Rare poes

10-09-2019 20:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Gewoon een luchtige vraag tussendoor. Ik heb een poes van 12 jaar. Altijd echt een vrouwtje geweest. Eens in de week zin in een aai en voor de rest op zichzelf. Dit wordt steeds een beetje vaker sinds twee jaar. Maar sinds kort doet ze zo iets raars. Als ik op de bank zit gaat ze op de rugleuning zitten en rolt ze zich helemaal door mijn haar, met haar hele gewicht tegen mijn hoofd aan. Soms bijt ze erbij.

Herkenbaar?

En welke rare dingen doen jullie poezen/katers?
Dat is liefde :heart:

Die van ons is heel groot en zwaar en praat als een kitten :love:
Alle reacties Link kopieren
Of ben je gaan zwemmen als hobby?
Alle reacties Link kopieren
Toen mijne raar ging doen (op rare plaatsen liggen vooral) was het foute boel. Niet dat ik het vind klinken alsof dat bij jouwe het geval is, maar hou het in de gaten.
.
Ken zat vrouwtjes ( katten :-D ) die elke komen kroelen.

Kattenliefde inderdaad. Kopjes en beetjes. Soms worden oudere katten ineens heel aanhankelijk.

Heeft mijn ouder kater ook. Is ook hele dagen bij me aan het kroelen en mauwen. Van ook af en aan een aaitje naar zwaankat kleef aan.

De katten voor hem ook, laatste jaren allemaal veel knuffelen en ineens aandacht willen en veel contact en beetjes en kopjes.
Niet perse foute boel hoor. Kan maar hoeft vaak ook niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 20:32
24.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
10-09-2019 20:29
Of ben je gaan zwemmen als hobby?

Ha ja, ik heb net m’n puzzelkoffer ingespoten met een bleekoplossing omdat er schimmel in blijkt te zitten ( :O ), maar straks wordt het dus helemaal een interessant verhaal om poes eruit te houden. :roll:
.
Alle reacties Link kopieren
De mijne wast graag mijn wenkbrauwen :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat brengt mij levende muizen...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gizmo...aaah dat is ook lief. Een kater?

Parblue...ik zwem soms maar ze doet het geregeld, ook als ik niet heb gezwommen. Ik heb nu wel een bank waar ze achterop de leuning kan zitten (staat tegen de muur, eerst los in de kamer)
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, alleen de mijne doet het sinds dat ik zwanger ben :$

5 jaar lang wou ze met rust gelaten worden. :rofl:
apestaartje30 schreef:
10-09-2019 20:34
Gizmo...aaah dat is ook lief. Een kater?

Parblue...ik zwem soms maar ze doet het geregeld, ook als ik niet heb gezwommen. Ik heb nu wel een bank waar ze achterop de leuning kan zitten (staat tegen de muur, eerst los in de kamer)
Ja een kater inderdaad, heel gevaarlijk ogend en sterk. Maar mekkert als een baby.
Nooit iets harder geluid van hem gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij houdt niet zo van spelen, maar ze is gek op verstoppertje spelen met mij. Dan ga ik achter de bank zitten en besluipt ze me en rent ze nadat ze “aangevallen” heeft hard weg en wil ze nog een keer. Ze doet het ook alleen maar bij mij, als de kinderen het bijvoorbeeld proberen blijft ze lui liggen.
Alle reacties Link kopieren
Neuh, ik geloof niet dat het foute boel is, al snap ik de waarschuwing. Poes heeft altijd een grote broer gehad en na zijn dood zijn er twee katers bijgekomen. Sindsdien lijkt ze verandert qua aanhankelijkheid. Maar dat haar knuffelen is nieuw. Soms grijpt ze me vast met haar poten... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
10-09-2019 20:33
De mijne wast graag mijn wenkbrauwen :-D
Ha, dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
10-09-2019 20:41
Neuh, ik geloof niet dat het foute boel is, al snap ik de waarschuwing. Poes heeft altijd een grote broer gehad en na zijn dood zijn er twee katers bijgekomen. Sindsdien lijkt ze verandert qua aanhankelijkheid. Maar dat haar knuffelen is nieuw. Soms grijpt ze me vast met haar poten... :facepalm:

Misschien ben je van personeel gedegradeerd tot speelgoed. :P
.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat grappig Pamela...

Dat doet me denken aan mijn eerste poes. Die wist niet dat ik het was achter de bank en sloeg met haar pootje in mijn gezicht. Toen ze er achter kwam dat ik het was en geen touwtje schrok ze zó dat ze zich in een hoekje klein maakte. Ik vond dat toen heel naar. Ze kwam als volwassen poes uit het asiel. Ik wist dus niet waar dat vandaan kwam.
Alle reacties Link kopieren
Je had poes ook gender neutraal moet opvoeden, had ze dit nu niet gedaan.

Maar nu even serieus; mijn kater bijt mij 's morgens in mijn elleboog om aan te geven dat ik wakker moet worden, hij heeft trouwens ook een fetisj voor mijn lange haar, ligt daar graag op of onder.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 20:49
57.68% gewijzigd
apestaartje30 schreef:
10-09-2019 20:41
Neuh, ik geloof niet dat het foute boel is, al snap ik de waarschuwing. Poes heeft altijd een grote broer gehad en na zijn dood zijn er twee katers bijgekomen. Sindsdien lijkt ze verandert qua aanhankelijkheid. Maar dat haar knuffelen is nieuw. Soms grijpt ze me vast met haar poten... :facepalm:
Katten houden meestal helemaal niet van nieuwe/andere katten in hun omgeving. Dus dat er dan dingen veranderen is ook niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vast bedritueel met onze kat. Als we naar bed gaan, maakt mijn vriend haar bak schoon. Dan gaat ze meteen even plassen. Dan wilt ze bij ons op bed spelen met een speeltje en ons. Duurt ongeveer 10 minuten. Daarna gaat ze naar beneden om te eten waarna ze terug komt om op haar slaapplaatsje in onze kamer te gaan slapen. Soms komt ze bij ons liggen :) Maar dit is het echt elke avond.
Alle reacties Link kopieren
Onze kat (blind) maakt mij smorgens ook wakker als ie de wekker hoort (ook als de wekker niet gaat. Lees: eten). Het begint met de snorharen langs je gezicht, vervolgens keiharde kopstoten, soms wil ie ook nog wel eens lieflijk bijten. Als ik een elastiekje om mijn arm heb, presteert ie het om dat met zijn hoektanden te pakken en vervolgens terug te laten schieten. Duurt het hem allemaal echt te lang (weekends) dan zie ik hem nog wel eens door mijn wimpers met een opgeheven pootje twijfelen of ie me dan maar wakker moet meppen.

Daarnaast vindt ie het het einde om in de wc pot te kijken (ondanks dat ie niks ziet). Zodra ie hoort dat je hebt doorgedtrokken, staat ie al voor de deur te wachten tot ie mag kijken. Dan zie je m echt zo over de wc bril hangen, heel grappig gezicht.
anoniem_352647 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 21:21
6.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
10-09-2019 20:56
Wij hebben een vast bedritueel met onze kat. Als we naar bed gaan, maakt mijn vriend haar bak schoon. Dan gaat ze meteen even plassen. Dan wilt ze bij ons op bed spelen met een speeltje en ons. Duurt ongeveer 10 minuten. Daarna gaat ze naar beneden om te eten waarna ze terug komt om op haar slaapplaatsje in onze kamer te gaan slapen. Soms komt ze bij ons liggen :) Maar dit is het echt elke avond.
Blijft ze daar dan de hele nacht rustig liggen? Onze kat mag ‘s nachts niet in de slaapkamer, want die gaat midden in de nacht over je heen lopen, zelfs over je hoofd.
Het meest rare was een lapje die over de bedrand liep (van de hoofdsteun) en vanaf daar met een welgemikte schot recht in mijn gezicht plaste. Why?
Tijd om op te staan blijkbaar. Toch bleek later dat ze ernstig ziek was, ze had namelijk kanker in haar kaak.
Wie het weet mag het zeggen.
Alle reacties Link kopieren
IntoThePaintedGrey schreef:
10-09-2019 21:19
Onze kat (blind) maakt mij smorgens ook wakker als ie de wekker hoort (ook als de wekker niet gaat. Lees: eten). Het begint met de snorharen langs je gezicht, vervolgens keiharde kopstoten, soms wil ie ook nog wel eens lieflijk bijten. Als ik een elastiekje om mijn arm heb, presteert ie het om dat met zijn hoektanden te pakken en vervolgens terug te laten schieten. Duurt het hem allemaal echt te lang (weekends) dan zie ik hem nog wel eens door mijn wimpers met een opgeheven pootje twijfelen of ie me dan maar wakker moet meppen.

Daarnaast vindt ie het het einde om in de wc pot te kijken (ondanks dat ie niks ziet). Zodra ie hoort dat je hebt doorgedtrokken, staat ie al voor de deur te wachten tot ie mag kijken. Dan zie je m echt zo over de wc bril hangen, heel grappig gezicht.
:HA:

Wat een leukerd!
Alle reacties Link kopieren
Onze kater gaat met zijn achterpoten op de leuning van de stoel achter mijn man staan. Dan klemt hij zijn voorpootjes tegen het voorhoofd en wast man zijn hele achterhoofd. Als baasje niet netjes stil blijft zitten krijgt hij een tikje tegen zijn voorhoofd en gaat de verzorging weer verder.
Gizzmo: Onze is ook een grote kater met een babystemmetje. Heel maf.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
11-09-2019 14:09
Onze kater gaat met zijn achterpoten op de leuning van de stoel achter mijn man staan. Dan klemt hij zijn voorpootjes tegen het voorhoofd en wast man zijn hele achterhoofd. Als baasje niet netjes stil blijft zitten krijgt hij een tikje tegen zijn voorhoofd en gaat de verzorging weer verder.
Gizzmo: Onze is ook een grote kater met een babystemmetje. Heel maf.
Wat zijn ze toch leuk he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven