Tips weghalen /camoufleren gele aanslag wc pot

26-08-2019 22:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii.

Vraagje:, Onze wc is verder heel netjes. Wc pot ook. Echter doordat er steeds wat water in de wc pot gelekt heeft aan de achterste binnenkant zitten er nu 2 lelijke gele/beige strepen (kalk aanslag) in de wc pot
Ik heb geboend en geschrobd met chloor, antikal, cif etc. Borstel en schuurspons. Krijg het gewoon niet weg.. Ziet er zo smerig en ontsierend uit...

Iemand tips? Kan ik daar mss over met een speciale verf? (wat nat kan worden) en zoja welke? of een grondig schoonmaak middel? Hoor graag tips die werken. Bedankt.
Azijn!
Nog nooit geprobeerd maar een tablet waarmee je je kustgebit schoonmaakt schijnt te helpen.
Cola?
Afbeelding
Misschien kun je eens proberen om een stuk keukenrol te doorweken met schoonmaak azijn en dat dan er tegenaan plakken en zo lang mogelijk laten zitten. Bijvoorbeeld de hele nacht.
Heeft er nog niemand Dasty genoemd?
COtweepuntnul schreef:
26-08-2019 22:38
Heeft er nog niemand Dasty genoemd?
Dat werkt vast prima maar is wel vrij agressief spul. Had een keer de gele ergens op gespoten en dat spul begon gewoon een soort van te bijten waardoor ik juist strepen kreeg,
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij ons toilet ook van alles geprobeerd en een tijdje geleden heb ik van de jumbo eigen merk de ecologische wc reiniger gekocht en na een paar x gebruiken is het weg! Even onder de rand spuiten en laten zitten en dan na een half uurtje goed borstelen. Paar x herhalen en het was weg.
Alle reacties Link kopieren
Kunstgebit schoonmaaktabletten werkte hier als een tierelier :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Van die tabletten voor het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Ah eigenmerk toilet reiniger. En dan de ‘Mistral’. Dat is de enige die helpt.
Deze tip ooit gelezen op het Viva forum en inderdaad; werkt súper!
Alle reacties Link kopieren
HG toilet renovatie kit / HG toiletrenovatiekit

Geniaal spul.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
26-08-2019 22:38
Heeft er nog niemand Dasty genoemd?
Dit... maar dan wel de paarse. Even laten inwerken en dan met schuursponsje haal je het er zo af.
Alle reacties Link kopieren
Bleek.
Alle reacties Link kopieren
Kalkreiniger vd lidl... tijd in laten trekken en poetsen.
Zoutzuur van de bouwmarkt gaat lekker snel. Wel plastic handschoenen dragen.
Antoon69 schreef:
27-08-2019 00:47
Zoutzuur van de bouwmarkt gaat lekker snel. Wel plastic handschoenen dragen.
En liefst ook een bril ivm evt spetters!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut azijn
Alle reacties Link kopieren
Azijn! En dat in laten weken dmv keukenrol/schoonmaakdoekje wat je er tegenaan kan laten zitten. s Ochtends erop doen, gaan werken, s avonds wegpoetsen. Klaar!

En het maakt niets uit of je gewone azijn of schoonmaakazijn neemt, dus je kan het meteen toepassen morgenochtend.
Alle reacties Link kopieren
HG professionele kalkaanslag verwijderaar

Plus schuurspons. En herhalen herhalen herhalen.......
Onverdund zout en dan boenen. Gaat alles mee weg, werkt hier tegen maar ook bijvoorbeeld tegen thee aanslag in een glas of aanslag in de gootsteen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de wc-pot oud en poreus is dus koop een nieuwe; als je huurder bent vraag een andere. Die dingen zijn zwaarder dan de prijs. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... tten/l351/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven