Planten van de markt

11-09-2019 16:18 55 berichten
Hallo allen,

Wil een paar nieuwe grote planten kopen en vraag me af wat de kwaliteit is van planten van de markt. Zijn ze vers? Zijn ze gezond? Hoe zit het met beessies? Laten ze niet na een paar dagen hun blad vallen? Ze staan lang buiten, zijn ze dan nog te acclimatiseren?

Wie het weet mag het zeggen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja Fatsia is heel lastig binnen, ik heb het geweten :| . Monstera is wel makkelijk
Voor iedereen een groene tuin
Grobbekuiken_ schreef:
11-09-2019 16:46
Afbeelding

Ik ben gek op deze lepelplanten. Heb absoluut geen groene vingers, maar deze blijven bij mij mooi, waar ik ze ook vandaan haal. Misschien is dat wat?
Is inderdaad een prachtige plant, maar ik vind ze te dorstig, daar blijf je achteraan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat op de markt. Die hebben dezelfde leveranciers als tuincentra en bloemisten.

En je bent een stuk goedkoper uit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-09-2019 16:50
Is inderdaad een prachtige plant, maar ik vind ze te dorstig, daar blijf je achteraan lopen.
Dachten wij ook, tot we er één wisten te verzuipen.
Ze staan hier op de vensterbank, met volle zon. 1 a 2 keer p.w. een plens water is voldoende.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
yasmijn schreef:
11-09-2019 16:51
Natuurlijk kan dat op de markt. Die hebben dezelfde leveranciers als tuincentra en bloemisten.

En je bent een stuk goedkoper uit.
Dat was ook mijn gedachte.
Grobbekuiken_ schreef:
11-09-2019 16:54
Dachten wij ook, tot we er één wisten te verzuipen.
Ze staan hier op de vensterbank, met volle zon. 1 a 2 keer p.w. een plens water is voldoende.
Mijn vensterbank is voorzien. Ik wil een aantal planten op de grote tafel, die staat midden in de kamer met een raam op het westen er tegenover, dus daar komt alleen zon na een uur of vier.
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats staan ook kamerplanten / stekken te koop voor leuke prijzen. Genoeg mensen die graag planten kweken en verkopen.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
11-09-2019 16:57
Op marktplaats staan ook kamerplanten / stekken te koop voor leuke prijzen. Genoeg mensen die graag planten kweken en verkopen.
Dat is een leuke tip. Dankje. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-09-2019 16:57
Mijn vensterbank is voorzien. Ik wil een aantal planten op de grote tafel, die staat midden in de kamer met een raam op het westen er tegenover, dus daar komt alleen zon na een uur of vier.
Oh, sorry, dat had ik niet gezien. Dan is de lepelplant inderdaad niet zo geschikt denk ik.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Cateautje schreef:
11-09-2019 16:31
Dankje Gravin!

Ik zoek planten die weelderige bladeren hebben, veel kleintjes of weelderige grote bladeren, mooi getekend hou ik ook van. Kortom, planten met een grote decoratieve waarde.
Dan zoek je deze waarschijnlijk:
https://www.tuincentrum.nl/media/catalo ... erfoto.jpg
redbulletje schreef:
11-09-2019 16:59
Dan zoek je deze waarschijnlijk:
https://www.tuincentrum.nl/media/catalo ... erfoto.jpg
Ja, is ook heel mooi. :)
Grobbekuiken_ schreef:
11-09-2019 16:58
Oh, sorry, dat had ik niet gezien. Dan is de lepelplant inderdaad niet zo geschikt denk ik.
In de zomer zou het perfect zijn, maar verdere seizoenen denk ik dat die plant het niet houdt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 17:02
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-09-2019 16:58
Dat is een leuke tip. Dankje. :)
Graag gedaan:). Ik heb zelf ook een aantal leuke planten hier vandaan :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
11-09-2019 17:01
Graag gedaan:). Ik heb zelf ook een aantal leuke planten hier vandaan :)
Ik zal eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze goed, wel even kijken of er geen kleine vliegjes in zitten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn tegenwoordig ook plantenasielen. Mensen die van hun plant af willen kunnen ze brengen, krijgen daar goede verzorging en als de plant er weer goed uitziet mag ie geadopteerd worden..

Misschien ook een idee voor goedkope planten?
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
11-09-2019 17:50
Er zijn tegenwoordig ook plantenasielen. Mensen die van hun plant af willen kunnen ze brengen, krijgen daar goede verzorging en als de plant er weer goed uitziet mag ie geadopteerd worden..

Misschien ook een idee voor goedkope planten?
Dat is erg leuk bedacht, maar ik wil er geen weeshuis voor zijn. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-09-2019 17:51
Dat is erg leuk bedacht, maar ik wil er geen weeshuis voor zijn. :)
Haha, ik bedoelde meer dat je daar misschien een leuke plant voor een leuk prijsje kan vinden.
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
11-09-2019 17:53
Haha, ik bedoelde meer dat je daar misschien een leuke plant voor een leuk prijsje kan vinden.
Jawel, dat snapte ik al. :)
Alle reacties Link kopieren
Op markten staan vaak ook de kwekers, althans bij 'mijn markt' dan. Je koopt dan rechtstreeks van de kweker. Zonder tussenhandel en met de beste kwaliteit die er is. Beter kan niet.
gizzmo-returns schreef:
11-09-2019 16:26
Ben zelf gek op een duinplant. Kan goed tegen de zon in mijn vensterbank. Weinig water nodig en de poezen vinden deze plant niet interessant genoeg om aan te knabbelen.

https://static.webshopapp.com/shops/029 ... -small.jpg

Laatst ook op de markt gekocht, staan er mooi bij! En een hele sterke plant.
Dat is maar goed ook! Deze plant is giftig voor katten..
Maakt geen klap uit waar je je planten koopt is mijn ervaring. Soms gaat het goed, soms niet. Ook Tuincentra zijn geen garantie voor een goede kwaliteit planten zonder beestjes of andere mankementen.
En ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met planten van de markt voor zowel binnen als buiten. In de winter moet je wel oppassen met bepaalde binnenplanten bijv. orchideeën die laten snel knoppen vallen bij grote tempratuur verschillen.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-09-2019 16:51
Natuurlijk kan dat op de markt. Die hebben dezelfde leveranciers als tuincentra en bloemisten.

En je bent een stuk goedkoper uit.
Over goedkoop gesproken: wij hebben een aantal planten van Ikea; niet duur en doen het ontzettend goed. En ja, het zijn echte planten, niet die kunstdingen 🤣
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
schorpioentje28 schreef:
11-09-2019 22:17
Over goedkoop gesproken: wij hebben een aantal planten van Ikea; niet duur en doen het ontzettend goed. En ja, het zijn echte planten, niet die kunstdingen 🤣
Jawel, ik heb een palm staan van Ikea, maar het is niet te doen om met een stuk of vijf grote planten in je eentje de trein in te stappen, vandaar ik dat idee heb laten varen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven