Vlooien vallen levend van de kat af.

07-09-2019 20:48 52 berichten
Deze week kwam ik erachter dat mijn kat vlooien heeft. Ze was er flink ziek van. Ik heb gisteren Advantage in haar nek (achterhoofd) gedruppeld. En ook een wormenpil gegeven. Ze voelt zich nu gelukkig al een stuk beter. Maar overal waar de kat een tijdje gelegen heeft, vallen de vlooien van haar af. Ze leven dan nog. Ik probeer ze zoveel mogelijk te vangen.

Zullen die vlooien alsnog dood gaan? Zijn ze verzwakt en vallen ze daarom van de kat af? Eentje sprong er weg, dus die had nog wel wat kracht. Normaal gesproken zitten de vlooien het liefst op de kat en zouden ze niet zomaar van de kat af gaan neem ik aan. Ik ben benieuwd wat jullie ervan weten.
Alle reacties Link kopieren
Al zóuden de meesten dood gaan, die 1 of 2 die overleven worden een probleem als je niet uit kijkt. Het beste wat je kan doen is nu:
- preventief overal stofzuigen, een aantal dagen achter elkaar
- in de stofzuigerzak anti-vlo poeder doen (opzuigen)
- mandjes, dekentje wassen en/of insprayen met anti-vlo
- blijven stofzuigen...

Wat voor spul heb je de kat nu precies gegeven? (wat voor soort Advantage precies?)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n plaag wel een tijd regelmatig blijven druppelen. Geen pipet uitstellen. Zet het in je agenda.
Alle reacties Link kopieren
Vlooien zitten maar 10% van de tijd op de kat of hond en 90% van de tijd ergens anders. In de dekens/kleedje van de kat of hond bijvoorbeeld.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik heb Advantage 8o gegeven, een pipet voor in de nek.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
07-09-2019 20:57
Met zo'n plaag wel een tijd regelmatig blijven druppelen. Geen pipet uitstellen. Zet het in je agenda.

Klopt helemaal.
Daarom ben ik ook nieuwsgierig welk spul er nu is gebruikt. Je heb snelwerkend, kills all - kortdurend. En je hebt langer werkend spul, dat je inderdaad gaat herhalen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de dierenarts ook een spray kopen die bedoeld is voor de behandeling van je huis. Dus die kun je dan op de dekens etc. spuiten.

Alleen je kat een vlooienmiddel geven helpt niet.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Dropdrop schreef:
07-09-2019 20:57
Met zo'n plaag wel een tijd regelmatig blijven druppelen. Geen pipet uitstellen. Zet het in je agenda.
Zeker weten. Over 3 weken krijgt ze weer een pipet. Het was voor deze keer twee maanden geleden. Ik dacht: "dat zal wel los lopen".
Coerage schreef:
07-09-2019 20:59
Klopt helemaal.
Daarom ben ik ook nieuwsgierig welk spul er nu is gebruikt. Je heb snelwerkend, kills all - kortdurend. En je hebt langer werkend spul, dat je inderdaad gaat herhalen.
Dat wist ik niet, dat er ook een snelwerkend middel is.
Alle reacties Link kopieren
Cremefraiche schreef:
07-09-2019 21:01
Dat wist ik niet, dat er ook een snelwerkend middel is.

Ik heb even gekeken, maar Advantage 80 is sowieso ook snelwerkend, dus wat dat betreft zit je goed.
Van vroeger weet ik nog dat je zeg maar 'crisis middeltjes' hebt en 'onderhoud-preventief'.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Cremefraiche schreef:
07-09-2019 21:00
Zeker weten. Over 3 weken krijgt ze weer een pipet. Het was voor deze keer twee maanden geleden. Ik dacht: "dat zal wel los lopen".

Ik heb me er ooit in verdiept (ook kat hier) en las dat met name in de zomer (warm weer) de "vlooiendruk" hoog is. Oftewel in de zomer moet je al helemaal niet van je schema afwijken. ;-D Goed dat je het nu zo strikt oppakt.
Heb je thuis tapijt, laminaat of iets anders?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Sinds een vlooienplaag een paar jaar geleden, zijn we nu enorm alert. Een keer per jaar gaat onze kat naar de dierenarts voor algehele controle en vaccinaties en dat krijgt ze gelijk een antivlooienprik. Sinds die tijd heeft onze kat nooit meer vlooien en hoeven wij niet steeds na te denken wanneer ook alweer de laatste pipet was.

Voor nu inderdaad: veel stofzuigen, antivlooienspray kopen voor bank en stukjes vlooienband achter de bank en tussen de kussens doen. Dat heeft bij ons goed geholpen! Succes, het is echt heel vervelend. Wij werden een keer na een vakantie aangevallen door de vlooien, vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Als tip voor de.toekomst koop een serresto vlooienband. Echt top...

Jaren advantage en soortgelijke middeltjes geprobeerd en ondanks consequent gebruik toch regelmatig vlooien. Nu ik die vlooienband al 3 jaar gebruik nooit geen problemen meer.
gordijn87 schreef:
07-09-2019 21:07
Als tip voor de.toekomst koop een serresto vlooienband. Echt top...

Jaren advantage en soortgelijke middeltjes geprobeerd en ondanks consequent gebruik toch regelmatig vlooien. Nu ik die vlooienband al 3 jaar gebruik nooit geen problemen meer.
Zou dat nu ook nog mogen, nu we die druppels van Advantage gisteren gegeven hebben?
Maar ik ben even benieuwd: kennen jullie dat? Dat ze er nog levend af vallen?
Voordat ik de druppels gegeven had, zag ik alleen vlooienpoepjes op haar dekentje liggen. Maar nu dus de vlooien erbij. Ik hoop dat ze aan het dood gaan zijn.
Coerage schreef:
07-09-2019 21:04

Heb je thuis tapijt, laminaat of iets anders?
We hebben overal houten vloeren.
Alle reacties Link kopieren
Cremefraiche schreef:
07-09-2019 21:11
Zou dat nu ook nog mogen, nu we die druppels van Advantage gisteren gegeven hebben?

Nee.
En als je dat toch wil; vraag het eerst aan een dierenarts. Je moet je kat niet bestoken met allerlei gif tegelijkertijd.
Waarom zou je trouwens? Het werkt toch goed?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Cremefraiche schreef:
07-09-2019 21:11
Maar ik ben even benieuwd: kennen jullie dat? Dat ze er nog levend af vallen?
Voordat ik de druppels gegeven had, zag ik alleen vlooienpoepjes op haar dekentje liggen. Maar nu dus de vlooien erbij. Ik hoop dat ze aan het dood gaan zijn.
Heb je mijn post gelezen? Vlooien zitten voor 10% van de tijd op het dier en voor 90% van de tijd ergens anders. Daarom moet je ook een antivlooienspray kopen om je huis mee in te sprayen: de dekentjes waar de kat op ligt, mandje, je bank etc.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Coerage schreef:
07-09-2019 21:12
Nee.
En als je dat toch wil; vraag het eerst aan een dierenarts. Je moet je kat niet bestoken met allerlei gif tegelijkertijd.
Waarom zou je trouwens? Het werkt toch goed?
Nou, ik weet dus niet of het goed werkt. Ze horen er toch dood af te vallen en niet levend?
Alle reacties Link kopieren
Cremefraiche schreef:
07-09-2019 21:12
We hebben overal houten vloeren.
Insprayen die vloer! Ze gaan tussen de kieren zitten.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Cremefraiche schreef:
07-09-2019 21:11
Maar ik ben even benieuwd: kennen jullie dat? Dat ze er nog levend af vallen?
Voordat ik de druppels gegeven had, zag ik alleen vlooienpoepjes op haar dekentje liggen. Maar nu dus de vlooien erbij. Ik hoop dat ze aan het dood gaan zijn.

Natuurlijk vallen die er ook levend af. Die zoeken een veilig heenkomen. De taaiste rakkers overleven als ze niet in de poel van het gif terecht kwamen.
Je moet echt stoppen met hopen dat ze dood gaan. Dat gaan ze niet.
Je moet poeder in stofzuigerzak doen en als een malle gaan stofzuigen. Zéker bij jouw houten vloeren, want ze gaan in de kieren zitten.
En niet blijven kijken naar dat dekentje, maar buiten uitkloppen (voorzichtig...) en direct in de wasmachine gooien.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Het punt bij een vlooienplaag (en die heb je bijna) is dat je direct actie moet ondernemen. Hoe langer je wacht, hoe groter het probleem gaat worden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Sprayen
labradokus wijzigde dit bericht op 04-07-2020 23:42
96.77% gewijzigd
Coerage schreef:
07-09-2019 21:15
Natuurlijk vallen die er ook levend af. Die zoeken een veilig heenkomen. De taaiste rakkers overleven als ze niet in de poel van het gif terecht kwamen.
Je moet echt stoppen met hopen dat ze dood gaan. Dat gaan ze niet.
Je moet poeder in stofzuigerzak doen en als een malle gaan stofzuigen. Zéker bij jouw houten vloeren, want ze gaan in de kieren zitten.
En niet blijven kijken naar dat dekentje, maar buiten uitkloppen (voorzichtig...) en direct in de wasmachine gooien.
Het dekentje zit op dit moment in de wasmachine! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo dol ben op gif spuiten in huis. En ook als ik het in de stofzuiger doe, dan komt het er weer uit en dat vind ik niet zo fijn voor mijn dochter haar gezondheid. Daarom hoopte ik het toch met alleen gif op de kat te gaan redden.
Coerage schreef:
07-09-2019 20:54
Al zóuden de meesten dood gaan, die 1 of 2 die overleven worden een probleem als je niet uit kijkt. Het beste wat je kan doen is nu:
- preventief overal stofzuigen, een aantal dagen achter elkaar
- in de stofzuigerzak anti-vlo poeder doen (opzuigen)
- mandjes, dekentje wassen en/of insprayen met anti-vlo
- blijven stofzuigen...

Wat voor spul heb je de kat nu precies gegeven? (wat voor soort Advantage precies?)
Gelukkig is dat poetsen tot je erbij neer valt inmiddels achterhaald. Vlooien zitten er altijd, overal. Zeker nu, het is op het moment hoogtij voor de vlooien.
Je hebt de kat nu behandelt. Omdat je er nu zoveel hebt kun je zijn dekens/kussens/iets anders waar hij veel op ligt een keer zo heet mogelijk wassen en een keer flink stofzuigen, vooral in de gaatjes/hoekjes/kiertjes.
En dan is het zaak de herhalingen stipt bij te houden, altijd, maar zeker nu, ivm de eitjes die over een tijdje uit gaan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven