn man.
Neem ook altijd vrij van mijn werk op mijn verjaardag.
Ja, vaak meerdere keren
Oh, en Orvelte is veel meer dan het stripmuseum hoor! Een heel museumdorp. Best leuk!
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
10-08-2019 17:08
Ben je al weer uit het klooster?
Nee ik ben er nog! Sinds een week.
Ik leg mezelf gruwelijk in de watten.
Nodig nooit iemand uit, zit niet te wachten op een feessie.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
10-08-2019 17:26
Oh, en Orvelte is veel meer dan het stripmuseum hoor! Een heel museumdorp. Best leuk!
Klopt helemaal splinter!! ;-) Is een heel mooi dorp!
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk. Elk jaar erbij is voor mij een jaar om dankbaar voor te zijn. Bovendien vind ik het hardstikke leuk om naast Moederdag even helemaal lekker in de watten gelegd te worden door man en zonen. Alles draait dan even om mij, voelt lekker hoor :D .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Lekker uit eten met mijn ouders/moeder. Verjaardag vieren met visite heb ik nooit gedaan, geen behoefte aan. Vind het ook nooit leuk om naar andermans verjaardagen te gaan dus dat komt goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Geen visite. Hou er niet van. Ben alleen maar druk en kom niet tot gesprek.

Al die voorbereidingen. Boodschappen. Ik sleep me het ongans. Hapjes maken etc.


En aan eind van de dag is het enige wat ik overhou is de rommel. Die ik ook zelf kan opruimen.
Dus ga ik uit eten met gezin aanhang en mijn moeder. Klaar
Ik vier het af en toe. Meestal geen zin in. Om de paar jaar vier ik het en dan pak ik wat groter uit.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
10-08-2019 17:44
Nee. Geen visite. Hou er niet van. Ben alleen maar druk en kom niet tot gesprek.

Al die voorbereidingen. Boodschappen. Ik sleep me het ongans. Hapjes maken etc.


En aan eind van de dag is het enige wat ik overhou is de rommel. Die ik ook zelf kan opruimen.
Dus ga ik uit eten met gezin aanhang en mijn moeder. Klaar

Gelijk heb je, Poldervrouw!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-08-2019 17:36
Lekker uit eten met mijn ouders/moeder. Verjaardag vieren met visite heb ik nooit gedaan, geen behoefte aan. Vind het ook nooit leuk om naar andermans verjaardagen te gaan dus dat komt goed uit!
Gezellig, Redbulletje! Ik vind verjaardagen van anderen ook meestal niet leuk. Ik spreek de jarige liever een andere keer 1 op 1.
Ja, ik vier mijn verjaardag elk jaar. In mijn familie en vriendenkring houden wij erg van feestjes en er is eigenlijk niemand die zijn verjaardag niet viert. Met de vrouwen uit de vriendenkring gaan we altijd lunchen en degene die jarig is hoeft niet te betalen. Dat is dan het cadeau. Dat doen wij al jaren zo en dan geeft degene die jarig is ook nog een feest.
Ik ga uitgebreid uit eten met mijn man, soms een weekendje weg, maar vier het verder niet met andere mensen. Ik hou niet van een huis vol visite. Drukke verjaardagen bij anderen vind ik ook niet leuk. Mijn ouders willen per se langskomen, daar ga ik nog wel in mee, maar daar blijft het bij.

Bij mijn eerstvolgende kroonjaar ben ik van plan een etentje te geven. Geen drukte en rommel in mijn huis, lekker in een restaurant ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nee, al jaren niet meer. Sinds zoon er is en hij oud genoeg is krijg ik wel een ontbijt op bed en moet en zal er een taart zijn met kaarsjes. Hij maakt ook zijn eigen decoraties en versieringen. Hele woonkamer onder de regenboogglitter enzo :-D

Voor de rest vier ik niets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaren heb ik het niet gevierd ivm conflicten in familie. Ik had daar geen zin in en gaf alleen maar stress. Dit jaar ben ik een weekend weg gegaan met man en kind: dat beviel heel goed en wat mij betreft blijven we die er in houden.

Schoonfamilie vindt het maar vreemd dat ik het niet vier. Maar ik vind er gewoon ook niks aan. De hele dag smoordruk en ik heb zelf niks aan. Nu nodig ik hen uit voor een bakje koffie en dat is het.

Als ik 40 word neem ik vrienden en familie mee uit eten en dat duurt gelukkig nog heel lang.

Verjaardagen van een ander vind ik wel leuk. Maar ook in de omgeving worden er nog maar weinig verjaardagen gevierd. Ook van mijn zoon vind ik leuk om te vieren.
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren vier ik het soms samen met mijn moeder, stiefvader en oom in een speeltuin. Lekker veel ruimte en kinderen kunnen zich ook vermaken. Ieder nodigt dan vrienden, kennissen, familie uit en dan doen we bbq. Dan heb je het in 1 klap gehad. Maar het is wel duur, dus doen we dat niet elk jaar. Dit jaar heb ik het niet gevierd, maar ben met mijn moeder een midweek weg geweest. Visite in huis vind ik maar gedoe. Eerst heel de dag bezig om mijn huis aan kant te krijgen. Nadien weer alles opruimen. Veel afwas, heb geen vaatwasser.
Feestjes van anderen, daar kijk ik nooit naar uit. Sommigen vallen mee, anderen zijn zo druk dat ik na 1,5 uur weg vlucht. Iedereen praat dan door elkaar en vaak vind ik de gesprekonderwerpen niet interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven