Ervaring IKEA Matrassen

14-08-2019 09:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een boxspring van 10 jaar oud met 2 matrassen van 90x200 en een dekmatras.

De laatste tijd heb ik 's ochtends veel last van mijn rug. Nu was mijn idee om alleen de matrassen te vervangen. Bij IKEA hebben ze pocketveringmatrassen. Eentje voor 199, eentje voor 299 en eentje voor 499.

2x499 en een nieuw dekmatras vind ik wel veel geld maar als dat mijn rugklachten oplost is dat het uiteraard waard. Wie heeft er ervaring met de matrassen van de IKEA?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen inmiddels al 8 jaar op onze Ikea matrassen. Ik weet even niet welke wij hebben, volgens mij iets met sultan. Ze liggen heerlijk. We zijn er erg tevreden over. En als ze straks niet meer lekker liggen, vervangen we ze voor nieuwe. De prijs/kwaliteit-verhouding is prima.
Geen ervaring met de matrassen van Ikea maar hier kun je wat adviezen lezen waar je op moet letten bij matrassen en dekmatrassen. (ik vind zelf een topper onzin als je een goed matras hebt dus eventueel 2 goede matrassen aanschaffen).
https://www.consumentenbond.nl/matras/topmatras
Alle reacties Link kopieren
Ikeamatrassen komen altijd goed uit de testen van de Consumentenbond. Nog een voordeel: je mag ze negentig dagen testen, bevallen ze niet dan mag je ze terugbrengen.
Ik ben er iig tevreden over.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wij hebben nu sinds 3jr de dure pocketmatrassen van Ikea, die van 400 of 500 euro inderdaad..weet niet zo meer uit mn hoofd..
In ieder geval gevuld met paardehaar :)
Wij vinden ze heerlijk, vele matrassen uitgeprobeerd, in een paar jaar, maar iedere keer weer klachten.
Totdat we deze kochten! Wij zijn er echt blij mee! de bovenkant wordt na verloop van tijd wel een beetje zacht, ( héél klein beetje het idee van een kuiltje) maar dat is enkel de toplaag, het matras an sich is zeer stevig.
Prima matrassen met bij een aantal een 100 dagen omruilgarantie.
Slapen er inmiddels 2 jaar op
Alle reacties Link kopieren
Hét matras bestaat niet, waar ik super lekker op lig, kan een ander absoluut niet op liggen.

Mijn vriend en ik zijn ongeveer even lang en even zwaar, maar we hebben 2 totaal verschillende matrassen. Ik draai de hele nacht, mijn vriend ligt stil. Ik heb het altijd warm, hij nooit. Ik ben van huis uit hele harde matrassen gewend, hij juist hele zachte, etc etc.

Wij zijn een aantal jaren gelede opzoek gegaan naar matrassen. Goed voor laten lichten, alles geprobeerd, uiteindelijk geslaagd bij BeterBed, 2 huismerk matrassen gekocht. Slapen helemaal prima.

In het verleden kwamen de matrassen van Ikea goed uit de test van de consumentenbond. Maar die testen vertrouw ik tegenwoordig minder.

Bij de meeste rugklachten geldt "een statische belasting is zwaarder dan een dynamische belasting". Oftewel, stil zitten, stil liggen, stil staan geeft meer rugproblemen dan gewoon in beweging blijven. De oplossing voor rugklachten is dan vaak ook niet een ander matras, al kan dit helpen, maar meer bewegen en de rug trainen.

Denk je dat jouw rugklachten door het matras komen, ga dan eens op het logeerbed slapen, heb je dan minder last? Of juist meer?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al jaren Ikea matrassen. Wij zijn voor die van rond de 300 euro gegaan, al is de versie die wij hebben er nu niet meer. Ze hadden toen een test op de website en die matras was met name voor man de beste. Idd, 90 dagen proberen. 1 van de kinderen heeft ook een Ikea matras, goedkopere versie, en ook die bevalt goed.
wilma36 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 10:06
31.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
14-08-2019 09:46
Geen ervaring met de matrassen van Ikea maar hier kun je wat adviezen lezen waar je op moet letten bij matrassen en dekmatrassen. (ik vind zelf een topper onzin als je een goed matras hebt dus eventueel 2 goede matrassen aanschaffen).
https://www.consumentenbond.nl/matras/topmatras
Ik dacht eigenlijk dat de topmatras vooral was vanwege de spleet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Kersenpitje schreef:
14-08-2019 09:48
Wij hebben nu sinds 3jr de dure pocketmatrassen van Ikea, die van 400 of 500 euro inderdaad..weet niet zo meer uit mn hoofd..
In ieder geval gevuld met paardehaar :)
Wij vinden ze heerlijk, vele matrassen uitgeprobeerd, in een paar jaar, maar iedere keer weer klachten.
Totdat we deze kochten! Wij zijn er echt blij mee! de bovenkant wordt na verloop van tijd wel een beetje zacht, ( héél klein beetje het idee van een kuiltje) maar dat is enkel de toplaag, het matras an sich is zeer stevig.
paardenhaar zie ik nergens terugkomen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het matras van 499, met daarbij een topmatras. Al is dat voornamelijk, omdat ik die kuil die je anders krijgt bij twee losse matrassen op een twee persoonsbed heel vervelend vind.

Ik slaap er nu al 6.5 jaar op en dat naar alle tevredenheid. Je ziet inderdaad dat het in het midden heel iets inzakt na die tijd, maar ligt nog steeds goed.

Ik ken echter ook mensen die die van 199 hebben en daar super op slapen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van €100 (zoiets) van Ikea, doet qua comfort niet onder voor de veel duurdere (BeterBed) die ik eerst had. Deze is ook nog eens veel lichter en dat is veel praktischer met opmaken.
.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-08-2019 09:54

Denk je dat jouw rugklachten door het matras komen, ga dan eens op het logeerbed slapen, heb je dan minder last? Of juist meer?
Ik heb een heel goedkoop logeerbed. Twijfelaar boxspring van de Leen Bakker voor 349. Daar kom ik niet lekkerder uit. Ga wel over anderhalve week op vakantie. Even anderhalve week een ander bed en geen kind tillen helpt misschien wel.

Voordat de rugklachten begonnen had ik de laatste jaren eigenlijk altijd wel rugpijn als ik opstond maar zodra ik in beweging kwam verdween dat weer snel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
14-08-2019 09:58
paardenhaar zie ik nergens terugkomen.
Dat is de duurste volgens mij en van speciaal materiaal. (Toen 499€)

Ik had eerst die, superfijn, maar bleek allergisch en we hebben hem dus omgeruild.
Alle reacties Link kopieren
.
wilma36 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 10:05
Reden: quote ipv wijzigen
99.51% gewijzigd
boannan schreef:
14-08-2019 09:57
Ik dacht eigenlijk dat de topmatras vooral was vanwege de spleet.
Daar zijn speciale tussenstukken voor. https://www.matrassen.nl/verwante-artik ... aswig.html. Maar ik lees net ergens dat een topper ook daarvoor gebruikt wordt. Dan begrijp ik nu dus ook het nut van een topper want dat begreep ik echt nooit haha.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 10:08
23.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
14-08-2019 10:05
Daar zijn speciale tussenstukken voor. https://www.matrassen.nl/verwante-artik ... aswig.html
Dat ligt echt nog steeds voor geen meter. Liggen zelden hoe ze moeten liggen, zeker als je wat onrustiger slaapt.
Maargoed dat is mijn ervaring
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
14-08-2019 10:06
Dat ligt echt nog steeds voor geen meter. Liggen zelden hoe ze moeten liggen, zeker als je wat onrustiger slaapt.
Maargoed dat is mijn ervaring
Ziet er inderdaad niet echt comfortabel uit nee.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2019 10:06
Dat ligt echt nog steeds voor geen meter. Liggen zelden hoe ze moeten liggen, zeker als je wat onrustiger slaapt.
Maargoed dat is mijn ervaring
Best prijzig ook nog. Ach misschien moeten we het ook gewoon een tijdje zonder proberen. Opeens lijkt het me niet logisch dat je heel veel geld investeert in een goed matras en dat je daarna zo'n relatief goedkoop topmatrasje eroverheen legt. We liggen toch nooit meer lepeltje-lepeltje :rolling:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
14-08-2019 10:17
Best prijzig ook nog. Ach misschien moeten we het ook gewoon een tijdje zonder proberen. Opeens lijkt het me niet logisch dat je heel veel geld investeert in een goed matras en dat je daarna zo'n relatief goedkoop topmatrasje eroverheen legt. We liggen toch nooit meer lepeltje-lepeltje :rolling:
Topmatras van Ikea is prima hoor. Ik lig er heerlijk op.
Maar als jullie toch nooit samen door het bed rollen ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
14-08-2019 10:02
Ik heb een heel goedkoop logeerbed. Twijfelaar boxspring van de Leen Bakker voor 349. Daar kom ik niet lekkerder uit. Ga wel over anderhalve week op vakantie. Even anderhalve week een ander bed en geen kind tillen helpt misschien wel.

Voordat de rugklachten begonnen had ik de laatste jaren eigenlijk altijd wel rugpijn als ik opstond maar zodra ik in beweging kwam verdween dat weer snel.
Het kan prima een combinatie zijn van een minder goed matras, te weinig beweging/training voor de rus en tillen van je kind.
Het kan ook zijn dat je slaaphouding niet goed is. Ik heb zelf 's nachts last van mijn rug als ik teveel en niet goed gezeten heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je ligt er elke nacht op, dus op een matras moet je niet bezuinigen vind ik.

Ik was naar de Ikea gegaan en ben gewoon gaan liggen op alle bedden en had gekozen voor de hyllestad, 160x200 voor 349. Op internet besteld zodat het werd thuis bezorgd. Ik ben er na 3 jaar nog erg tevreden mee, omdat ik alleen op een 2 persoonsmatras lig, komt er wel een heel klein kuiltje in, maar is nog niet storend ofzo. Hij ligt nog heerlijk.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
14-08-2019 10:24
Je ligt er elke nacht op, dus op een matras moet je niet bezuinigen vind ik.

Mijn ervaring is dat prijs niks zegt over kwaliteit.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst het matras van de lidl. Die kwam als beste uit de test van de consumentenbond. Maar na 4 nachten heb ik die retour gestuurd. Mijn benen knelden af, heupen deden ontiegelijk pijn, net als mijn schouders.

Nu heb ik een koudschuim met traagschuim matras van de Jysk en ik word weer uitgerust wakker. Ligt heerlijk.

Staar je niet blind op testen. Maar ga uitgerust naar de winkel en ga testen. Als je moe bent ligt bijna elk matras lekker. ;-D
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
gizzmo-returns schreef:
14-08-2019 10:02
Dat is de duurste volgens mij en van speciaal materiaal. (Toen 499€)

Ik had eerst die, superfijn, maar bleek allergisch en we hebben hem dus omgeruild.
Dit inderdaad! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven