Zilvervisjes

09-09-2019 11:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zilvervisjes in huis, en wil er graag vanaf. Dus heb ik zilvervisjesvallen gekocht en neergezet, maar daar zit na een maand nog niks in. De zilvervisjes zie ik nog regelmatig... Iemand een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
schoonmaken en goed droog houden
geen papier/stof etc
Gladde oppervlakken, en droog stoken (ze houden van vocht)
Kieren dicht
en geen voedsel in de buurt (alles in glazen potten bijvoorbeeld)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Hier ook enorm veel van die beesten 🙈

De spray van HG helpt wel even, ze liggen per tientallen dood soms.
We sprayen alleen als we de nacht er na weg zijn - zodat we zelf niet in die lucht zitten.
Als we thuis komen heel grondig alles stofzuigen. Het helpt in elk geval voor een week of 3.
Zet van die vochtvreterbakjes neer.
En laat kleren niet op de grond slingeren, soms maken ze daar gaatjes in.
Ik heb de vallen van Roxasect gehad. Daar kwamen ze echt veel op af.
Na een tijdje werd het minder en besloot ik te testen of het zou helpen als ik die vallen niet meer neer zou zetten, en tot nu toe zie ik er maar af en toe 1 voorbij glippen.
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
09-09-2019 11:44
Ik lees even mee. Hier ook enorm veel van die beesten 🙈

De spray van HG helpt wel even, ze liggen per tientallen dood soms.
We sprayen alleen als we de nacht er na weg zijn - zodat we zelf niet in die lucht zitten.
Als we thuis komen heel grondig alles stofzuigen. Het helpt in elk geval voor een week of 3.
Deze, ik spuit het op degene die ik zie lopen. Redelijk onder controle nu.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik m'n kruipruimte heb laten isoleren met van die tonzon kussens in combinatie van bodemfolie heb ik er hier geen meer gezien... voorheen zag ik ze ook regelmatig.
Volgens mij houden ze dus van een vochtige omgeving... ook kieren etc. goed uitzuigen kan schelen.
Of het helpt weet ik niet maar sinds we zo'n ultrasone ongedierte verjager hebben gekocht jaren geleden heb ik er amper nog gezien terwijl ik daarvoor en toch minimaal 1x per week eentje zag kruipen op de muur.

Zoals gezegd kan het toeval zijn want we hebben nog steeds ander ongedierte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een aantal jaar geleden een ware plaag gehad. We bleken een lekkage te hebben; water sijpelde al een tijdje uit een verzakte afvoerbuis elke keer als ik de wasmachine gebruikte. Buis zat in een koker, dus niet zichtbaar. In eerste instantie hadden we niks in de gaten, maar de zilvervisjes kwamen er massaal op af.

Onze strategie om van die hufters af te komen:
- kieren zoveel mogelijk dichtkitten/peuren
- regelmatig heel goed stofzuigen, vooral de plinten en voor zover mogelijk onder en achter kasten en andere meubelstukken die tegen de muur staan.
- voedingsbronnen wegnemen. Dus papier en textiel in afsluitbare boxen doen. Wij hebben afscheid genomen van onze boekenkast. Ze hadden heel veel boeken aangevreten, papier lusten ze blijkbaar ook. Pakte ik een kookboek, rende er weer zo'n engerd onder vandaan. En zoals iemand anders ook al aangaf, ze schrapen ook gewoon gaatjes in je kleding (wasmand met gaten erin hier, konden ze lekker makkelijk in).
- plakvallen zetten op populaire plekken
- om de zes weken HG gif spuiten door het hele huis (niet heel gezond, dus daarna zorgden we dat we een tijd van huis waren)
- oorzaak vochtprobleem vinden en oplossen

Heeft echt geholpen. Nu zien we er sporadisch eentje.
Alle reacties Link kopieren
De Hollandse kakkerlak! Wij hebben ze ook in huis. Die vallen werkten niet. Ik spuit nu gif in de kiertjes van wc en badkamer na het schoonmaken. Je moet het daarna niet meteen weer wegdweilen staat namelijk op de verpakking. Helpt goed.
Alle reacties Link kopieren
Het is een illusie om helemaal van die beestjes af te komen. Je kunt de aantallen wel sterk verminderen door goed schoon te maken en dan vooral de plekken waar ze veel zijn. Ze hebben een hekel aan 'schoon'.

Verder voelen ze ook erg thuis onder het laminaat ... . Via plinten en hoekjes komen ze dan te voorschijn als het donker is.
Alle reacties Link kopieren
Accepteren!

Verder is er geen oplossing.

Of gooi al je papier weg (maar dan zullen ze er nog steeds zijn).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Spuitbus erop psssst en de boel schoonvegen. Vochtvreter erbij en eventueel herhjalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ze komen altijd terug he. Ze houden gewoon van condens op leidingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zilvervisjes vind je in vochtige ruimtes.

Papiervisjes vind je tussen de papieren, boeken en fotoalbums en die richten veel schade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven