Help! Beestjes in bed

15-08-2019 23:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw en val meteen met de deur in huis.. Ik word sinds zo'n anderhalve maand na een nacht slapen in mijn bed wakker met steeds enkele rode bultjes. Ze zitten niet op een rij (zoals bij bedwantsen te verwachten is). Ze zijn klein, kleiner dan een muggenbult en jeuken ontzettend. Ik vind ze voornamelijk bij mijn oksels en liezen, niet gebruikelijk voor een muggenbeet.

Nu ben ik ondertussen twee weken op vakantie geweest en had daar nergens last van. Toen ik thuis kwam werd ik niet besprongen door vlooien dus denk ik niet dat dit het is, net als bedwantsen.
Bij thuiskomst bleef het probleem zich dus herhalen. Ik heb alles rondom mijn bed omgekeerd en vond onder mijn matras (voor zover ik denk) tapijtkever larven. Verder heb ik niks gevonden, geen bloedvlekken of andere signalen dat er zich beestjes schuilhouden.
Op internet las ik dat deze tapijtkevers niet bijten/prikken. Wel kan er een allergische reactie ontstaan door de haartjes maar dan lijkt het mij alsnog vreemd dat het slechts enkele bultjes hier en daar zijn..

Heeft iemand hier ervaring mee? Komen die bultjes wel van de tapijtkever larve of zit er nog iets anders in mijn bed :?:

Liefs!

Overigens heb ik inmiddels heel goed schoongemaakt en heet gewassen, en het oude matras weg gedaan. Ik ben echter bang dat de bultjes blijven ontstaan..
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon warmte uitslag?
Zarah schreef:
15-08-2019 23:46
Is het niet gewoon warmte uitslag?
Dacht ik ook aan, maar dat krijg je niet alleen na het slapen
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
15-08-2019 23:50
Dacht ik ook aan, maar dat krijg je niet alleen na het slapen
Mwah....als je bijvoorbeeld naakt slaapt. En dan liezen en oksels... Het zou me niet verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt weten wat het beestje is, kun je het opsturen naar het KAD; even googelen.
Alle reacties Link kopieren
Haartjes van de processierups in je beddengoed?
Allergische reactie op wasmiddel of irritaties ergens van?
(En dus niet last hebben van beestjes)
Spannend, ik ben benieuwd. Ik heb weleens rode bultjes bij een elastiekje om mijn pols gehad, ook na het slapen. Uiteraard elastiekje weggegooid, en toen was het klaar. Nooit achter gekomen wat voor beestje het geweest was. Hoop dat het voor jou nu ook over is!
Op wikihow staat een stuk over vogelnesten en vogelmijten.
Ik geloof dat ik een muggenbult heb, maar ben wel al bezig om alles te reinigen in huis i.v.m. onschuldige netelwantsen. Die liggen hier gewoon dood.
Konden niet tegen de bijna 45 °C achter het raam.
Er zaten ooit zulke op de wc-muur bij werkgever. Later ook in mijn doucheruimte.
Na stofzuiger over die muur geen last van gehad.
Die kleine beestjes op de muur zijn verder onschuldig.

Maar bij de buren hangen een paar rottende vogelnesten.
Ik zal de andere buur eens inlichten. Die klaagde over mij, maar het was de muur van die buren met vogelnesten.
Kan zij lekker verder klagen.

EDIT: Ik had een potje met knoflookpoeder. mmmmm, lekker. Daar houden ze niet van.
Ik ga morgen gelijk een bolletje kopen en gebruiken. Ook een paar teentjes planten in een pot.
Dus je noemt je topic beestjes in bed, terwijl je niets eens weet of je wel beestjes in je bed hebt. Begrijp ik dat goed? Dan zou het dus ook een compleet andere oorzaak kunnen hebben toch?
FunnyFace8 schreef:
16-08-2019 01:23
Spannend, ik ben benieuwd. Ik heb weleens rode bultjes bij een elastiekje om mijn pols gehad, ook na het slapen. Uiteraard elastiekje weggegooid, en toen was het klaar. Nooit achter gekomen wat voor beestje het geweest was. Hoop dat het voor jou nu ook over is!
Dit klinkt meer als nikkel- of latexallergie, niet als een beestje.
Alle reacties Link kopieren
Ook ooit gehad en bij mij bleek het schurft.....even bij de huisarts laten checken. Jeuk was veel erger dan bij een muggenbult. Bij werden de bultjes ook steeds meer, iedere ochtend wat extra. Heb toen heel lang gedacht dat het bedwantsen waren, maar kon ook niks vinden.

Even naar de huisarts dus

Link naar mijn topic destijds:
gezondheid/wat-zijn-het-bed-bugs-bedwan ... 6#16473956
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als scabies (schurft). Die zitten op warme plekken.
FunnyFace8 schreef:
16-08-2019 01:23
Spannend, ik ben benieuwd. Ik heb weleens rode bultjes bij een elastiekje om mijn pols gehad, ook na het slapen. Uiteraard elastiekje weggegooid, en toen was het klaar. Nooit achter gekomen wat voor beestje het geweest was. Hoop dat het voor jou nu ook over is!
Huh??? Jij krijgt last van rode bultjes bij een elastiekje om je pols en dan denk je aan beestjes??? Ik neem aan dat dit een grap is???

@TO: waarom ga je niet eerst eens naar de huisarts? Want die uitslag kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Vreemd om zelf conclusies te trekken.

En regelmatig stofzuigen (ook je matras), wekelijks je beddengoed verschonen en heet (dus op 60 of 90 graden) wassen, dagelijks je slaapkamer luchten en dan je dekbed open geslagen laten is sowieso het beste om te doen. En uiteraard geen huisdieren in je slaapkamer laten. Daarmee voorkom je onheil zoals huisstofmijt en andere beestjes.

Beestjes.. Bah! Ik moet er niet aan denken. Bedwantsen zijn echt mijn nachtmerrie.O_o
Alle reacties Link kopieren
Best lastig als je niet weet wat het is en het gaat maar door.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oksels en liezen zijn warme, vochtige plekken dus het beestje houdt daar kennelijk van. Misschien een bacterie of schimmel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
en vond onder mijn matras (voor zover ik denk) tapijtkever larven.
Die zien er best apart uit dus daar is niet gauw misverstand over mogelijk. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat oude matras ook even opengesneden (buiten) om te kijken of je daar iets kon vinden?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Allergie voor wasmiddel? Ik heb dat ook alleen bij liezen en onder m'n armen. Allemaal kleine rode, ontzettend jeukende bultjes. Overigens niet alleen door m'n dekbed maar ook dor handdoeken ne soms kleding.

In het hotel zullen ze wellicht geen geparfumeerd wasmiddel gebruiken dus het kan dat je daar niet op reageert. Misschien overwegen alles een keer met Neutral /AH puur wasmiddel te doen?
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
16-08-2019 07:56
Ook ooit gehad en bij mij bleek het schurft.....even bij de huisarts laten checken. Jeuk was veel erger dan bij een muggenbult. Bij werden de bultjes ook steeds meer, iedere ochtend wat extra. Heb toen heel lang gedacht dat het bedwantsen waren, maar kon ook niks vinden.

Even naar de huisarts dus

Link naar mijn topic destijds:
gezondheid/wat-zijn-het-bed-bugs-bedwan ... 6#16473956
TO schrijft dat de jeuk en de bultjes weg waren toen ze op vakantie was. Schurft gaat niet uit zichzelf weg, dat wordt alleen maar erger. Ik denk daarom niet dat het schurft zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-08-2019 07:15
Dus je noemt je topic beestjes in bed, terwijl je niets eens weet of je wel beestjes in je bed hebt. Begrijp ik dat goed? Dan zou het dus ook een compleet andere oorzaak kunnen hebben toch?
Ik heb het topic beestjes in bed genoemd omdat ik tapijtkever larven vond in bed. Voor mijn gevoel is dit echter geen verklaring voor de bultjes die ontstaan dus wellicht nóg een ander beestje...
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
15-08-2019 23:53
Mwah....als je bijvoorbeeld naakt slaapt. En dan liezen en oksels... Het zou me niet verbazen.
Ik ben op vakantie gegaan naar Frankrijk waar het vele malen warmer was, en hier nergens last van gehad.
anoniem_389404 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:59
1.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-08-2019 08:50
Die zien er best apart uit dus daar is niet gauw misverstand over mogelijk. :)
Als ik het vergelijk met een foto van internet dan komt het zeker overeen! Ik ben er alleen een leek in dus voor hetzelfde geld heb ik het fout. Opsturen zou wel een idee kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-08-2019 08:54
Heb je dat oude matras ook even opengesneden (buiten) om te kijken of je daar iets kon vinden?
Ja! Niks gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar goed te grazen genomen door bedbugs op vakantie (150 beten) en het duurde 4-6 weken voordat alle jeukende bultjes weg waren.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven