Inschrijven nieuwe gemeente

14-08-2019 18:29 25 berichten
Beetje dom misschien, maar ik kom er niet uit. Ik heb gegoogled, ook daar werd ik niet wijzer van. Ik had vandaag even de gemeente kunnen bellen. Maar drukdrukdruk. Wanneer schrijf je je in bij je nieuwe gemeente als je nog een 8 dagen in je oude huis woont. Die overdracht is dus 8 dagen later. Wel heb je de sleutel van het nieuwe huis al. Wie kan mij dit vertellen, mijn dank is groot. Anders blijf ik malen 😁. (Ik bel evengoed de gemeente morgen even op hoor.)
Als je er effectief woont en je bed er staat?
Als je toelagen moet trekken die van de nieuwe gemeente moeten komen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons laten overschrijven toen we daadwerkelijk op het nieuwe adres gingen slapen. Maar het was binnen dezelfde gemeente dus heel veel maakte dar niet uit.
Ik geloof dat je dat binnen een bepaalde termijn moet doen, nadat je er bent komen wonen. Zal iets van 14 dagen zijn. Het kan overigens makkelijk via internet. (tenminste in mijn gemeente kan dat heel makkelijk)

Staat die info trouwens niet gewoon op de site van de gemeente?
Daadwerkelijke verhuisdag zou ik in jouw geval doen

Kan gewoon met je digid thuis overigens.
Alle reacties Link kopieren
Van 4 weken voor de geplande verhuisdatum tot 5 dagen na de verhuisdatum. Tenminste in de stad Groningen. Pas nog gedaan.
Staat gewoon op de site van de gemeente. Inloggen met je DigiD, simpel als wat
Alle reacties Link kopieren
^Zelfde geldt voor de gemeente Utrecht.
U moet uw verhuizing doorgeven binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen nadat uw adres verandert. (=verhuisdatum)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-gemeente
Alle reacties Link kopieren
Als de overdracht is geweest ga je er gelijk slapen? Of moet je noghe veel schilderen en verbouwen?
Maud*de*Braose schreef:
14-08-2019 18:39
Zal iets van 14 dagen zijn. Het kan overigens makkelijk via internet.

Binnen 5 dagen uiterlijk na de verhuizing. Kan dus nu al maar hoeft nog niet.
Landelijke regel.
En via internet kan niet overal.
Alle reacties Link kopieren
Inschrijven op het adres waar je verblijft en slaapt.

Dus per datum van je verhuizing in jouw geval en dat mag je nu al doen :)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het trouwens wel, om adres fraude te voorkomen, met een kopie van de nieuwe huurwoning of koopwoning en kopie legitimatiebewijs. Als je bij iemand in gaat wonen ook toestemmingsverklaring.
Frietmetmayo schreef:
14-08-2019 19:26
Als de overdracht is geweest ga je er gelijk slapen? Of moet je noghe veel schilderen en verbouwen?
Dit dus. We gaan er 8 dagen klussen en dan pas slapen. Dus stel op 24 augustus gaan wij geheel over. Vanaf dan tellen die 5 dagen?
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
14-08-2019 19:51
Dit dus. We gaan er 8 dagen klussen en dan pas slapen.

Vanaf het moment dat je de sleutel krijgt is het jouw huis en dat is officieel de verhuisdatum. Ook al ben je nog 2wrken aan het klussen en verblijf je in je oude huis.
cookie84 schreef:
14-08-2019 19:55
Vanaf het moment dat je de sleutel krijgt is het jouw huis en dat is officieel de verhuisdatum. Ook al ben je nog 2wrken aan het klussen en verblijf je in je oude huis.

Nee toch? De verhuisdatum is de dag dat je er gaat wonen. Oftewel de dag waarop je verhuist.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
14-08-2019 19:55
Vanaf het moment dat je de sleutel krijgt is het jouw huis en dat is officieel de verhuisdatum. Ook al ben je nog 2wrken aan het klussen en verblijf je in je oude huis.
En wat als je een maand twee huizen hebt....juist vanwege het klussen en verhuizen... Of als je een huis hebt en verhuurd? Onzin wat je zegt, het gaat er om dat je laat registreren waar je woont of verblijft. Dus die datum moet je aanhouden.
Je kunt je online vaak al inschrijven. Je kunt aangeven vanaf welk moment in de toekomst je ingeschreven wilt staan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-08-2019 20:03
Nee toch? De verhuisdatum is de dag dat je er gaat wonen. Oftewel de dag waarop je verhuist.

Ik heb altijd begrepen dat de datum van sleutel overdracht de datum is die je aanhoudt. Mijn situatie laatst was sowieso anders. Hoe ik het 10jaar terug heb gedaan weet ik niet meer.
TO, even bellen met het gemeentehuis dus morgen en succes met verhuizen en klussen
Je moet ingeschreven staan op het adres waar je verblijft. De verhuisdatum is dus de dag dat je overgaat, niet de sleuteloverdracht.

En je kan zoals Fransje-Noord al zegt inschrijven voor een verhuisdatum in de toekomst.
Vorig jaar gewoon via digid gedaan en dat ging gewoon goed. Niet de dag van de sleutel overdracht doen, je wordt gebombardeerd met allemaal gemeente brieven en die raak je dan weer kwijt als je nog aan het verbouwen bent.
Alle reacties Link kopieren
Als de kliko's bij het oude huis leeg zijn.. en ik de sleutels van het nieuwe huis heb.

Ofwel ik sliep al 2 weken op mijn nieuwe adres, maar de groene kliko zat nog vol.
Wat heeft de kliko er mee te maken? :confused:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-08-2019 16:16
Wat heeft de kliko er mee te maken? :confused:
Die gaan op adres. Bewoner.. wij betalen per leging.
Als ik verhuis en ik laat volle kliko's achter... Dikke boetes
cookie84 schreef:
14-08-2019 23:59
Ik heb altijd begrepen dat de datum van sleutel overdracht de datum is die je aanhoudt. Mijn situatie laatst was sowieso anders. Hoe ik het 10jaar terug heb gedaan weet ik niet meer.
TO, even bellen met het gemeentehuis dus morgen en succes met verhuizen en klussen
Bedankt ☺.
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik moet nog steeds bellen. Ga ik morgen even doen. Want ook hier zijn de ideeën erover verschillend 😁.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven