TV weg: wat er voor in de plaats?

11-09-2019 10:09 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om mijn tv weg te doen. Het is toch een enorm ding in de kamer en ik kijk er nauwelijks naar. Maar wat zet ik er voor in de plaats? Hebben jullie daar ervaring mee en tips?
redbulletje schreef:
11-09-2019 14:31
Ik kan geen plaatjes zien maar als ik op Samsung frame Google dan krijg ik een platte TV te zien die ook als schilderij aan de wand kan uit zien door wisselende foto's wanneer je niet TV kijkt.

Ja dat klopt een platte tv als schilderij. En ik dacht dat op de Funda foto hierboven ook een frame tv aan de muur hing maar het is iets van een foto of plexiglas oid (toch?).
redbulletje schreef:
11-09-2019 13:07
Nooit 'ns gezellig een filmpje kunnen kijken met bezoek. Je kunt moeilijk rond de laptop gaan zitten, dat staat wel heel armoedig.
Ik zou echt werkelijk nooit de tv aanzetten met bezoek, dus voor mij gaat dat niet op. Ik ben ook geen filmkijker. Films duren tegenwoordig allemaal 2,5 uur lijkt het wel. Veel te lang voor mij. Dan ga ik liever lezen. Ik ben een radio- en podcastmens. En met bezoek gewoon lekker een muziekje aan.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 15:58
Ik zou echt werkelijk nooit de tv aanzetten met bezoek, dus voor mij gaat dat niet op. Ik ben ook geen filmkijker. Films duren tegenwoordig allemaal 2,5 uur lijkt het wel. Veel te lang voor mij. Dan ga ik liever lezen. Ik ben een radio- en podcastmens. En met bezoek gewoon lekker een muziekje aan.
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Die films inderdaad... duren veel te lang. Af en toe kijk ik een Woody Allen film. Dan ben je met 1.5 uur klaar (en dan ben ik er ook wel klaar mee).

Ik vind het ook heel storend als ik ergens op bezoek ben en de tv staat aan te loeien. Waarom?

(Helemaal off topic, ik weet het).
Ik kijk vooral samen met man, met een dekentje op de bank. Kinderen kijken ook wel veel tv. Maar we kijken vooral Netflix en zo, echt tv kijken naar zenders doen we niet veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Een foto muur?
Wij hebben een hoog plafond (oud huis) en hebben 3 gigantisch grote fotos in passe partout hangen. Zijn door een fotograaf gemaakt dus zijn heel mooi en passen qua kleurstelling perfect bij elkaar.
Kan ook met meerdere kleinere fotos.
Afbeelding
-
Nitflex schreef:
11-09-2019 15:58
Ik zou echt werkelijk nooit de tv aanzetten met bezoek, dus voor mij gaat dat niet op. Ik ben ook geen filmkijker. Films duren tegenwoordig allemaal 2,5 uur lijkt het wel. Veel te lang voor mij. Dan ga ik liever lezen. Ik ben een radio- en podcastmens. En met bezoek gewoon lekker een muziekje aan.
Dan doel je op bioscoopfilms waarschijnlijk. De meeste films (op netflix) zijn maar 90-100 minuten. Wij kijken ook vaak een serie of detective van 45-60 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
11-09-2019 13:28
Oh nu pas snap ik de post hierboven met de Funda foto. Kende het ook niet.

Edit ik geloof dat ik het toch niet helemaal goed heb gezien. Ik dacht dat dat grote ding een frame was maar het is volgens mij een foto aan de wand.
Achter de louvredeuren boven de haard zit een tv.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zonder TV kan je alles zetten precies waar je wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mét een TV ook; je kan er met je rug naartoe gaan zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
als je voldoende licht hebt... urban jungle :flirting:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
redbulletje schreef:
11-09-2019 16:49
Dan doel je op bioscoopfilms waarschijnlijk. De meeste films (op netflix) zijn maar 90-100 minuten. Wij kijken ook vaak een serie of detective van 45-60 minuten.
Op Netflix zijn er veel ook echt lang, het zijn vaak toch bioscoopfilms geweest?

Ik ben er wel jaloers op hoor, mensen die daar van kunnen genieten. Maar mij duurt het te lang, en ik vind bijna altijd dat ze het verhaal ook in 90 minuten hadden kunnen vertellen.

Excuses voor de off-topic. Maar goed; ik heb dus niets op de plek waar mijn tv stond.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 22:16
Op Netflix zijn er veel ook echt lang, het zijn vaak toch bioscoopfilms geweest?

Ik ben er wel jaloers op hoor, mensen die daar van kunnen genieten. Maar mij duurt het te lang, en ik vind bijna altijd dat ze het verhaal ook in 90 minuten hadden kunnen vertellen.

Excuses voor de off-topic. Maar goed; ik heb dus niets op de plek waar mijn tv stond.
Grappig ik vind veel films juist te kort. Voor mijn gevoel zijn ze vaak max 2 uur en nemen ze niet de tijd om het een en ander uit te diepen. Waardoor mijn aandacht verslapt omdat ze overal zo snel doorheen razen.

Ik doe nooit de tv aan als er visite is. Samen een film kijken, tja, dat deden we vroeger op de basisschool wel eens. Nu niet meer. Ga liever kletsen. Sinds ik samenwoon is de tv 2x aangeweest, 1x omdat men schaatsen wilde kijken en 1x omdat de meegekomen kinderen rotvervelend waren. En dan gaat alle aandacht naar de tv, ook al is het maar voor een paar mensen opgezet. Zo gezellig! [sarcasme] Dus ik heb daar mijn veto over uitgesproken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven