Geborsteld leer

08-09-2019 15:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een x aantal maanden gaan we verhuizen. Hartstikke leuk en al duurt het nog even, we zijn tussen alle dagelijkse beslommeringen door bezig met het op papier inrichten van de woning. Kleuren uitkiezen, raambekleding, etc etc..

Nu hebben we eigenlijk onze zinnen gezet op een cognac kleurige bank in geborsteld leer. Maar ik ben ergens een beetje bang dat dit enorm vlek gevoelig is en snel gaat glanzen door slijtage.

We willen een weloverwogen beslissing maken omdat een goede bank niet goedkoop is en we niet over 3 jaar weer een nieuwe moeten kopen omdat hij versleten is. Ik kan deze informatie in een winkel vragen maar dan krijg ik het verkoopantwoord. “Nee, slijtvast, vlekafstotend bla bla bla”

Dus.. wie heeft er zo’n bank? Hoe zit t met de vlekgevoeligheid? Hoe snel ging de bank glanzen op bepaalde slijtage plekken, kreeg je geen blauwe waas door bijvoorbeeld een nieuwe spijkerbroek?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een groene bank van geborsteld leer, voorheen ook al een cognackleurige gehad. Het is zeker vlekgevoelig. Glanzen doet hij niet, ook niet bij intensief gebruik. Een blauwe waas van jeans hebben we ook nooit gehad. Geborsteld leer wordt mooier naarmate je het langer gebruikt, maar die vlekken is wel een dingetje. Met kinderen in huis zou ik er niet zo snel aan beginnen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Maar vlekgevoelig in welke hoedanigheid is dat? Is het bijvoorbeeld al zo dat je vlekken krijgt van nat haar tegen de bank aan? Of alleen van knoeien met eten en kleurstofrijke producten (en thee/koffie bijv)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
De meeste vlekken krijg je met een krijtje weg op geborsteld leer.
Na 5 jaar begon mijn bank met geborsteld leer te scheuren, ik koop het dus niet weer.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
08-09-2019 17:20
Maar vlekgevoelig in welke hoedanigheid is dat? Is het bijvoorbeeld al zo dat je vlekken krijgt van nat haar tegen de bank aan? Of alleen van knoeien met eten en kleurstofrijke producten (en thee/koffie bijv)
Water droogt redelijk onzichtbaar op als het geen heel glas is. Vettigheid, koffie en thee trekken er vrij snel in en geven daarom vlekken. Bij ons liggen de honden ook op de bank en als die niet netjes op hun deken blijven liggen maken ze de boel ook vrij snel vies/vlekkerig. Ik heb de bank vooraf wel behandeld met een spray die ik er bij gekocht heb, die houdt de ergste viezigheid tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee
Alle reacties Link kopieren
Iemand dan ook ervaring met microleder? Dat vind ik op zich ook mooi
en is een stuk goedkoper, mocht het dan na een paar jaar lelijk geworden zijn is het minder erg om te moeten vervangen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor micrometer gaan, ziet er uit als leer, inderdaad stukken goedkoper en slijtvaster. Veel plezier met shoppen, wij gaan ook voor een nieuw interieur.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Microleder dus...
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
08-09-2019 18:33
Microleder dus...

Je bedoelt microvezel denk ik?

Hebben wij ook. Al 12 jaar. Ijzersterk en makkelijk in onderhoud. Nu is de bank aan vervanging toe maar het is echt sterk. We hebben het indertijd wel laten behandelen met een vlekafstotend middel (door de winkelier/fabrikant)
Alle reacties Link kopieren
Microvezel ja haha!
Wij zijn bij robuustetafels wezen kijken naar de banken van geborsteld leer en daar vond ik de cognackleur erg tegenvallen, vrij geel. Toen zagen we ergens anders een bank van microvezel en die was erg mooi. Ik was dus vooral bank voor vlekken in microvezel maar bij geborsteld leer is dat dus ook. Behandelen lijkt me idd zinvol
Alle reacties Link kopieren
Wat is microvezel? Is dat zo’n zachte stof?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
08-09-2019 19:25
Wat is microvezel? Is dat zo’n zachte stof?

Ja dat is een zachte stof die lijkt op geborsteld leer.
Alle reacties Link kopieren
Een combinatie van stof en geperst leer als ik het goed zeg
Lievejetje schreef:
08-09-2019 19:26
Een combinatie van stof en geperst leer als ik het goed zeg

Dan bedoel jij toch iets anders dan ik. Microvezel is stof, zonder leer. Er bestaat inderdaad ook leer met een dun laagje microvezelstof erop. Daar hebben wij eetkamerstoelen van. Ik ben er niet zo tevreden over omdat ze erg verschieten van kleur. Mijn microvezelbank doet dat minder.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-09-2019 19:31
Dan bedoel jij toch iets anders dan ik. Microvezel is stof, zonder leer. Er bestaat inderdaad ook leer met een dun laagje microvezelstof erop. Daar hebben wij eetkamerstoelen van. Ik ben er niet zo tevreden over omdat ze erg verschieten van kleur. Mijn microvezelbank doet dat minder.
Oh nee dit was wel met leer en een laagje stof eroverheen. Jammer dat ze van kleur verschieten zeg. Ik vind het echt lastig.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-09-2019 19:26
Ja dat is een zachte stof die lijkt op geborsteld leer.
Maar is het niet zo dat als je er overheen aait met je hand je je precies ziet waar je geaait hebt? Want daar kan ik niet zo goed tegen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb ooit in een meubelwinkel gewerkt. Ik vertelde mijn klanten altijd wat de gevolgen waren van geschuurd leer.
Dit is inderdaad vlek gevoelig en lastig te onderhouden. Met kinderen zou ik het niet in huis willen hebben.
In microleer / vezel zie je altijd de vleug.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
08-09-2019 20:53
Maar is het niet zo dat als je er overheen aait met je hand je je precies ziet waar je geaait hebt? Want daar kan ik niet zo goed tegen
Mijn microlederen bank had dat niet, maar voor de rest vond ik het de grootste miskoop ooit!
De stof werd, zodra de verwarming aan ging, statisch. Dit had o.a. als gevolg dat het een enorme berg hondenharen aan trok die ik er zelfs met de stofzuiger niet fatsoenlijk af kon krijgen. Wat een ellende was dat!
snowdogs schreef:
08-09-2019 21:51
Mijn microlederen bank had dat niet, maar voor de rest vond ik het de grootste miskoop ooit!
De stof werd, zodra de verwarming aan ging, statisch. Dit had o.a. als gevolg dat het een enorme berg hondenharen aan trok die ik er zelfs met de stofzuiger niet fatsoenlijk af kon krijgen. Wat een ellende was dat!

Dit klopt. Heb ik met mijn eetkamerstoelen ook last van.
biol schreef:
08-09-2019 20:53
Maar is het niet zo dat als je er overheen aait met je hand je je precies ziet waar je geaait hebt? Want daar kan ik niet zo goed tegen

Ja dat is inderdaad zo.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
09-09-2019 07:50
Ja dat is inderdaad zo.
Dat wil ik absoluut niet... ik wil geen zichtbare aai zien.. daar krijg ik OCD van
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven