TV weg: wat er voor in de plaats?

11-09-2019 10:09 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om mijn tv weg te doen. Het is toch een enorm ding in de kamer en ik kijk er nauwelijks naar. Maar wat zet ik er voor in de plaats? Hebben jullie daar ervaring mee en tips?
Alle reacties Link kopieren
ikbenhet1982 schreef:
11-09-2019 10:09
Maar wat zet ik er voor in de plaats?
Niks. Een leuk dressoir met een mooi schilderij erboven of juist niks erboven maar een mooie grote vaas of ander object erop.
Am Yisrael Chai!
Wij hebben onze platenspeler daar staan.
Oh, ik dacht dat het topic erover zou gaan wat je in plaats van tv kijken kan doen.
Heb zelf mijn tv abonnement opgezegd ook, TV helemaal weg is nog een te grote stap.

Zelf zou ik dan ook het tv meubel weghalen en er een ander kastje of leuke stoeltjes of een grote mooie plant voor in de plaats zetten.
Oooh, ik zou zo graag die stomme tv uit het zicht willen. Man wil het helaas (nog) niet, die wil liever een nóg groter ding. :-)-)

Bedoel je iets op die plek in je kamer of iets waar je dan tv op kan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Kan me niet inleven. Ik vind kijken op de telefoon toch een ander soort beleving.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
11-09-2019 10:13
Oooh, ik zou zo graag die stomme tv uit het zicht willen. Man wil het helaas (nog) niet, die wil liever een nóg groter ding. :-)-)

Bedoel je iets op die plek in je kamer of iets waar je dan tv op kan kijken?
Ik bedoel dan inderdaad een meubelstuk of iets dat er voor in de plaats komt. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een project met kamerplanten begonnen, het is echt een mini-jungle inmiddels en heel leuk. Op een mooie lage smalle tafel
Alle reacties Link kopieren
een mooi dressoir of boekenkast.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
11-09-2019 10:13
Oooh, ik zou zo graag die stomme tv uit het zicht willen. Man wil het helaas (nog) niet, die wil liever een nóg groter ding. :-)-)
wij hebben een beamer, geen giga tv meer aan de muur maar als we wat kijken is het zowat een bioscoop
Ik heb al heel lang geen tv en logischerwijs heb ik dus ook geen tv-meubel. Er hoeft dus ook niet iets voor in de plaats.
Als ik een film wil zien doe ik dat in de bios of op mn laptop. Maar ik kijk niet genoeg om er zo'n groot lelijk bakbeest voor in mijn huis te zetten. U ziet, ik ben niet echt een tv liefhebber ;)
Pinda-Kaas schreef:
11-09-2019 10:24
wij hebben een beamer, geen giga tv meer aan de muur maar als we wat kijken is het zowat een bioscoop

Dat heb ik laatst gezien bij iemand toen ik de hond uitliet. Echt hartstikke mooi maar zij hebben een woonkamer van zo een 5 meter breed. Mijn woonkamer is nog geen 3.5 meter. En juist dat bioscoopeffect is echt mooi om te zien.

Nadeel lijkt me dat je dan wel je gordijnen dicht moet, als het nog niet donker genoeg is buiten. Of is de techniek ook al verbeterd?
Moet denken aan de beamers op school vroeger. Alles moest dicht, lampen op de gang moesten uit :-) .

Zou het ook graag willen. Je kan toch weer een muur vrij maken. Ik kijk zo weinig tv.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:33
1.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een schilderij, een foto in lijst.
Alle reacties Link kopieren
Een kamer zonder TV moet je gewoon helemaal anders inrichten. In de meeste woningen met TV is de zithoek gericht op de TV. Als je geen TV hebt, dan is het vaak veel logischer om de hele boel bijvoorbeeld een kwartslag te draaien, of in plaats van een 'hoek' juist een 'tegenover' te creeeren, of een hoge boekenkast ergens neer te zetten, of iets anders. In plaats van 1 focuspunt is het logischer om juist meerdere kijklijnen te maken, 1 naar buiten, 1 naar elkaar en 1 naar een mooi object.

Ik heb ook geen TV. Laptop is prima, of tablet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
11-09-2019 10:32
Dat heb ik laatst gezien bij iemand toen ik de hond uitliet. Echt hartstikke mooi maar zij hebben een woonkamer van zo een 5 meter breed.
Ik heb inderdaad ook een beamer die ik meeneem naar presentaties voor mijn werk. Dus die zou ik inderdaad voor de momenten dat ik toch met vrienden een film wil kijken gebruiken; goede tip!

Goeie ideeën inderdaad al! Lees nog even door ;).
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
11-09-2019 10:13
Oooh, ik zou zo graag die stomme tv uit het zicht willen. Man wil het helaas (nog) niet, die wil liever een nóg groter ding. :-)-)

Bedoel je iets op die plek in je kamer of iets waar je dan tv op kan kijken?
Ik kwam dit tegen op Funda. je kunt natuurlijk ook spiegels gebruiken ipv louvredeuren. Of iets met afbeeldingen zoals foto's.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
11-09-2019 10:37
Een kamer zonder TV moet je gewoon helemaal anders inrichten. In de meeste woningen met TV is de zithoek gericht op de TV. Als je geen TV hebt, dan is het vaak veel logischer om de hele boel bijvoorbeeld een kwartslag te draaien, of in plaats van een 'hoek' juist een 'tegenover' te creeeren, of een hoge boekenkast ergens neer te zetten, of iets anders. In plaats van 1 focuspunt is het logischer om juist meerdere kijklijnen te maken, 1 naar buiten, 1 naar elkaar en 1 naar een mooi object.

Ik heb ook geen TV. Laptop is prima, of tablet.
Dit maakt inderdaad sense. Wat bedoel je met 'van een 'hoek' juist een 'tegenover' creëren?'
Het helpt misschien als je een tekening of omschrijving van je woonkamer kan geven, zodat we snappen wat het probleem is van de tv gewoon weghalen.
handigmetgeld schreef:
11-09-2019 10:37
Een kamer zonder TV moet je gewoon helemaal anders inrichten. In de meeste woningen met TV is de zithoek gericht op de TV. Als je geen TV hebt, dan is het vaak veel logischer om de hele boel bijvoorbeeld een kwartslag te draaien, of in plaats van een 'hoek' juist een 'tegenover' te creeeren, of een hoge boekenkast ergens neer te zetten, of iets anders. In plaats van 1 focuspunt is het logischer om juist meerdere kijklijnen te maken, 1 naar buiten, 1 naar elkaar en 1 naar een mooi object.

Ik heb ook geen TV. Laptop is prima, of tablet.


Omdat mijn woonkamer niet echt breed is en ik dus nu een hoek mis vanwege de tv zou ik ook liever een bank op die plek willen zetten. Maakt je zitruimte wat gezelliger. Met een beamer ipv een tv zou dit mooi opgelost kunnen worden. Kan ik richten boven de bank.

Of met de tijd kijken naar een grotere tablet.

Leuk topic dit, hoop op nog meer ideeën. Zodra mijn tv is overleden komt er geen nieuwe meer voor in de plaats.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
11-09-2019 10:42
Het helpt misschien als je een tekening of omschrijving van je woonkamer kan geven, zodat we snappen wat het probleem is van de tv gewoon weghalen.
Het zitgedeelte is 4,5 meter breed en lang. De bank (2,35) staat over de lengte met de tv er tegenover. Aan de ene kant zit een groot raam (ik woon erg hoog, dus het uitzicht moet vooral aandacht krijgen). De andere kant is de overgang naar eethoek. Verder salontafel en twee retro stoeltjes. Als de tv weg is dan is er tegenover de bank in het zicht een witte muur die te kaal is maar ook niet te veel aandacht moet krijgen vanwege het uitzicht.
ikbenhet1982 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:53
2.64% gewijzigd
ikbenhet1982 schreef:
11-09-2019 10:41
Dit maakt inderdaad sense. Wat bedoel je met 'van een 'hoek' juist een 'tegenover' creëren?'

Bank of stoel(en) tegenover het zitgedeelte dat je nu hebt.

Ik heb nu een bank met een aparte stoel aan de zijkant van het zitgedeelte. Als de tv weg zou zijn heb ik een muur over waar ik dan een bank zou kunnen zetten. Twee banken tegenover elkaar dus.
ikbenhet1982 schreef:
11-09-2019 10:50
De woonkamer is 4,5 meter breed en lang. De bank (2,35) staat over de lengte met de tv er tegenover. Aan de ene kant zit een groot raam (ik woon erg hoog, dus het uitzicht moet vooral aandacht krijgen). De andere kant is de eethoek. Verder salontafel en twee retro stoeltjes. Als de tv weg is dan is er tegenover de bank in het zicht een witte muur die te kaal is maar ook niet te veel aandacht moet krijgen vanwege het uitzicht.

Wat een mooie brede woonkamer zeg. Plek genoeg dan toch voor een tweede bank tegenover de bank die er nu staat. Dan heb je toch nog genoeg plek voor het uitzicht. Mijn woonkamer is net geen 3,5 meter. Net als heel veel andere woonkamers.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet alle ruimte op te vullen he?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt met een witte muur echt van alles: een extra bank of fauteuil neerzetten, een boekenkast of andere kast, planten neerzetten en een schilderij of een dressoir met mooie spulletjes erop (vaas bloemen, kaarsen, fotolijstjes, opgezette dieren ;) of wat je ook maar wilt). Een heel andere indeling kan ook, ik zou zeggen: probeer gewoon het een en ander.
Ik heb er niets voor in de plaats gezet. Lekker ruimtelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven