Geen behoefte aan lange vakantie periode

11-08-2019 10:06 62 berichten
Hi Allen

Jeej, vakantietijd! Maar niet voor mij. Liefst plan ik geen vrije dagen in, het werk is m'n grootste hobby. Wat mij daarnaast energie geeft, hoeft niet alleen in die twee/ drie weken achtereen of daarvoor specifiek vrij te nemen. Die kan en doe ik ook dagelijks, naast mijn werk of tussendoor: genieten van de dag, vrienden bezoeken, MTBén, uit eten, boek lezen etc etc. Ik woon alleen en in een soort vakantiehuis met een geweldige omgeving die van alles biedt.

En ja, als er iemand op mijn pad komt die met mij op reis wil, zou ik dat zeker doen. Er valt zoveel te doen en te zien. Maar dat is nu niet het geval. Mijn sociale kring is groot en ondertussen allemaal gesetteld incl. prachtige kinderen. Maar dat zijn niet de mensen waarmee ik op reis wil en of enkele dagen achtereen beschikbaar zijn. Voor mij prima en ik voel mij daar goed bij. Maar voor de omgeving klinkt dit erg vreemd, alsof het niet normaal is geen vakantie op te nemen... "je moet rust nemen", "even afstand van je werk" of "dat is niet goed voor je hoor, geen vakantie"! Als ik uitleg waarom ik daar geen behoefte aan heb en niet daarvoor een langere vakantieperiode voor hoef in te plannen, is daar geen begrip voor.

Al jaren geef ik dan maar een ander soort reactie, bv : "ik heb alle opties nog open, zo prettig!" . Helaas zijn die de afgelopen jaren niet meer zo effectief en zal ik toch iets anders moeten bedenken ;-)

Herkenbaar voor anderen en hoe reageren jullie?

Alvast bedankt voor de reacties.
Groet LadyBike
Ugli schreef:
11-08-2019 10:53
Als ik vrij plan, ga ik op reis of heb ik plannen voor de meeste dagen (bijvoorbeeld de 2 kerst weken). Ik snap je heel goed dat als je niet op reis gaat in je vakantie, het niet zo hoeft. Ik vind mijn werk ook leuk, ik krijg er soms energie van, soms kost het energie maar meestal is het gewoon neutraal, dus ook ik hoef niet persé met vakantie om rust te pakken. De keren dat ik zonder plannen vrij nam zat ik uiteindelijk toch lekker te werken thuis haha, maar dan aan mijn eigen gekozen projecten want het is wel vakantie he.

Voor als je toch graag eens weg zou willen: Heb je weleens naar single/groepsreizen gekeken als je niet alleen wil? Ze zijn erin allerlei varianten, ook sportief.
Ja, daar wel eens in verdiept. Aan de ene kant lijkt mij het leuk maar aan de andere kant denk ik : "Horror!" Het beeld wat ik daar dan bij heb, is dat je - veel - rekening moet houden met anderen of een planning. Daar heb ik dan dus juist geen behoefte aan. Als ik vrij ben, bepaal ik pas in de loop van de dag wat ik ( of juist niet ) wil doen.
Andersom schreef:
11-08-2019 11:05
Ik ben dol op mijn werk en krijg dat veel energie van, maar ik ben ook dol op vakantie. Net terug van 22 dagen kamperen, had van mijn nog wel langer gemogen maar man en kinderen moesten weer aan het werk.

Zelf heb ik heel veel vakantie, want baan in onderwijs. In vind het een perfecte combinatie.

Het heerlijke van mijn baan is dat iedereen gelijk vakantie heeft. Het is wel even druk om die periode af te sluiten maar dan begin je ook echt weer fris. In eerdere commerciële banen had ik bijvoorbeeld als eerste vakantie en kon ik bij terugkomst heel hard werken om de vakantie van collega's mogelijk te maken. En vice versa natuurlijk. Toen vond ik de zomer altijd de drukste periode van het jaar en viel het mij heel erg tegen hoe ik uitrustte in de vakantie.
Dat lijkt me juist het grootste nadeel van een baan in het onderwijs dat je verplicht vakantie hebt in de drukste en duurste periodes en nooit in het winterseizoen een maand naar de zon kunt bijv.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-08-2019 10:44
Ik vind het ook moeilijk om vakantie in te plannen als ik geen plannen heb. Vind het niks om 2 weken vrij te nemen en dan geen plannen te hebben. Heb wel eens een week op moeten nemen omdat ze anders zouden vervallen, zo irritant! Af en toe een dagje vrij of een halve dag is wel fijn maar meestal spaar ik ze totdat ik weer plannen heb zodat ik in 1x 4 weken op kan nemen voor een verre reis. Vind de werkgever vaak niet zo geslaagd maar ik ga al expres buiten het hoogseizoen.
Dat is ze vervallen, dat klopt dus niet
Alleen bovenwettelijke dagen vervallen na 5 jaar, maar die worden altijd als eerste "opgemaakt" bij het aanvragen van vakantie

Als je die nog hebt van 5 jaar geleden dan zou dat betekenen dat je in 5 jaar amper vakantie opneemt, en dat lijkt me sterk
Werkgevers willen je dat wel vaak doen geloven, dat iets op moet, maar dat is eigen belang, omdat vakantiedagen meenemen naar een volgend jaar extra belasting kost
vanuit dat punt gezien wel begrijpelijk hoor, dat een WG wil dat de dagen opgaan.
Ook om de formatie goed te houden. Als jij nooit vakantie opneemt, heb je dus formatie over dat jaar..

Ik val zelf ook onder de VVT cao, inderdaad extra vakantiedagen, maar die zijn vooral om de feestdagen en rouw en trouwdagen op te vangen, waar wij weer geen standaard vrij voor krijgen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-08-2019 11:15
Dat lijkt me juist het grootste nadeel van een baan in het onderwijs dat je verplicht vakantie hebt in de drukste en duurste periodes en nooit in het winterseizoen een maand naar de zon kunt bijv.
Mij ook. Naast dat het werk me vreselijk lijkt, ook niet de vrijheid om zelf je vakanties aan te vragen en altijd in het dure seizoen moeten gaan
Alle reacties Link kopieren
Je hebt inderdaad vakantie nodig en je bent ook verplicht je wettelijke dagen te gebruiken maar of jij nu een week opneemt, een paar dagen of 4 weken achter elkaar dat moet je helemaal zelf weten.
Hoewel ik veel plezier haal uit mijn werk en regelmatig in mijn vrije tijd nog dingen uitzoek of uitwerk voor mijn baan, geniet ik erg van mijn lange vakanties met het gezin. Juist omdat ik slecht ben in het loslaten van de leuke werkgerelateerde dingen waarmee ik bezig ben, is een lange vakantie heilzaam. Op mijn sterfbed kijk ik, denk ik, vooral met plezier en trots terug op de mooie momenten met man, kinderen, vrienden en familie. En minder op al mijn prestaties op de zaak.

Een wat oudere collega maakte zich ooit bezorgd om mij en stuurde mij de volgende wijsheid. Stel je je leven voor als een glas. Je man en kinderen zijn het belangrijkst. Dat zijn golfballetjes. Je vrienden en familie komen daarna. Dat zijn de knikkers. Je werk is het zand. Als je het glas volstrooit met zand is er geen plaats voor de golfballen en knikkers.

Ik denk dat het fijn is als je lol hebt in je werk, maar pas op met te leven voor je werk in plaats van (met plezier) te werken om van te leven.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-08-2019 10:11


Ik heb verplicht veel en lang vakantie, en vind dat heerlijk, hoewel ik ook wel lijp word van kinderoppas spelen elke dag.
Herkenbaar 😉
redbulletje schreef:
11-08-2019 11:15
Dat lijkt me juist het grootste nadeel van een baan in het onderwijs dat je verplicht vakantie hebt in de drukste en duurste periodes en nooit in het winterseizoen een maand naar de zon kunt bijv.

Zolang je schoolgaande kinderen hebt moet je toch rekening houden met de vakanties dus voorlopig maakt dat voor mij nog niet zo veel verschil.

Daarna zien we wel weer. Ik hoef ook in de winter zo gauw niet naar de zon, dat scheelt ook.
Ladybike schreef:
11-08-2019 11:13
Ja, daar wel eens in verdiept. Aan de ene kant lijkt mij het leuk maar aan de andere kant denk ik : "Horror!" Het beeld wat ik daar dan bij heb, is dat je - veel - rekening moet houden met anderen of een planning. Daar heb ik dan dus juist geen behoefte aan. Als ik vrij ben, bepaal ik pas in de loop van de dag wat ik ( of juist niet ) wil doen.
Ik ben vroeger vaak met Djoser geweest en dan is al je vervoer van A naar B naar C etc geregeld net als je accommodatie, maar ter plaatse ben je vrij om er zelf op uit te trekken of met reisgenoten iets te gaan doen. Dat is in landen waar ik het te onpraktisch of onveilig vond om alleen te reizen, een prima alternatief.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-08-2019 11:19
Hoewel ik veel plezier haal uit mijn werk en regelmatig in mijn vrije tijd nog dingen uitzoek of uitwerk voor mijn baan, geniet ik erg van mijn lange vakanties met het gezin. Juist omdat ik slecht ben in het loslaten van de leuke werkgerelateerde dingen waarmee ik bezig ben, is een lange vakantie heilzaam. Op mijn sterfbed kijk ik, denk ik, vooral met plezier en trots terug op de mooie momenten met man, kinderen, vrienden en familie. En minder op al mijn prestaties op de zaak.

Een wat oudere collega maakte zich ooit bezorgd om mij en stuurde mij de volgende wijsheid. Stel je je leven voor als een glas. Je man en kinderen zijn het belangrijkst. Dat zijn golfballetjes. Je vrienden en familie komen daarna. Dat zijn de knikkers. Je werk is het zand. Als je het glas volstrooit met zand is er geen plaats voor de golfballen en knikkers.

Ik denk dat het fijn is als je lol hebt in je werk, maar pas op met te leven voor je werk in plaats van (met plezier) te werken om van te leven.
Dat herken ik : een collega bij P/O maakte zich dusdanig zorgen dat hij mij in een coachingstraject stuurde : Balans Werk en Privé. Helemaal prima vond ik dat, want had dat zelf ook al eens op de agenda gezet. Niet perse over balans werk en privé trouwens.
En kan het echt iedereen aanraden. Heb ondertussen een aantal sessies gehad met een ontzettende leuke coach. Heerlijk zo'n uurtje.
Goed om af en toe eens stil te staan bij waarom je dingen doet zoals je ze doet en hoe je je verder kunt ontwikkelen.
redbulletje schreef:
11-08-2019 11:24
Ik ben vroeger vaak met Djoser geweest en dan is al je vervoer van A naar B naar C etc geregeld net als je accommodatie, maar ter plaatse ben je vrij om er zelf op uit te trekken of met reisgenoten iets te gaan doen. Dat is in landen waar ik het te onpraktisch of onveilig vond om alleen te reizen, een prima alternatief.
Dank voor de tip!
Ik heb een hekel aan verplichtingen, het vasthouden aan een strak ritme en als introvert persoon zuigt het onder de mensen zijn altijd energie. Fulltime werken heb ik nog nooit lang volgehouden; volgens mij is negen maanden mijn record, en dat was in een heel zelfstandige rol als onderzoeker. Parttime is wel te doen, maar ook dan heb ik nog steeds ontzettend behoefte aan vakantie.

^

Moet je eens horen hoeveel oordelen daar over komen. Dan denk ik dat jij toch meer aan de maatschappelijk geaccepteerde kant van het spectrum zit.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om op vakantie te gaan of langere periode vrij te nemen.

In sommige landen heb je maar 5 of 10 vakantiedagen per jaar, en die leven ook gelukkig. Veel zelfstandige nemen ook lang niet zo vaak vrij als iemand in loondienst.

Als zelfstandige zeg ik al: ik heb geen verplichte vakantiedagen, ik mag gewoon lekker door werken.

Het is wel afhankelijk van je werkgever en CAO hoe je vakantiedagen moet opnemen. Niet iedere werkgever kan het waarderen wanneer je nooit 2 weken vrij neemt maar wel elke maand 2 dagen.

Vroeger kon je je vakantie dagen opsparen en dan een keer heel lang verlof opnemen. Dat deden best veel mensen. Dit mag niet meer, je moet je dagen binnen een bepaalde periode opmaken of laten uitbetalen, anders vervallen ze.

Je kan wel vragen of je contract uitgebreid kan worden met meer uren, wanneer jij structureel overuren maakt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Esther- schreef:
11-08-2019 11:53
Ik heb een hekel aan verplichtingen, het vasthouden aan een strak ritme en als introvert persoon zuigt het onder de mensen zijn altijd energie. Fulltime werken heb ik nog nooit lang volgehouden; volgens mij is negen maanden mijn record, en dat was in een heel zelfstandige rol als onderzoeker. Parttime is wel te doen, maar ook dan heb ik nog steeds ontzettend behoefte aan vakantie.

^

Moet je eens horen hoeveel oordelen daar over komen. Dan denk ik dat jij toch meer aan de maatschappelijk geaccepteerde kant van het spectrum zit.
Hi! Dat is inderdaad de andere kant. Fijn dat je dit met mij deelt. Zelf zal ik daar nooit over oordelen: iedereen is op allerlei gebieden - gelukkig - anders. Vervelend voor je, dat je hier ook nog eens mee te maken krijgt... Klinkt goed trouwens; werken als zelfstandige. En zeker als dat voor je goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-08-2019 11:15
Dat lijkt me juist het grootste nadeel van een baan in het onderwijs dat je verplicht vakantie hebt in de drukste en duurste periodes en nooit in het winterseizoen een maand naar de zon kunt bijv.
Klopt.

Maar ja, ik werk in het vo en vind, door eerst 7 weken zomervakantie gehad te hebben, 6 weken nog steeds aan de korte kant;)
hamerhaai schreef:
11-08-2019 11:59

In sommige landen heb je maar 5 of 10 vakantiedagen per jaar, en die leven ook gelukkig.
Ik heb Amerikaanse vrienden die echt niet gelukkig zijn met hun veel te weinig vakantiedagen. Gelukkig hebben ze ook nog 5 doorbetaalde sickdays dus die worden ook als vrije dag gebruikt als ze geen zin hebben om te gaan werken (en gelukkig geen echte gezondheidsproblemen hebben)

Amerikanen maken vaak ook gebruik van hun lange feestdagenweekenden om ergens naartoe te gaan, maar ja, dat is dan wel binnen de USA want voor 4 dagen vlieg je niet even naar Europa op en neer.
Mevrouw75 schreef:
11-08-2019 12:04
Klopt.

Maar ja, ik werk in het vo en vind, door eerst 7 weken zomervakantie gehad te hebben, 6 weken nog steeds aan de korte kant;)
Ik was altijd zo jaloers op m'n Belgische vrienden die 8-9 weken hadden terwijl ik na 6 weken alweer naar school moest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgekeurd en heb dus eigenlijk altijd vakantie.
Ik moet 'hard werken' om structuur te houden in mijn leven en ik zou een moord doen om te kunnen werken.

Niet alleen vanwege de structuur, maar ook voor mijn gevoel van eigenwaarde, contact met collega's, het gevoel iets bij te dragen aan de maatschappij.

En ik heb geen enkele behoefte aan reizen, dat is wel jammer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-08-2019 11:05
Ik ben dol op mijn werk en krijg dat veel energie van, maar ik ben ook dol op vakantie. Net terug van 22 dagen kamperen, had van mijn nog wel langer gemogen maar man en kinderen moesten weer aan het werk.

Zelf heb ik heel veel vakantie, want baan in onderwijs. In vind het een perfecte combinatie.

Het heerlijke van mijn baan is dat iedereen gelijk vakantie heeft. Het is wel even druk om die periode af te sluiten maar dan begin je ook echt weer fris. In eerdere commerciële banen had ik bijvoorbeeld als eerste vakantie en kon ik bij terugkomst heel hard werken om de vakantie van collega's mogelijk te maken. En vice versa natuurlijk. Toen vond ik de zomer altijd de drukste periode van het jaar en viel het mij heel erg tegen hoe ik uitrustte in de vakantie.
Ik had het in mijn andere banen juist andersom. Dat je een beetje verplicht binnen op je werk zat half juli met supermooi weer en er was geen zak te doen. Als ik nu op mijn werk ben en het is mooi weer ben ik tenminste iets aan het doen dat wel redelijk nuttig lijkt. Óf wel hebben gewoon met z’n allen vakantie.
Herkenbaar. Wij gaan al jaren niet meer op vakantie. Voor mijn werk (eigen bedrijf) geef ik trainingen waarvan 50% internationaal. Van US tot APAC tot in Europa. Buiten europa ben ik meestal een week tot 10 dagen weg. Vriend reist 35%. Als we een weekje nemen blijven we dus lekker thuis. Eindelijk een week op de bank of in de tuin met een fijn boek of klusjes doen. Echt ‘op’ vakantie, daar moeten we niet aan denken. In de vakantie ook nog leuk op een luchthaven zitten, je koffer pakken. Alles lijkt op werk buiten het feit dat je daar dan niet werkt maar aan een zwembad hangt. Want ‘rondtrekken’ valt uiteraard helemaal af. We zijn door ons werk al halve nomaden. Mensen snappen het vaak echt niet. Is toch ‘lekker’ er even tussenuit!? Niet als je er altijd al tussenuit ben. En ook ik ben gek op mijn werk.

En ik heb het geluk dat ik het meeste zelf kan inplannen qua timing. En ook mijn hotel kan kiezen (dus met zwembad, een beetje onstpannen na het werk is lekker) Vriend zit echt vast aan zijn manager. Die heeft geen zeggenschap in waar hij wanneer heen gaat. En zit in kuthotels zo goedkoop mogelijk ver van alles wat maar een beetje leuk is.
Ik ben er dit jaar achter gekomen dat ik ook zo in elkaar steek. Eerder had ik een functie binnen het bedrijf wat me niet goed beviel, dan ben je graag even weg natuurlijk. Nu heb ik een andere functie en werk ik privé aan een project. Zaken die ik dit jaar bewust thuis had gelaten om aan wat rust toe te komen. Ik miste mijn projecten best wel, en heb me wat ontstemd gevoeld. Ik denk dat volgend jaar de laptop wel mee gaat, zodat ik wat kan doen als de kinderen op bed liggen.

Langer dan 10 dagen gaan we nooit weg op vakantie, ik mis thuis dan best snel.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Neem meestal in de zomer 3 weken vakantie, ergens in november een week en rond de Kerst, máár dat is omdat ik dan bij mijn ouders ben (ga ik ook mee op vakantie). Maar voor mezelf alleen? nee, ik ben niet iemand die graag alleen iets onderneemt.
De overige uren die ik nog heb gebruik ik voor dagjes weg, eens een middagje vrij of ik spaar ze op.

Nee, ik kan me niet echt alleen vermaken.

Dit doe ik al jaren zo, toch heb ik een collega die elk jaar opnieuw vraagt of ik het niet eens wat beter moet spreiden. Dan geef ik gewoon aan dat ik alleen ben en ik het wel bij af en toe een dagje hou. Daarbij vind ik mijn werk ook leuk.

Enne, ook al heb ik 3 weken vakantie gehad'het is nou niet dat ik daar uitgeruster van raak dan van bv. een weekend
michella_1991 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 13:40
30.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenning zeg. Onlangs kwam dit onderwerp bij mijn collega’s ter sprake. Blijkbaar ben ik in ’t team een vreemde eend in de bijt, aangezien ik niet van vakantie hou en m’n werk leuk vind.

Man en ik zijn al jaren niet op vakantie geweest en talen ook nauwelijks naar op vakantie gaan. Man neemt geregeld in de zomer (rondom sportevenementen) en in de winter een aantal weken vrij en is graag thuis voor z’n hobby’s. Zelf werk ik het liefst gewoon door met af en toe een dagje vrij tussendoor voor noodzakelijke of leuke dingen, ook omdat ik mijn hobby’s kan combineren met parttime werk.

Doordat ik introvert ben en autisme heb, trek ik druktes niet. Daarom vind ik mijn werk ideaal: ik werk hoofdzakelijk alleen, heb weinig contact met klanten, maar wel regelmatig contact met collega’s. Hierdoor werk ik graag wat meer dan m’n contracturen.

Binnen de organisatie geldt dat je je vakantie-uren voor een bepaalde datum opgenomen moet hebben, anders vervallen ze. In mijn geval betekent dat dus dat ik het gros van mijn vakantie-uren laat uitbetalen. Ik vind het verschrikkelijk om ‘verplicht’ op vakantie te gaan cq in een bepaalde periode vrij te zijn, zoals bijvoorbeeld de schoolvakantie.
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
11-08-2019 13:38
Wat een herkenning zeg. Onlangs kwam dit onderwerp bij mijn collega’s ter sprake. Blijkbaar ben ik in ’t team een vreemde eend in de bijt, aangezien ik niet van vakantie hou en m’n werk leuk vind.

Man en ik zijn al jaren niet op vakantie geweest en talen ook nauwelijks naar op vakantie gaan. Man neemt geregeld in de zomer (rondom sportevenementen) en in de winter een aantal weken vrij en is graag thuis voor z’n hobby’s. Zelf werk ik het liefst gewoon door met af en toe een dagje vrij tussendoor voor noodzakelijke of leuke dingen, ook omdat ik mijn hobby’s kan combineren met parttime werk.

Doordat ik introvert ben en autisme heb, trek ik druktes niet. Daarom vind ik mijn werk ideaal: ik werk hoofdzakelijk alleen, heb weinig contact met klanten, maar wel regelmatig contact met collega’s. Hierdoor werk ik graag wat meer dan m’n contracturen.

Binnen de organisatie geldt dat je je vakantie-uren voor een bepaalde datum opgenomen moet hebben, anders vervallen ze. In mijn geval betekent dat dus dat ik het gros van mijn vakantie-uren laat uitbetalen. Ik vind het verschrikkelijk om ‘verplicht’ op vakantie te gaan cq in een bepaalde periode vrij te zijn, zoals bijvoorbeeld de schoolvakantie.
Je hoeft toch helemaal niet verplicht tijdens de drukke periodes vrij te nemen? Ik ben ook autist en kan slecht tegen drukte, daarom vind ik het heerlijk om in Noord Amerika te roadtrippen. Iets heilzamers bestaat er voor mij niet mentaal gezien. Of als ik dat niet kan betalen in onze winter maar buiten de schoolvakanties/feestdagen naar Spanje. Groener, zonniger en vele malen rustiger dan in West Europa.
hamerhaai schreef:
11-08-2019 11:59
Je bent niet verplicht om op vakantie te gaan of langere periode vrij te nemen.

In sommige landen heb je maar 5 of 10 vakantiedagen per jaar, en die leven ook gelukkig. Veel zelfstandige nemen ook lang niet zo vaak vrij als iemand in loondienst.

Als zelfstandige zeg ik al: ik heb geen verplichte vakantiedagen, ik mag gewoon lekker door werken.

Het is wel afhankelijk van je werkgever en CAO hoe je vakantiedagen moet opnemen. Niet iedere werkgever kan het waarderen wanneer je nooit 2 weken vrij neemt maar wel elke maand 2 dagen.

Vroeger kon je je vakantie dagen opsparen en dan een keer heel lang verlof opnemen. Dat deden best veel mensen. Dit mag niet meer, je moet je dagen binnen een bepaalde periode opmaken of laten uitbetalen, anders vervallen ze.

Je kan wel vragen of je contract uitgebreid kan worden met meer uren, wanneer jij structureel overuren maakt.
Dat is reeds in orde gemaakt en heb nu een fulltime contract. Meer uren 'mag' ik ook niet werken - laat staan deze noteren - , dus daarvoor zal ik vrij moeten nemen. Nu ik daar ook geen behoefte aan heb, wil ik nog wel eens wat 'privé tijd' in mijn werk steken. Niet de meest ideale situatie en ik hoef die extra uren niet te werken, niemand vraagt of verwacht dit. Vandaar dan ook regelmatig de opmerkingen van collega's : ' moet jij niet een keer op vakantie - of überhaupt vrij". Als ik eens pas later op de dag arriveer, gaat men er automatisch vanuit dat ik de hele dag al gewerkt heb. Wat dan echt niet zo was.
Maar ik zit op deze manier juist goed op m'n plek, mijn werk is reuze afwisselend en heb daarin ontzettend veel contacten waarin ik mij griezelig mee vermaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven