Welke auto zoek ik?

24-08-2019 14:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de bomen zie ik het bos even niet meer dus vandaar dat jullie hulp welkom is!

Ik ben op zoek naar een andere auto, met de volgende eisen:

- 3 volwaardige of echt zo goed als volwaardige stoelen achterin
- ruime kofferbak
- voorkeur voor iets hogere wegligging
- 7 zitten zou leuk zijn maar is geen must
- voorkeur voor een auto die ook een goede trekauto is
- budget max 15000/17500
- geen diesel

Leeftijd vind ik niet direct heel belangrijk maar een wat nieuwere auto waar het budget het toelaat zou fijn zijn.

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen met bepaalde auto’s.
Alle reacties Link kopieren
Dacia lodgy
Citroen C4 (grand) picasso
Opel Zafira
Renault (Grand) Scenic

Voor jouw budget vind je auto's rond de 5 jaar of met veel km.

Wij gaan waarschijnlijk de C4 Grand Spacetoureren leasen, trekkracht van nieuwe auto' s is niet meer zo als vroeger.

De peugot 5008 is mooi en groot maar trekt max 1100 kg. Daar lopen wij ook tegenaan met de caravan.
Alle reacties Link kopieren
Citroën C3 :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Dacia Lodgy inderdaad. Geen ervaring met een tweedehands versie daarvan, wel met de nieuwe, en die voldoet aan al je eisen (behalve dan dat ie nieuw te duur is). Ik vind het niet specifiek een hele mooie auto, maar het is voor ons (grote) gezin een perfecte auto. Alles en iedereen past altijd :)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties. Ik zal de auto’s even googelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat Dacia de grootste kanshebber is met deze eisen. Bij andere merken met dat budget kom je gauw bij veel oudere of afgeragde auto's terecht.
Alle reacties Link kopieren
De Dacia voldoet op zich idd maar is echt heel ver af van wat ik mooi vind :-)

Budget kan eventueel opgerekt worden en we ruilen ook een auto in dus als er een betere auto is voor een paar duizend meer is dat geen probleem. Het is meer dat ik niet enorm veel rij en daarom liever niet heel veel wil uitgeven aan een auto.
Verdiep je eerst in de technische betrouwbaar heid van jouw categorie auto's. De Peugeot 5008 is ongeveer de slechtste keus die je kunt maken. Véél technische mankementen.

Google eens op "meest betrouwbare auto" of "minst betrouwbare auto".
Je krijgt overzichtslijsten van merken en types.

Op basis van dit soort informatie hebben wij vorig jaar een auto gekozen die bij onze gezinssituatie past. We zijn nog iedere dag blij met onze keuze.
Alle reacties Link kopieren
Als de Dacia" ver is van wat je mooi vind" , zoek dan naar een Dodge Journey.

Groot niet duur in aanschaf en je rijd iig niet voor gek😊
Renault Kadjar? Nissan Qashqai?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies hoe de prijzen zijn, maar een Nissan Qashqai voldoet wel aan al je eisen. Vind het zelf ook wel een mooie en fijne auto.
Renault Grand Scenic, heerlijke auto. Heb er drie jaar ingereden en nu omgeruild voor Renault Grand Tour.
Alle reacties Link kopieren
boss schreef:
26-08-2019 11:19
Als de Dacia" ver is van wat je mooi vind" , zoek dan naar een Dodge Journey.

Groot niet duur in aanschaf en je rijd iig niet voor gek😊
Mijn auto. Behalve dan dat ie Fiat Freemont heet. Maar is verder dezelfde auto.

Mocht je interesse hebben, vraag dan goed na of het onderdeel van de stuurbekrachtiging al vervangen is. Is namelijk een héél duur geintje. Verder top auto.
En vraag me niet hoe dat onderdeel heet, maar je stuurbekrachtiging heeft een soort van airco. Is een metalen bocht met een slang eraan. Ik had mazzel, de mannen op Mans werk konden dat ding zelf maken en Beun had hem er in een kwartiertje in. Maar de garage wilde 1500 euro berekenen voor het onderdeel en schatte de hoeveelheid werk op drie á vier uur.
Als het vervangen is weten ze precies wat je bedoelt. Trekken ze een wenkbrauw op, houd er dan rekening mee dat dit een veelvoorkomend euvel is bij deze auto.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven