Nespresso of dolce gusto?

09-09-2019 10:14 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik de enige koffiedrinker thuis ben zit zo’n gaaf “echt” koffieapparaat er niet in.
Wanneer ik bezoek krijg zet ik altijd koffie per pot.
Nu heb ik voor die 2 kopjes per dag een Senseo maar daar ben ik wel klaar mee.

Alleen nu twijfel ik;
dolce gusto of nespresso.

Liefst ook nog welke machine je hebt,
Waar je je cupjes koopt en welke smaken.

Alvast bedankt!

Welke cups?

Totaal aantal stemmen: 71

Nespresso (77%)
Dolce gusto (23%)
Ik had eerst Dolce Gusto maar heb nu Nespresso.
Het is niet te vergelijken, Nespresso is echt veel lekkerder.
Nespresso.

En we bestellen de cupjes altijd bij Nespresso via de app. Erg handig.

Ik vind de koffie van dolce gusto echt niet te drinken, dan heb ik nog liever Senseo.
Ik heb een dolce gusto mini me en daar ben ik blij mee! Ik koop cupjes waar ze in de aanbieding zijn, wel altijd die van DG zelf. Af en toe van AH huismerk ook de hazelnoot cappucino, die is ook lekker :)
Nespresso is lekkerder.
Nespresso Expert hier. Wij gebruiken de DE cups.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso, what else?
I told you walking was idiotic.
Nespresso, en dan met de zwarte cups van de Lidl. Lekker pittige koffie.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso! Paarse cupjes van DE, ik maak er espresso van, en mijn man 'gewone' koffie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook de enige koffiedrinker hier in huis. Ik heb een dolce gusto, zeer tevreden over. Vind de café au lait het lekkerste, wel van dulce gusto zelf.

Maar een optie die je er niet bij hebt staan.....een ouderwetse caffetiere, en dan zelf koffiebonen malen. Ik heb meestal de crema bonen van de Lidl. Lekkere koffie en een stuk voordeliger dan de cups.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou alleen van slappe koffie met melk en dan is Dolce Gusto handig, omdat die Café au Lait in een cupje heeft en je de sterkte zelf kunt instellen.
Hou je van sterke zwarte koffie dan zal Nespresso wel beter zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind Nespresso echt veel lekkerder dan Dolce gusto.
Wij hebben de originele cupjes en heel soms die van DE. Vind de originele Nespresso cupjes wel het lekkerste.
Ik heb overigens een Lattissima machine. In het begin heb ik vrij veel latte's gemaakt, dat werkt ook echt prima. Tegenwoordig ben ik toch meer van de 'normale' koffie.
Mijn ouders hadden tot voor kort een Citiz machine. Ik merk geen verschil in smaak.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-09-2019 10:16
Ik had eerst Dolce Gusto maar heb nu Nespresso.
Het is niet te vergelijken, Nespresso is echt veel lekkerder.
En welke cupjes gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
09-09-2019 10:44
Ik ben ook de enige koffiedrinker hier in huis. Ik heb een dolce gusto, zeer tevreden over. Vind de café au lait het lekkerste, wel van dulce gusto zelf.

Maar een optie die je er niet bij hebt staan.....een ouderwetse caffetiere, en dan zelf koffiebonen malen. Ik heb meestal de crema bonen van de Lidl. Lekkere koffie en een stuk voordeliger dan de cups.
Goed punt.
Maar een cafetierre vind ik in de ochtendspits echt te veel werk.
Ik heb ze alle twee.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso, ik koop cupjes die in de aanbieding zijn. L'or, Excelence van AH, Douwe Egberts zijn wel lekker. Wij nemen altijd wel de sterkte variant (9, 10 of 11) Bij koffievoordeel online kan je ook goede deals krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Nespresso apparaat (merk Magimix Inissia) en tot nu toe vind ik Illy cups het lekkerst. Lidl een goede tweede maar de cups ploffen soms dus dat durf ik niet meer. Derde plaats voor Starbucks cups (beetje flauw). Nespresso zelf vind ik niet zo lekker. Ik had een heel proefpakket maar dat ging van mwah en meh tot hmmmz. Ik hou van sterk, 9-10 intensiteit.
mermedina wijzigde dit bericht op 09-09-2019 11:20
3.24% gewijzigd
onvergelijkbaar, dolce gusto is instantkoffie, zeg maar Senseo. Nepkoffie
Nespresso is goede espresso
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-09-2019 11:16
onvergelijkbaar, dolce gusto is instantkoffie, zeg maar Senseo. Nepkoffie
Nespresso is goede espresso

Dolce gusto is gewoon gemalen, gebrande koffie.


Bijv, de sticks van Nescafe, de oploskoffie,dat is instant koffie.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden ook behoorlijk getwijfeld, maar toen er een geweldige actie voorbij kwam waardoor het dolce gusto apparaat bijna gratis was daarvoor gekozen.

Toch wil ik binnenkort een nespresso apparaat gaan kopen, omdat ik de dolce gusto bijna alleen gebruik voor lungo's en espresso, en die vind ik eerlijk gezegd tóch lekkerder uit een nespresso apparaat. Cappuccino / latte macchiato cups leken me een groot pluspunt aan dolce gusto, maar al die cups (ongeacht het merk) zijn gezoet dus die maak ik alsnog liever vers.

Daarbij is er steeds minder keuze in huismerk dolce gusto cups (sommige supermarkten verkopen alleen nog maar van dolce gusto zelf, geen huismerk), en de huismerken die er nog wel zijn 'ontploffen' vaak (lees: er spuit kokend heet water uit het apparaat). Daardoor zijn dolce gusto cups relatief duur geworden vergeleken met nespresso cups.

Ik zou dolce gusto helaas niet aanraden dus.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
09-09-2019 10:44
Ik ben ook de enige koffiedrinker hier in huis. Ik heb een dolce gusto, zeer tevreden over. Vind de café au lait het lekkerste, wel van dulce gusto zelf.

Maar een optie die je er niet bij hebt staan.....een ouderwetse caffetiere, en dan zelf koffiebonen malen. Ik heb meestal de crema bonen van de Lidl. Lekkere koffie en een stuk voordeliger dan de cups.
Ik heb ook een handmatige (ouderwetsen) bonenmolen en een porseleinen houder met een papieren filter. Meteen op de koffiemok laten druppen. Dat was TO’s vraag niet maar zo zet ik koffie als er “koffie”-gasten zijn.

Ik heb trouwens de Aeroccino melkopschuimer waar ik heel tevreden over ben.
Nespresso!

Ik heb het liefst de echte Nespressocups (blauwe en oranje lungo)
Maar de blauwe van de Lidl zijn ook prima te drinken (en een stuk voordeliger)
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
09-09-2019 10:55
Goed punt.
Maar een cafetierre vind ik in de ochtendspits echt te veel werk.
Je zou in de avond al water in je waterkoker kunnen zetten, en al de benodigde hoeveelheid koffie in de cafetiere kunnen doen. In de ochtend even de waterkoker aan, als klaar water in je cafetiere schenken, dan een minuut of 4 dat je hem laat staan, maar ondertussen gewoon je ding doen en daarna is je koffie klaar. Qua handelingen net iets meer als een dolce gusto (nespresso heb ik niet, dus weet ik niet), maar eigenlijk is dat te verwaarlozen.

toevoeging: de bonen maal ik ook in de avond of voor 2 dagen en doe ik dan in een luchtdicht bakje.
bieslookje wijzigde dit bericht op 09-09-2019 11:42
Reden: toevoeging
7.74% gewijzigd
Dolce gusto, ik ben ook alleen en ik heb ook een piccolo.
Nespresso is wel lekker maar er komt voor 1 kop erg weinig uit..
Phoebemeaculpa schreef:
09-09-2019 11:55

Nespresso is wel lekker maar er komt voor 1 kop erg weinig uit..

Dat kun je instellen. Ik vind ook de fabrieksinstelling voor een normale kop te weinig en die heb ik aangepast naar hoe ik het lekker vind.
(Ook bij de espresso en ristretto trouwens is dat in te stellen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven