Wasmiddel doseren

12-08-2019 02:23 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, wie weet hoe ik aan de wasbollen kan komen voor je wasgoed te wassen van die plasticen bakjes die je kan vullen met wasmiddel en doseren en erin kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Die zitten vaak op de flessen wasmiddel die je koopt..

Anders via Unilever: https://onlinepromo.eu/unileverwasbollen/nl-nl/register
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Andere wasmiddelvraag anders wordt dit zo´n kort topic: welk bakje is eigenlijk voor het wasmiddel?
Als ik het laadje uitschuif zijn er 3 bakjes en ik gebruik geen wasverzachter. Ik weet eigenlijk niet waar het wasmiddel in moet dus ik giet nu een beetje in al die bakjes een klein scheutje en dat werkt dus eigenlijk prima. Maar misschien kan ik het ook eens goed gaan doen.
Ik doe het met wasbol en al bij de was.
Alleen waspoeder (en wasverzachter) doe ik in de vakjes. Bij mijn machine waspoeder links, wasverzachter midden. Ik weet niet of dat universeel is.
Heb je geen handleiding bij je machine? Anders handleiding online zoeken.

Wasbol zit vaak op de fles wasmiddel idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de dop van de fles. 1 dopje is genoeg (maar ik heb geen sterk vervuilde kleding oid)
himalaya wijzigde dit bericht op 12-08-2019 06:49
33.33% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-08-2019 06:00
Andere wasmiddelvraag anders wordt dit zo´n kort topic: welk bakje is eigenlijk voor het wasmiddel?
Als ik het laadje uitschuif zijn er 3 bakjes en ik gebruik geen wasverzachter. Ik weet eigenlijk niet waar het wasmiddel in moet dus ik giet nu een beetje in al die bakjes een klein scheutje en dat werkt dus eigenlijk prima. Maar misschien kan ik het ook eens goed gaan doen.
Bij mijn wasmachine zijn ook 3 vakjes.
Links is voor de hoofdwas. Dit is het grootste vak.
In het midden een iets kleiner vakje voor voorwas en rechts voor de wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-08-2019 06:00
Andere wasmiddelvraag anders wordt dit zo´n kort topic: welk bakje is eigenlijk voor het wasmiddel?
Als ik het laadje uitschuif zijn er 3 bakjes en ik gebruik geen wasverzachter. Ik weet eigenlijk niet waar het wasmiddel in moet dus ik giet nu een beetje in al die bakjes een klein scheutje en dat werkt dus eigenlijk prima. Maar misschien kan ik het ook eens goed gaan doen.

Heb je geen gebruiksaanwijzing meer? Is die ook niet te googlen?
Staan er geen symbooltjes in reliëf op de bakjes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ninja wat voor merk heb je?
In de wasmachine van mijn moeder zitten de vakjes anders dan bij mij. Maar je nog er denken ik wel vanuit gaan dat t grootste vakje voor de hoofdwas is. Iets kleiner glijkvorming voor de voorwas. En wasverzachter ziet er bij ons allebei net wat anders uit en is de kleinste. Maar t verschilt dus sowieso per machine.
Alle reacties Link kopieren
De bakjes hebben eigenlijk altijd wel een symbool er in staan. Dit staat in reliëf in het plastic, dus wit op wit. Je ziet het vaak alleen als je al weet dat het er moet staan.
Het kleinere bakje van de voorwas heeft een I.
Het grootste bakje van de hoofwas heeft een II.
Het aparte bakje van de wasverzachter heeft een soort bloempje, zes rondjes aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Muninnetje schreef:
12-08-2019 07:03
De bakjes hebben eigenlijk altijd wel een symbool er in staan. Dit staat in reliëf in het plastic, dus wit op wit. Je ziet het vaak alleen als je al weet dat het er moet staan.
Het kleinere bakje van de voorwas heeft een I.
Het grootste bakje van de hoofwas heeft een II.
Het aparte bakje van de wasverzachter heeft een soort bloempje, zes rondjes aan elkaar.
Bij mij ook, staat in het bakje, in reliëf, ook I, II en bloemetje
Alle reacties Link kopieren
Ik giet het wasmiddel in een handdoek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het wasmiddel in een bolletje en wasverzachter (azijn) in het bakje met het bloemetje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Samsung eco bubble. En ik heb als symbooltjes inderdaad 1 streepje, 2 streepjes, bloemetje maar tot nu had ik geen idee wat die betekenden.
Ik kan t vast googelen of in de gebruiksaanwijzing lezen maar m’n was wordt schoon en he: living on the edge :rofl:
Ik zal het voortaan braaf in bakje 2 gieten.
Alle reacties Link kopieren
TVP
''Geen woorden maar daden''
ClumsyNinja schreef:
12-08-2019 08:04
Samsung eco bubble. En ik heb als symbooltjes inderdaad 1 streepje, 2 streepjes, bloemetje maar tot nu had ik geen idee wat die betekenden.
Ik kan t vast googelen of in de gebruiksaanwijzing lezen maar m’n was wordt schoon en he: living on the edge :rofl:
Her maakt natuurlijk allemaal niet écht uit, maar als je wasmiddel in het wasverzachterbakje giet, dan wordt dat pas aan het einde van het programma in je was gebruikt en ook niet echt uitgespoeld. Dus dan heeft dat beetje wasmiddel eigenlijk geen nut.

Ik heb ook een Samsung Eco Bubble; hoofdwas is het grootste bakje links, dan wasverzachter en rechts voorwas. Ik doe wasmiddel trouwens zelden in het laatje, maar meestal gewoon rechtstreeks in de trommel, vloeibaar in een bolletje en poeder strooi ik gewoon los bovenop de was.

Je kunt tijdens het programma ook zien waar je wasmachine mee bezig is op de display.

https://www.coolblue.nl/advies/waar-moe ... el-in.html

Ik ben zelf trouwens niet zo tevreden over de Eco Bubble, maar dat terzijde.

@TO, de wasbolletjes op de flessen vloeibaar wasmiddel zijn een beetje van vorm veranderd, wat smaller dan vroeger. Misschien herkende je het niet als wasbol?
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
12-08-2019 06:48
Bij mijn wasmachine zijn ook 3 vakjes.
Links is voor de hoofdwas. Dit is het grootste vak.
In het midden een iets kleiner vakje voor voorwas en rechts voor de wasverzachter.
Bij mij is links voor voorwas, midden voor hoofdwas, rechter voor wasverzachter.
Alleen daarom al zou ik zo'n wasbol adviseren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik gebruik soms van die pods, maar wat een ondingen zijn dat. Laatst pakte ik de was eruit en daar hing een hele klodder drab aan. Dat spul lost niet altijd helemaal op.

Wasverzachter gebruik ik zelden, maar daar blijft ook altijd een groot deel van in het bakje achter.
Bij mijn vorige wasmachine kwam dat bakje ook nog eens vol water te staan.
Toegang is schoon en oude drap eruit.
Nou gebruik ik het echt maar zelden, dus niet zo'n groot probleem als die pods.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-08-2019 08:48
Ik gebruik soms van die pods, maar wat een ondingen zijn dat. Laatst pakte ik de was eruit en daar hing een hele klodder drab aan. Dat spul lost niet altijd helemaal op.

Wasverzachter gebruik ik zelden, maar daar blijft ook altijd een groot deel van in het bakje achter.
Bij mijn vorige wasmachine kwam dat bakje ook nog eens vol water te staan.
Toegang is schoon en oude drap eruit.
Nou gebruik ik het echt maar zelden, dus niet zo'n groot probleem als die pods.
Had je 'm wel ONDER de was gelegd?

Mijn vriend gooit pods er altijd bovenop. Dan lossen ze idd niet volledig op.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf geen wasverzachter meer maar vraag me af of ik dat spul ooit in het bakje met bloemetjes deed of de II...

Sinds kort ben ik aan het wassen met van die schillen uit de Himalaya (Seepje). Dit werkt prima alleen de was ruikt dus nergens naar. Ik ben zo gewend dat de schone was lekker geurt dat dit even wennen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wasmiddel ook in vakje II.
Ik gebruik ook minder dan aangegeven en de was is altijd schoon.
_melon schreef:
12-08-2019 08:57
Had je 'm wel ONDER de was gelegd?

Mijn vriend gooit pods er altijd bovenop. Dan lossen ze idd niet volledig op.
Tussen de was, er middenin. Misschien ook niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-08-2019 09:16
Tussen de was, er middenin. Misschien ook niet goed?
Nee dat is ook niet de bedoeling. Eerst de pod in de trommel, dan de was erop.
Staat ook op de verpakking als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
12-08-2019 09:17
Nee dat is ook niet de bedoeling. Eerst de pod in de trommel, dan de was erop.
Staat ook op de verpakking als het goed is.
Toch mik ik dat ding er altijd zo maar een beetje bij in, en heb nog nooit gehad, dat hij niet goed oploste
Misschien nog afhankelijk van hoe heet je wast?
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
12-08-2019 08:57
Had je 'm wel ONDER de was gelegd?

Mijn vriend gooit pods er altijd bovenop. Dan lossen ze idd niet volledig op.
Je weet dat de wastrommel ronddraait?

Na een halve slag ronddraaien is onderop al bovenop geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven