Robotstofzuiger - waar op letten

15-08-2019 16:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klaar met het handmatig stofzuigen, we willen een robotstofzuiger die het voor ons doet. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, waar moet je op letten bij de aankoop van een robotstofzuiger?
Alle reacties Link kopieren
Koop er 1 die zelf terug gaat naar zijn station. Wij hebben er een die we moeten zoeken en zelf op moeten laden. Doen we nooit en is dus totaal onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bedacht dat hij zowel op harde vloeren als op vloerbedekking moet werken. Maar verder?
Alle reacties Link kopieren
En waar hebben jullie het laadstation staan?
Hecamel schreef:
15-08-2019 16:16
Koop er 1 die zelf terug gaat naar zijn station. Wij hebben er een die we moeten zoeken en zelf op moeten laden. Doen we nooit en is dus totaal onhandig.
😂
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat er genoeg stof ligt. Als zijn honger niet gestild wordt gaat hij zeuren en in het ergste geval eet hij jullie sokken en schoenen op.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu oude topics aan het lezen en vraag me af, zetten jullie hem vaak aan om een gedeelte van het huis te doen? Of laten jullie hem dan toch gewoon het hele huis doen als hij toch bezig is. En als je een domme hebt kun je die dan gewoon ergens neer zetten dat hij daar dan begint (zo rond de eettafel bijvoorbeeld.....)
Alle reacties Link kopieren
Via coolblue kan je allerlei voorkeuren aangeven en dan komen er een paar uitrollen.
Alle reacties Link kopieren
De vraag die ik heb is dan ook welke voorkeuren belangrijk zijn....
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft er een die nergens tegen aanbotst en die je ook naar een deel van je huis kan sturen als je bv iets in de keuken hebt laten vallen.

Wij hebben er een die een enkele keer vastloopt maar we weten intussen waar en zorgen dat de eetkamerstoelen schuin tegen de tafel staan bv.

Kijk goed naar wat een stofzuiger kan en of dat voldoende voor je is. Besteed er wel geld aan, er zijn zoveel goedkope stofzuigers die nikst kunnen of slecht werken.
Waar je op moet letten? Dat je geen hond rond hebt lopen met darmproblemen 😂
Alle reacties Link kopieren
Saartje70 schreef:
15-08-2019 16:37
Waar je op moet letten? Dat je geen hond rond hebt lopen met darmproblemen 😂

@(
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er eerst een getest, voordat we een gekocht hebben. Die paste net onder de bank maar kwam dan klem te zitten. Kijk dus naar de hoogte.

Die we getest hebben was ook een domme. Die deed 30 keer hetzelfde rondje en sloeg de helft over.

Die van ons komt ook vast te zitten op hoogpolig tapijt. De enige oplossing daarvoor is denk ik een nieuw vloerkleed.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
15-08-2019 16:29
De vraag die ik heb is dan ook welke voorkeuren belangrijk zijn....

Nee je vraagt waar je op moet letten. Voorkeur is wat het is; voorkeur. Wat jij fijn en belangrijk vindt. Als er op coolblue een lijstje staat kan je toch kiezen?

Maar goed. Zelf geen ervaring maar ken iemand (alleenstaande zonder kinderen, fulltime werkend) die er heel gelukkig mee is voor elke dag, maar alsnog eens per week zelf heel het huis grondig door gaat met de stofzuiger.
Ik vraag me dan af wat het nou écht toevoegt.
.
Kan zo'n ding wel bij de hoekjes?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
15-08-2019 16:20
Ik ben nu oude topics aan het lezen en vraag me af, zetten jullie hem vaak aan om een gedeelte van het huis te doen? Of laten jullie hem dan toch gewoon het hele huis doen als hij toch bezig is. En als je een domme hebt kun je die dan gewoon ergens neer zetten dat hij daar dan begint (zo rond de eettafel bijvoorbeeld.....)
Yep, ik zet hem altijd in een afgesloten kamer en laat 'm daar zijn gang gaan.

Ervaring met slimme en domme robotstofzuigers en eerlijk, ze doen het beide heel goed. De domme blijft gewoon doorgaan totdat hij leeg is en gaat dan naar zijn laadstation (als hij in dezelfde kamer als het laadstation is). De slimme zuigt de kamer en als hij klaar is, stop hij of gaat naar het laadstation (als dat in dezelfde kamer is).

De domme kan je bv na een half uurtje uit de kamer weghalen en in een andere kamer zetten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
let op de hoogte van het apparaat: komt hij wel onder de bank? sommige banken zijn erg laag, en sommige apparaten erg hoog

wij zetten de stofzuiger zo nu en dan op een slaapkamer als we naar ons werk gaan. Als we thuiskomen is de kamer gezogen, inclusief de ruimte onder het bed. Ideaal.

op de begane grond beperken we de ruimte wel eens met zo'n apparaatje wat bij de stofzuiger hoort. Is wel ideaal voor ons, de keuken/woonkamer/tuinkamer kunnen we niet afsluiten.

We stofzuigen daarnaast nog een keer per week met een gewone stofzuiger. De robotzuiger komt niet in de kleine hoekjes, kan de trap niet stofzuigen enzovoort. maar dat gewone stofzuigen kost aanzienlijk minder werk en het huis is schoner met heel weinig extra moeite.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
15-08-2019 16:43
Nee je vraagt waar je op moet letten. Voorkeur is wat het is; voorkeur. Wat jij fijn en belangrijk vindt. Als er op coolblue een lijstje staat kan je toch kiezen?

Maar goed. Zelf geen ervaring maar ken iemand (alleenstaande zonder kinderen, fulltime werkend) die er heel gelukkig mee is voor elke dag, maar alsnog eens per week zelf heel het huis grondig door gaat met de stofzuiger.
Ik vraag me dan af wat het nou écht toevoegt.
Ik stofzuig nooit meer, de robotstofzuiger doet het grondiger.

TO, Neato Botvac (ook via een app te bedienen), heel erg goed. Je kan zelf bepalen waar hij in de kamer mag rijden via No Go lijnen. Je ziet op de app waar hij geweest is (heel methodisch), perfecte robotstofzuiger.

Medion, geen methodische stofzuiger, maar doet het echt heel goed. Na een half uurtje haal je 'm weg, zet je 'm ergens anders neer en zo verder.
Life is short. Eat dessert first.
Aalbes schreef:
15-08-2019 17:03
Kan zo'n ding wel bij de hoekjes?
Nee, en de stofnesten achter de verwarming, de spinnenwebben in de hoekjes, de trap, bovenop de plinten enz neemt ie ook allemaal niet mee. Daar moet je zelf alsnog met de stofzuiger achteraan. Ik zie het nut dus niet zo. Ik denk dat een steelstofzuiger een stuk prettiger is. Daarmee kan je wel alles gewoon stofzuigen en is minder gedoe op de trap enz. En de woonkamer stofzuigen kost hier 5 minuten. Dus om tijd te besparen zou het hier ook niet nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
15-08-2019 17:09
Nee, en de stofnesten achter de verwarming, de spinnenwebben in de hoekjes, de trap, bovenop de plinten enz neemt ie ook allemaal niet mee. Daar moet je zelf alsnog met de stofzuiger achteraan. Ik zie het nut dus niet zo. Ik denk dat een steelstofzuiger een stuk prettiger is. Daarmee kan je wel alles gewoon stofzuigen en is minder gedoe op de trap enz. En de woonkamer stofzuigen kost hier 5 minuten. Dus om tijd te besparen zou het hier ook niet nodig zijn.
Echt wel. Mijn robotstofzuigers hebben zijborsteltjes en komen perfect in de hoeken.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
15-08-2019 17:09
Echt wel. Mijn robotstofzuigers hebben zijborsteltjes en komen perfect in de hoeken.
En daarmee doet ie ook de hoekjes bij het plafond en bovenop de plinten en de trap? Knap...
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-08-2019 17:09
Echt wel. Mijn robotstofzuigers hebben zijborsteltjes en komen perfect in de hoeken.

Maar een knappe stofzuiger die op je plinten klimt.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat hem meestal in een keer de hele beneden of bovenverdieping doen. Je moet van te voren altijd wel een beetje opruimen. Vooral speelgoed onder de wat hogere kasten vandaan.

Wat ik wel eens vervelend vind met die van ons is dat hij het laadstation naar een hoek schuift en dan kan hij er niet op komen. Dan blijft hij maar rondjes rijden.

Zoon is trouwens bang voor de robotstofzuiger en ik hoor het van meer ouders met kinderen.

Die van mij komt ook in de hoekjes. Plinten en trap uiteraard niet.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:14
7.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
15-08-2019 17:11
En daarmee doet ie ook de hoekjes bij het plafond en bovenop de plinten en de trap? Knap...
Sorry, moest echt lachen. :proud:

Zuig jij echt elke keer de plinten? Of de hoekjes bij het plafond?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
15-08-2019 17:03
Kan zo'n ding wel bij de hoekjes?
Ja.

Duidelijker? :hihi:
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven