Muizen! Aaargh!

04-09-2019 21:31 44 berichten
De titel zegt het al: Ik heb muizen in huis.
Ik vind het zo vies. Ik weet dat, als je er één ziet, je er meer hebt.
Ik heb al een lokdoos staan en nog een val, maar krijg ze niet te pakken.

Iemand de gouden tip om deze beesten te verdelgen?
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen ? ;-)
Alle reacties Link kopieren
neem eenleen kat
pepermunt olie
muizenval met pindakaas
gif rondstrooien
muizen val
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Heb je al enig idee hoe het beestje binnen kon komen ?
Alle reacties Link kopieren
stupidboy schreef:
04-09-2019 21:36
Heb je al enig idee hoe het beestje binnen kon komen ?
Lopend.
Als ie vliegend binnen is gekomen, is het een vleermuis.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
04-09-2019 21:41
Lopend.
Als ie vliegend binnen is gekomen, is het een vleermuis.
:applause: :rofl:
Rouge__ schreef:
04-09-2019 21:36
neem eenleen kat
pepermunt olie
muizenval met pindakaas
gif rondstrooien
muizen val
Kat is helaas geen optie. We hebben een hond (die de muizen niet vangt..)
Muizenval heb ik geplaatst, nu ergens anders. En buiten bereik van de hond, want die is gek op pindakaas.

Gif is lastig met hond en kinderen. Vandaar een lokdoosje onder de bank, maar morgen haal ik er meer.
Pepermuntolie zal ik eens proberen. Ruikt in ieder geval lekker.
Sowieso moeten gif en muizenvallen uit het zicht van de kinderen, omdat ze het anders zo zielig vinden :facepalm:
stupidboy schreef:
04-09-2019 21:33
Verhuizen ? ;-)
Ik ben ertoe in staat 😆
stupidboy schreef:
04-09-2019 21:36
Heb je al enig idee hoe het beestje binnen kon komen ?
Nee, helaas nog niet.
Zat vallen langs de plint (niet ergens midden onder de bank of zo). Muizen zijn bijna blind en lopen langs/over de plinten voor orientatie.

En lokdoosjes ook niet midden in de kamer. Je wil van die beesten af, ze niet (extra) naar binnen lokken.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
04-09-2019 21:45
Kat is helaas geen optie. We hebben een hond (die de muizen niet vangt..)
Muizenval heb ik geplaatst, nu ergens anders. En buiten bereik van de hond, want die is gek op pindakaas.

Gif is lastig met hond en kinderen. Vandaar een lokdoosje onder de bank, maar morgen haal ik er meer.
Pepermuntolie zal ik eens proberen. Ruikt in ieder geval lekker.
Sowieso moeten gif en muizenvallen uit het zicht van de kinderen, omdat ze het anders zo zielig vinden :facepalm:
ooh lastig een elektrische muizenverjager anders?
las ook een keer iemand die van die speculaas pasta had gebruikt is ook een optie misschien?

het is misschien wreed maar dan leren je kinderen meteen dat het de natuur is.
en ja een duurdere optie is een verdelger :-?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten met hetzelfde probleem. Het enige dat hier goed hielp: alle etenswaar in plastic bakken. Toen waren ze zo weg.
Het zijn muizen.. chill.
Alle reacties Link kopieren
Als je weet waar ze vandaan komen, staalwol!
Ik had ook ooit last van muizen, ze kwamen bij mij langs de verwarmingsbuizen binnen. Ik kreeg het advies om alle gaten en kieren vol te stoppen met staalwol, hier kunnen (willen) ze niet doorheen bijten. Heb sindsdien ook nooit meer muizen gehad.
ShaunTheSheep schreef:
04-09-2019 21:51
Zat vallen langs de plint (niet ergens midden onder de bank of zo). Muizen zijn bijna blind en lopen langs/over de plinten voor orientatie.

En lokdoosjes ook niet midden in de kamer. Je wil van die beesten af, ze niet (extra) naar binnen lokken.
Behalve die muizen die bij mij dwars door de kamer liepen.
Je moet goed zoeken naar gaatjes in je huis, ook in de spouw. Gebruik bijboorbeeld bijenbekjes. Het is wel jammer voor de hommels die nesten maakten in mijn spouwmuur, maar het houdt de muizen buiten.
https://www.bijenbekje.nl/roestvrijstal ... ers-touch/
aviv_13 schreef:
04-09-2019 22:14
Behalve die muizen die bij mij dwars door de kamer liepen.
Je moet goed zoeken naar gaatjes in je huis, ook in de spouw. Gebruik bijboorbeeld bijenbekjes. Het is wel jammer voor de hommels die nesten maakten in mijn spouwmuur, maar het houdt de muizen buiten.
https://www.bijenbekje.nl/roestvrijstal ... ers-touch/
Top! Bedankt voor de tip.
En voor de hommels kun je ook andere dingen plaatsen waar ze in kunnen nestelen.
GlitterCupcake schreef:
04-09-2019 22:06
Het zijn muizen.. chill.
Weet ik, maar ik vind ze in huis zo vies.
In het bos zijn ze lief en schattig, maar niet in mijn huis.
Panda1987 schreef:
04-09-2019 22:07
Als je weet waar ze vandaan komen, staalwol!
Ik had ook ooit last van muizen, ze kwamen bij mij langs de verwarmingsbuizen binnen. Ik kreeg het advies om alle gaten en kieren vol te stoppen met staalwol, hier kunnen (willen) ze niet doorheen bijten. Heb sindsdien ook nooit meer muizen gehad.
Bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Deze werken erg goed. Zit een pasta in dus geen gedoe met losse korreltjes.
http://www.menkeweiteveen.nl/Protect-Ho ... -2st-Bayer
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heb je een jachthond of een hond die katten haat? Kat in huis was hier namelijk het enige wat echt hielp.
Ik heb een paar ultrasone apparaatjes door het huis hangen, overal glaasjes met pepermunt of eucalyptus olie, alle gaten waar ik bij kan nog een keer gecontroleerd of ze dicht zaten, vallen langs de plint, gif onder de kast en in de kelder, extra stofzuigen etc. Ik denk dat de muis inmiddels weg is want ik hoor niks en vind geen sporen meer zoals muizen keutels.
Alle reacties Link kopieren
Zet het hondenvoer even weg, mocht je dat hebben staan. Bij mij eten de muizen het kattenvoer. Dat zet ik dan middenin de kamer zodat de kat ‘s nachts de tijd heeft om de muis te vangen. Het wordt kouder daardoor komen de muizen nu naar binnen. Jammer voor ze dat wij 4 katten hebben :cat: en ik zal je maar niet vertellen over die keer dat een muis toevlucht zocht in mijn broekspijp. Of de gewoonte van mijn kat om dode muizen ergens IN te leggen, tas, schoenen; laat het maar niet slingeren bij mij thuis, dan krijg je een :gift:
Alle reacties Link kopieren
Als je weet waar ze je huis binnen komen dan is ‘muizenkit’ een optie. Bij mij kwamen ze onder m’n keukenblok vandaan, van de onderburen. Het was onder het keukenblok amper afgewerkt en het zijn oude woningen met houten vloeren. Sinds ik alles afgekit heb met dat spul zijn ze weg. Pepermuntolie, vallen en gif werkten niet of niet goed genoeg.
Mermedina schreef:
04-09-2019 23:15
Zet het hondenvoer even weg, mocht je dat hebben staan. Bij mij eten de muizen het kattenvoer. Dat zet ik dan middenin de kamer zodat de kat ‘s nachts de tijd heeft om de muis te vangen. Het wordt kouder daardoor komen de muizen nu naar binnen. Jammer voor ze dat wij 4 katten hebben :cat: en ik zal je maar niet vertellen over die keer dat een muis toevlucht zocht in mijn broekspijp. Of de gewoonte van mijn kat om dode muizen ergens IN te leggen, tas, schoenen; laat het maar niet slingeren bij mij thuis, dan krijg je een :gift:
:biggrin: En, ben je zelf bang voor muizen?

Ik ben er niet bang voor, maar hoef ze natuurlijk niet in huis.
Wat een goede tips hier. Wij hebben er al langere tijd last van, zowel zomers als 's winters.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
05-09-2019 08:17
:biggrin: En, ben je zelf bang voor muizen?

Ik ben er niet bang voor, maar hoef ze natuurlijk niet in huis.
Wat een goede tips hier. Wij hebben er al langere tijd last van, zowel zomers als 's winters.
Gelukkig ben ik niet bang, het was een hilarische klopjacht waarbij ik steeds meubelstukken verschoof zodat de kat erbij kon en die muis zag mijn broekspijp ineens als goede, stabiele optie. Ik heb toen wel even een kreet geslaakt, wat mijn kinderen vooral erg grappig vonden. Ik durfde hem ook niet dood te slaan in mijn broek en na wat schudden kwam hij eruit. Jammer dat niemand het had gefilmd, was een regelrechte you-tube hit geworden met mijn gedans op één been :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven