Wat een gemis (kat)

25-08-2019 10:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik gisteren morgen mijn oude trouwe goedzak in moeten laten slapen. Hij was oud, ziek en op. We weten niet exact hoe oud hij was maar we denken een jaar of 16, 17. Ruim 5 jaar heeft hij bij ons gewoond.

Hij heeft een gouden mandje gehad bij ons en hij is nu vredig ingeslapen. Maar man, wat ben ik verdrietig. Het gemis is enorm en ik kan sinds gisteren alleen maar huilen. Iedere keer als ik een klein geluid hoor denk ik dat hij aan komt lopen. Dus niet... :'(

Ik heb gisteren z'n spulletjes maar weg gehaald. De aanblik van de kattenbak die hij nooit meer zal gebruiken, z'n etensbakje die ik nooit meer voor hem zal vullen, ik kon het gewoon niet aanzien.

Ik weet het, houden van is ook los kunnen laten maar man wat doet dit pijn!

Wat ik net dit topic wil bereiken? Geen idee. Mijn verhaal even kwijt kunnen en ongegeneerd zeggen hoe klote ik me voel onder het gemis van mijn lieve rode tijger! :cry:
lilbub wijzigde dit bericht op 25-08-2019 11:03
0.10% gewijzigd
Music was my first love and it will be my last
Och, sterkte! Ik heb er 2 en als ik er alleen al aan denk dat ik op een dag afscheid van ze moet nemen :cry:

Sterkte de komende tijd. En wie weet op den duur kunnen jullie weer een andere kat (geen vervanger) een gouden mandje bieden.
:hug: :rose:
Heel veel sterkte, het is vreselijk om een dier te moeten missen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat hij vijf jaar bij jou heeft mogen wonen en je zo veel van hem hield. Had je hem uit het asiel gehaald? :hug: Heel veel sterkte...
Ach gut, sterkte TO. :hug:.
Ik begrijp zo goed hoe je je voelt. Wat fijn dat hij zijn laatste jaren goed heeft door kunnen brengen bij jullie! Dit soort dingen blijven alijd moeilijk..
Alle reacties Link kopieren
Och hou op ik kan me geen leven voorstellen zonder kat...
Er komt hier ook zeker weer een andere kat na een paar maanden!
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
25-08-2019 10:53
Wat fijn dat hij vijf jaar bij jou heeft mogen wonen en je zo veel van hem hield. Had je hem uit het asiel gehaald? :hug: Heel veel sterkte...
Nee ik had hem via via gekregen met de vraag of we hem een gouden mandje konden geven. Met alle liefde van de wereld gedaan.

Dankjewel allemaal :rose:
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
Ach wat fijn dat jullie een ouder diertje zo een fijn thuis hebben gegeven.

Het is een groot gemis, helaas weet ik daar alles van.

Geef het tijd en geef jezelf tijd om er verdriet over te hebben, dat is helemaal niet erg. Wees lief voor jezelf en gun jezelf die bak Ben & Jerry's bv, de rest komt wel weer.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig. Ik zou er ook helemaal kapot van zijn. Wel mooi om te lezen hoe liefdevol je over hem schrijft en dat hij als een wat ouder heertje toch nog 5 jaar een fijn plekkie heeft gehad waar hij in de watten is gelegd.

Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ooowwww.... ik weet precies hoe je je voelt... sterkte.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel. ❤️
Wat naar, mijn kat is nu 16 en begint behoorlijk te kwakkelen.. Moet er niet aan denken haar te missen. Maar wat fijn dat hij de laatste jaren nog een gouden mandje had :heart: Heel veel sterkte :hug:
Ach wat verdrietig lieve TO :'( :hug:

Ik heb mn hele leven al katten, ik heb het een aantal keer meegemaakt. Ik heb uiteraard nu ook katten, ik ga het dus nog meemaken, het went nooit.
Katten zijn hele sociale diertjes en hartstikke leuk en gezellig om te hebben en het is een groot gemis als dat opeens wegvalt.

Nog een keer :hug: en sterkte de komende tijd!
Wat verdrietig :cry:

Verdriet hebben om een huisdier is heel normaal. De scherpe kantjes gaan er op termijn echt af, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan.

Poes heeft zo te lezen een heel fijne tijd gehad bij jullie.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig. Ik heb het helaas ook een paar keer moeten meemaken. Ik vond het zó heftig, was er zo kapot van....

Maar wat mooi dat hij zijn laatste 5 jaren zo'n goed thuis bij jou heeft gehad.

Ik wens je heel veel sterkte. :hug:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte..

Vreselijk om afscheid te moeten nemen van je vriendje.
Afgelopen jaar mijn beide honden in moeten laten slapen, was heel verdrietig, maar de gedachte dat ze een heel fijn leven bij ons hebben gehad gaf iets troost.

En nu ga ik mijn kat een extra knuffel geven.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Wat enorm verdrietig. Veel sterkte bij je verlies.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig :'( maar ook heel erg fijn dat jullie hem de laatste vijf jaar van zijn leven zoveel liefde hebben gegeven. Heel veel sterkte de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ach ja echt heel erg als je afscheid moet nemen van je poezenkind (eren). Hier ook twee hoogbejaarde exemplaren en ik denk er nog maar even niet aan dat ze niet het eeuwige leven hebben. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het erge van een huisdier..dat je er een keer afscheid van moet nemen. Ik heb zelf 2 katten, bijna 3 jaar oud. Ik heb een paar jaar geleden deze 2 boeven als kitten genomen toen mijn oude kater ingeslapen was. En even daarvoor stierf mijn hondje. Beide waren net als jouw kat oud en helemaal op. Ik moet echt dieren om me heen hebben, een leeg huis is niks voor mij. En ik doe er een goede daad mee, want geef een ander dier weer een warm mandje. Misschien is het nog te vroeg voor je, maar het verzacht het verlies van je oude kat, al vergeet je je overleden dieren nooit. Ik kan het weten, heb het al vaak moeten doorstaan helaas..
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Ik heb een paar weken geleden ook een huisdier moeten laten inslapen, ken het gevoel. Dat is gewoon klote. En het mag ook even klote zijn.

Je zal hem wel blijven missen, maar hij heeft goede jaren bij jullie gehad en dat gevoel gaat vanzelf overheersen. Maar nu is het eerst vooral klote..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank iedereen.
Ja heet gemis is echt heel groot en natuurlijk nog heel vers. Ik ben ook heel blij dat hij nog zo lang onder ons is geweest. Het was ook een hele fijne knuffel kat die altijd in de buurt wilde zijn.

Toen ik hem eind deze week door het huis zag strompelen wist ik zelf eigenlijk ook wel dat het genoeg geweest was. Houden van is soms ook loslaten...
Music was my first love and it will be my last
Oh, heel veel sterkte! Het gemis en verdriet om een overleden huisdier is verschrikkelijk. Ik heb in november mijn vriendinnetje (poes) moeten laten inslapen nadat ze op was (kanker) en ik mis dat beestje nog ieder moment van de dag. Natuurlijk gaan de scherpe randjes er van af maar dat beestje was mijn alles en het gemis is dan zo enorm groot.

We hebben nu een ander vriendje (een leven zonder kat is geen leven voor mij) en ook al mis ik Poes nog iedere dag, ik kan nu al niet meer zonder m'n lieve Felix.
Wie weet kun je in de toekomst een andere kat een mooi leven bij jullie bieden? Voor nu heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel je verdriet :hug:

Wij hebben nog niet zo lang geleden onze hond in laten slapen.
Ik blijf het wel moeilijk vinden. Raar dat hij niet meer op zijn kussentje ligt te slapen. Dat ik niet meer begroet word als ik binnenkom..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven