TV weg: wat er voor in de plaats?

11-09-2019 10:09 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om mijn tv weg te doen. Het is toch een enorm ding in de kamer en ik kijk er nauwelijks naar. Maar wat zet ik er voor in de plaats? Hebben jullie daar ervaring mee en tips?
Alle reacties Link kopieren
Een piano!
Kan je de bank dan niet draaien zodat je uitkijkt op het uitzicht?

Ik heb een smalle lange kamer (Amsterdamse pijpenlade) maar zelf ik heb de bank midden in de kamer staan, gericht op de ramen want ik kijk graag naar buiten. Dit deelt bij mij meteen de kamer op in zit- en eetdeel. Je kan er natuurlijk nog wel langs lopen, het is niet zo dat je bij mij meteen moet hordelopen om naar de eettafel te komen ;)
retrostar schreef:
11-09-2019 10:16
Kan me niet inleven. Ik vind kijken op de telefoon toch een ander soort beleving.
Nee, maar dan lees je dus een boek ofzo. Ik heb al jaren geen tv meer. Als ik bij mijn ouders ben dan valt het me op dat er ook echt niks op tv is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al jaren geen tv meer. Ik kijk gewoon op mijn laptop of iPad. NPO en Netflix. Genoeg interessante dingen te zien hoor. Heb niet het idee dat ik veel mis omdat ik de Nederlandse commerciële zenders niet heb.

Mijn moeder heeft nog wel een tv en als die aanstaat valt me op dat er idioot veel reclame op is. Tussen de programma's door maar ook tijdens de programma's. Verschrikkelijk, wie wil dat nou? Ze kijkt ook steeds meer op de iPad. Als haar tv het begeeft komt er ook geen nieuwe.

Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen nog een tv hebben. Als je de bioscoop ervaring wil dan ga je toch naar... de bioscoop?
Alle reacties Link kopieren
Al bij ons de tv weg zou gaan, dan zou ik er een mooie hoge vakkenkast neerzetten. Wel eentje met ongelijke vakken. En dan wat boeken neerzetten, een mooie vaas, een mooie plant. En bank verder naar achter of juist draaien, mooie stoel erbij...

Hm... ik zou de tv best weg willen hebben, ik kijk zo weinig. Vriend kijkt wel en gebruikt hem om te gamen. Maar het is gelukkig maar eentje van 32 inch. Een mini in vergelijking met de meeste monsters die er nu zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zou de tv niet willen vervangen, je moet gewoon de focus van de woonkamer op de tv doorbreken.
Nu niet meer banken en stoelen gericht op/naar tv maar naar elkaar, sociale opstelling
Lady_Day schreef:
11-09-2019 12:04
Ik heb echt al jaren geen tv meer. Ik kijk gewoon op mijn laptop of iPad. NPO en Netflix. Genoeg interessante dingen te zien hoor. Heb niet het idee dat ik veel mis omdat ik de Nederlandse commerciële zenders niet heb.

Mijn moeder heeft nog wel een tv en als die aanstaat valt me op dat er idioot veel reclame op is. Tussen de programma's door maar ook tijdens de programma's. Verschrikkelijk, wie wil dat nou? Ze kijkt ook steeds meer op de iPad. Als haar tv het begeeft komt er ook geen nieuwe.

Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen nog een tv hebben. Als je de bioscoop ervaring wil dan ga je toch naar... de bioscoop?
Alleen al het idee dat je daadwerkelijk moet kijken wanneer iets wordt uitgezonden! Mijn ouders kruisten echt dingen in de gids aan.

De reclame op de zenders waar mijn moeder naar kijkt, publiek omroep, zijn ook allemaal op ouderen gericht; urineverlies, gehoorapparaten, zilvershampoo, scootmobiels. Ik lach haar altijd uit dat alleen senioren nog tv kijken. Of in ieder geval op Nederland 1, 2 en 3, haha!

Ze is er trouwens wel gevoelig voor, ze heeft altijd iets op tv gezien dat ze wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Toch eigenlijk wel zonde. Ik kijk graag bepaalde programma's op NPO. Vooral de reisseries, Tegenlicht en 2Doc. Maar goed, ik ben ook al tegen de 50 en als ik mijn haar niet donker zou verven zou ik ook aan de zilvershampoo moeten :)

Ik denk zelf dat de 'tv' zoals we em nu kennen echt wel gaat verdwijnen. Alles is nu 24 uur per dag beschikbaar, maakt niet uit waar je bent, je kunt altijd wel iets kijken (zonder reclame). Zo'n woonkamer die helemaal ingericht is op de tv is eigenlijk al achterhaald.
Alle reacties Link kopieren
ikbenhet1982 schreef:
11-09-2019 10:50
Het zitgedeelte is 4,5 meter breed en lang. De bank (2,35) staat over de lengte met de tv er tegenover. Aan de ene kant zit een groot raam (ik woon erg hoog, dus het uitzicht moet vooral aandacht krijgen). De andere kant is de overgang naar eethoek. Verder salontafel en twee retro stoeltjes. Als de tv weg is dan is er tegenover de bank in het zicht een witte muur die te kaal is maar ook niet te veel aandacht moet krijgen vanwege het uitzicht.
Ik zou dus beginnen met die twee retro stoeltjes tegenover de bank zetten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Lady_Day schreef:
11-09-2019 12:04

Mijn moeder heeft nog wel een tv en als die aanstaat valt me op dat er idioot veel reclame op is. Tussen de programma's door maar ook tijdens de programma's. Verschrikkelijk, wie wil dat nou? Ze kijkt ook steeds meer op de iPad. Als haar tv het begeeft komt er ook geen nieuwe.

Ik heb sinds kort NL ziet. Ik stream via Chromecast naar de tv. Ik kijk dus nu wat en wanneer ik wil. Geen reclame meer tussendoor. Echt heel fijn. TV kijken op een tablet welke ik nu heb vind ik niet fijn, 10,1 inch is te klein.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel het een lelijk bakbeest is, zou ik onze tv niet kwijt willen. Het is veel gezelliger om samen te kijken en een tablet vind ik daarvoor echt niet geschikt. Ik kijk samen met mijn man 's avonds geregeld een serie (Netflix, Film 1 etc.) en de kinderen houden van anime en kijken dat samen. In het weekend met zijn allen voor de buis als er bijvoorbeeld Wie is de mol op is of iets anders wat we allemaal leuk vinden. Of samen voetbal, wielrennen, tennis of Furmule 1 kijken. Ik heb dat veel liever dan dat we allemaal apart op een schermpje zitten in andere kamers of met een koptelefoon op. Als ik alleen was, zou ik denk ik geen tv willen, maar nu zou ik het jammer vinden om hem weg te doen.
Ik woon inderdaad alleen, dat scheelt.
retrostar schreef:
11-09-2019 10:16
Kan me niet inleven. Ik vind kijken op de telefoon toch een ander soort beleving.
Inderdaad, ik zou liever een maatje grotere tv hebben juist omdat mijn ogen wat slechter worden en de ondertitels te klein, maar ik heb geen ruimte om groter te gaan. Lijkt me heel raar, een woonkamer zonder tv. Nooit 'ns gezellig een filmpje kunnen kijken met bezoek. Je kunt moeilijk rond de laptop gaan zitten, dat staat wel heel armoedig.
Alle reacties Link kopieren
Wat lees ik veel over sta in de wegs en bakbeesten :rofl: Allemaal nog uit de vorige eeuw? :D
Ik heb geen tv signaal, wel een grote platte tv. Films via netflix of harde schrijf kijken we namelijk wel graag.
De tv staat op een antieke dekenkist (van voren open) en als we niet kijken staat er een plant voor. Als we kijken zet ik de plant gewoon even in de hoek er naast. Die dingen zijn zo plat daar heb je toch geen last meer van.
Lady_Day schreef:
11-09-2019 12:04
Ik heb echt al jaren geen tv meer. Ik kijk gewoon op mijn laptop of iPad. NPO en Netflix. Genoeg interessante dingen te zien hoor. Heb niet het idee dat ik veel mis omdat ik de Nederlandse commerciële zenders niet heb.

Mijn moeder heeft nog wel een tv en als die aanstaat valt me op dat er idioot veel reclame op is. Tussen de programma's door maar ook tijdens de programma's. Verschrikkelijk, wie wil dat nou? Ze kijkt ook steeds meer op de iPad. Als haar tv het begeeft komt er ook geen nieuwe.

Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen nog een tv hebben. Als je de bioscoop ervaring wil dan ga je toch naar... de bioscoop?
Ik spoel reclames altijd door. En ik wil juist géén bioscoopervaring (veel te hard geluid)
Soms kijk ik netflix op de tablet maar liever hang ik gewoon achterover op de bank met het grotere scherm.
Morgenstond_ schreef:
11-09-2019 10:13
Oooh, ik zou zo graag die stomme tv uit het zicht willen. Man wil het helaas (nog) niet, die wil liever een nóg groter ding. :-)-)

Bedoel je iets op die plek in je kamer of iets waar je dan tv op kan kijken?
Misschien samsung the frame kopen?
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-09-2019 13:08
Wat lees ik veel over sta in de wegs en bakbeesten :rofl: Allemaal nog uit de vorige eeuw? :D
Mijn man (uiteraard ;) ) wilde een nieuwe tv en hij dacht dat dit formaat prima zou zijn voor onze woonkamer. Bleek wel heel erg groot te zijn. Ik vind het dus echt een bakbeest, al is ie plat en het nieuwste van het nieuwste, ik had hem de helft kleiner willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-09-2019 12:04
Ik heb echt al jaren geen tv meer. Ik kijk gewoon op mijn laptop of iPad. NPO en Netflix. Genoeg interessante dingen te zien hoor. Heb niet het idee dat ik veel mis omdat ik de Nederlandse commerciële zenders niet heb.

Mijn moeder heeft nog wel een tv en als die aanstaat valt me op dat er idioot veel reclame op is. Tussen de programma's door maar ook tijdens de programma's. Verschrikkelijk, wie wil dat nou? Ze kijkt ook steeds meer op de iPad. Als haar tv het begeeft komt er ook geen nieuwe.

Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen nog een tv hebben. Als je de bioscoop ervaring wil dan ga je toch naar... de bioscoop?
En dan ga je daar zitten in je onderbroek of huispak met een fles meegenomen wijn en een schaal hapjes? :D

Buiten dat is de bios gewoon hartstikke duur. Als je 2 x per week gaat met 4 man ben je zo 200 verder. Iets te drinken, iets te snaaien, film thuis is goedkoper.
COtweepuntnul schreef:
11-09-2019 13:17
Misschien samsung the frame kopen?
Ziet er gaaf uit idd!
redbulletje schreef:
11-09-2019 13:24
Ziet er gaaf uit idd!


Oh nu pas snap ik de post hierboven met de Funda foto. Kende het ook niet.

Edit ik geloof dat ik het toch niet helemaal goed heb gezien. Ik dacht dat dat grote ding een frame was maar het is volgens mij een foto aan de wand.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:37
30.02% gewijzigd
COtweepuntnul schreef:
11-09-2019 13:17
Misschien samsung the frame kopen?
Ja, zijn er hier mensen met ervaring met een Samsung The Frame? Ik zit er aan te denken maar vind het wel veel geld omdat ik weinig tv kijk
Alle reacties Link kopieren
De beste tip vind ik toch om de hele opstelling anders te bekijken. Zoals je vroeger bij de open haard gegroepeerd zat. Of gericht op je uitzicht.

Vanwege het hebben van een gezin heb ik toch weer een tv gekocht. Zo’n Samsung met een ambient modus. Dan staat er een zelf te kiezen afbeelding die ook qua lichtsterkte zichzelf aanpast. Ik gebruik dat heel soms en vind het wel mooi maar niet heel noodzakelijk. Doordat er andere lijsten omheen hangen, lijkt het net echt. Bezoek trapt er regelmatig in.

Als ik alleen zou wonen, zou ik ook geen groot scherm meer willen.
Renee_XX schreef:
11-09-2019 13:28
Oh nu pas snap ik de post hierboven met de Funda foto. Kende het ook niet.

Edit ik geloof dat ik het toch niet helemaal goed heb gezien. Ik dacht dat dat grote ding een frame was maar het is volgens mij een foto aan de wand.
Ik kan geen plaatjes zien maar als ik op Samsung frame Google dan krijg ik een platte TV te zien die ook als schilderij aan de wand kan uit zien door wisselende foto's wanneer je niet TV kijkt.
Keukenprins schreef:
11-09-2019 13:31
Ja, zijn er hier mensen met ervaring met een Samsung The Frame? Ik zit er aan te denken maar vind het wel veel geld omdat ik weinig tv kijk
Ik ken mensen die het hebben en die zijn er bijzonder gelukkig mee. Tis wel een dure tv ja. Maar als ie uitstaat, is t dus een schilderij.
redbulletje schreef:
11-09-2019 14:31
Ik kan geen plaatjes zien maar als ik op Samsung frame Google dan krijg ik een platte TV te zien die ook als schilderij aan de wand kan uit zien door wisselende foto's wanneer je niet TV kijkt.
Dat is het idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven