Recept lijnzaad koekjes voor konijn

09-09-2019 19:25 16 berichten
Ik wil graag zelf lijnzaad koekjes voor mijn konijntjes maken. Wie heeft er een goed recept? Op google kwam ik er helaas niet uit.
Waarom koekjes en niet gewoon zo?
Ik gooi elke ochtend wat gebroken lijnzaad in hun bakjes. Ze zijn er gek op! Zou er geen onnodige stoffen aan toevoegen eerlijk gezegd.
eh nee, lijnzaad alleen overkookt aan konijnen geven. En dan is het geen tractatie hoor. Geef je konijn gewoon een takje van de wilgenboom, dat vindt hij veel lekkerder
Hoe kom je erbij om koekjes te maken als je het op Google niet kan vinden?
Al die koekjes en snoepjes die je overal kan kopen zijn sowieso slecht. Inderdaad gewoon een wilgentak of bramentak.
:facepalm: snap ook niet waarom ik zo moeilijk denk.

Heb net een schatje uit de opvang gehaald met een lange vacht. Ik heb nog nooit eerder lijnzaad gegeven aan mijn konijnen maar met een lange vacht schijnt het belangrijk te zijn om verstoppingen te voorkomen.

Ik ga morgen dus gewoon lijnzaad kopen. :shame:
Star² schreef:
09-09-2019 19:40
Hoe kom je erbij om koekjes te maken als je het op Google niet kan vinden?
Ik zie het wel in winkels. Ik kan alleen geen recept vinden. Wilde er zelf zo weinig mogelijk 'troep' in hebben.
toeffie schreef:
09-09-2019 19:42
Ik zie het wel in winkels. Ik kan alleen geen recept vinden. Wilde er zelf zo weinig mogelijk 'troep' in hebben.
Bijna alles wat je in de winkel ziet is slecht voor een konijn. Lees je in op bunnybunch, eten luistert best nauw.
S-Meds schreef:
09-09-2019 19:39
eh nee, lijnzaad alleen overkookt aan konijnen geven. En dan is het geen tractatie hoor. Geef je konijn gewoon een takje van de wilgenboom, dat vindt hij veel lekkerder
Alleen overkookt?

Wilg krijgen ze zeker!
Suðri schreef:
09-09-2019 19:43
Bijna alles wat je in de winkel ziet is slecht voor een konijn. Lees je in op bunnybunch, eten luistert best nauw.
Zeker, en daar verkopen ze ook (zelfgemaakte?) lijnzaad brokjes. Maar de verzendkosten zijn hoog als ik alleen maar wat van die lijnzaadbrokjes koop.
toeffie schreef:
09-09-2019 19:42
Ik zie het wel in winkels. Ik kan alleen geen recept vinden. Wilde er zelf zo weinig mogelijk 'troep' in hebben.

Deze zijn prima:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokke ... okjes.html
toeffie schreef:
09-09-2019 19:41
:facepalm: snap ook niet waarom ik zo moeilijk denk.

Heb net een schatje uit de opvang gehaald met een lange vacht. Ik heb nog nooit eerder lijnzaad gegeven aan mijn konijnen maar met een lange vacht schijnt het belangrijk te zijn om verstoppingen te voorkomen.

Ik ga morgen dus gewoon lijnzaad kopen. :shame:
je kan beter een pasta kopen zoals Laxatract. En alleen toepassen als er daadwerkelijk sprake is van een verstopping. Als je konijn veel hooi eet en hoogwaardige vezelbrok krijgt (science selective) dan zal een verstopping niet gauw plaatsvinden.
Star² schreef:
09-09-2019 19:45
Deze zijn prima:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokke ... okjes.html
oh ja die zijn ook goed, zijn ze gek op. Maar niet teveel
S-Meds schreef:
09-09-2019 19:46
je kan beter een pasta kopen zoals Laxatract. En alleen toepassen als er daadwerkelijk sprake is van een verstopping. Als je konijn veel hooi eet en hoogwaardige vezelbrok krijgt (science selective) dan zal een verstopping niet gauw plaatsvinden.
Ik geef inderdaad science selective. Ze kreeg bij de opvang een soort geperste pellets en erwtenvlokken. Nu eet ze science selective net zoals mijn andere konijn. Ik onthou de pasta. Hoop het uiteraard nooit nodig te hebben maar dit is voor het eerst dat ik een langharig konijn heb.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-09-2019 19:46
je kan beter een pasta kopen zoals Laxatract. En alleen toepassen als er daadwerkelijk sprake is van een verstopping. Als je konijn veel hooi eet en hoogwaardige vezelbrok krijgt (science selective) dan zal een verstopping niet gauw plaatsvinden.

Ben je mooi dief van je eigen portemonnee, want Laxatract is EXACT hetzelfde als doodgewone lactulosestroop van het Kruidvat.
Alleen €18/ 120ml vs. ong. €5/ 200ml.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven