Webshop

16-09-2019 22:50 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een hobby winkel en webshop aan huis beginnen hoe gaat dat allemaal.
Ik heb geen diploma’s of opleiding gedaan ik wil hier zo graag mee beginnen helemaal met diamond painting zelf printen wat van apparaat moet ik hebben daar voor
Alle reacties Link kopieren
Als je al niet weet wat je nodig hebt om te maken en verkopen lijkt me een webshop beginnen niet verstandig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nou ik wil weten wat moet hebben
Alle reacties Link kopieren
Is je Google stuk?
¡Apagando las luces!
De meeste mensen kopen dat op Aliexpress. Voor heel weinig.

Of bij bestaande webshops als ze iets heel speciaals willen. Wat voor speciaals ga jij heel goedkoop aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
Als ik foto’s via dat wil maken wel apparaat moet ik hebben
Diesel2020 schreef:
16-09-2019 23:09
Als ik foto’s via dat wil maken wel apparaat moet ik hebben
:roll:
Met alleen diamond painting red je het niet want dat kopen mensen vaak toch rechtstreeks bij Ali uit China etc. En de hobby winkels waar ik wel eens kwam/kom hebben het zwaar.

Een hobby winkel aan huis, hoeveel ruimte heb je daarvoor? Met een kamertje over red je het niet.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 23:14
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-09-2019 23:05
De meeste mensen kopen dat op Aliexpress. Voor heel weinig.

Of bij bestaande webshops als ze iets heel speciaals willen. Wat voor speciaals ga jij heel goedkoop aanbieden?
Dat heb ik al voorraad maar voor foto’s
Verkoop je shit gewoon via marktplaats of ebay ofzo. Waarom een hele webshop daar specifiek voor opzetten?
Alle reacties Link kopieren
Een hobbywinkel aan huis? Wat vind de gemeente daarvan? Je mag geen winkel aan huis beginnen, omdat je huis een woonbestemming heeft. Jij zou ook gek opkijken als jou buren een gereedschapswinkel vanuit huis beginnen.

Dus dan kan je wel vergeten. De overbuurvrouw die een 2de hands kinderkledingwinkeltje op zolder begon, werd ook snel terug gefloten door de gemeente.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-09-2019 23:13
Met alleen diamond painting red je het niet want dat kopen mensen vaak toch rechtstreeks bij Ali uit China etc. En de hobby winkels waar ik wel eens kwam/kom hebben het zwaar.

Een hobby winkel aan huis, hoeveel ruimte heb je daarvoor? Met een kamertje over red je het niet.
Ik heb een hele grote schuur
En verwarmd en grote zolder daar op
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
16-09-2019 23:14
Verkoop je shit gewoon via marktplaats of ebay ofzo. Waarom een hele webshop daar specifiek voor opzetten?
Via een website wil ik het gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-09-2019 23:14
Een hobbywinkel aan huis? Wat vind de gemeente daarvan? Je mag geen winkel aan huis beginnen, omdat je huis een woonbestemming heeft. Jij zou ook gek opkijken als jou buren een gereedschapswinkel vanuit huis beginnen.

Dus dan kan je wel vergeten. De overbuurvrouw die een 2de hands kinderkledingwinkeltje op zolder begon, werd ook snel terug gefloten door de gemeente.
Dan ga ik vergunning aan vragen via de gemeente
Alle reacties Link kopieren
Diesel2020 schreef:
16-09-2019 23:20
Dan ga ik vergunning aan vragen via de gemeente
Die krijg je nooit voor een winkel in een woonhuis. Stel je het eens voor: de hele dag auto's voor je huis en allerlei mensen die in en uitlopen. Daar zullen de buren blij van worden. Je mag wel een webshop vanuit huis runnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst maar eens uitvogelen of mensen wel zitten te wachten op een diamond painting webshop. Zoals al werd gezegd, de meeste mensen kopen dat zelf (goedkoop) via Ali.

Wat lever jij wat zij zelf niet kunnen?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-09-2019 23:27
Die krijg je nooit voor een winkel in een woonhuis. Stel je het eens voor: de hele dag auto's voor je huis en allerlei mensen die in en uitlopen. Daar zullen de buren blij van worden. Je mag wel een webshop vanuit huis runnen.
Dat ben ik ook niet van plan
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
16-09-2019 23:27
Ik zou eerst maar eens uitvogelen of mensen wel zitten te wachten op een diamond painting webshop. Zoals al werd gezegd, de meeste mensen kopen dat zelf (goedkoop) via Ali.

Wat lever jij wat zij zelf niet kunnen?

En hoe lang is dat nog ‘in’?
Je kan het op bijna iedere hoek van de straat/markt kopen, waarom zouden ze het bij jou kopen?

En heb je zoveel voorraad dat je al je klanten snel de juiste kleuren/accessoires (of weet ik veel wat je nodig hebt) kunt leveren, of moet je dat eerst zelf in China bestellen?

En voor hoeveel ga jij je spullen verkopen waardoor je er geld mee verdient? Denk aan kvk kosten, verzendkosten, administratie etc. Zijn je klanten dan goedkoper uit dan bij Ali/Wish/de kraam op de markt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Etsy staat er ook al vol mee.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet alleen diamond painting doen ook breien garen en brei naalden en haak spul dus van alles wat
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je dus wellicht een KvK nodig en een website. Ik zou even uitzoeken wanneer een KvK nodig is/hoe je die krijgt en hoe je een website maakt, inclusfief domein regelen. En daarna waar je je spullen vandaan gaat halen: Zijn er groothandels voor? En ik zou uitzoeken wat voor printer je nodig hebt als je je eigen diamond templates wil maken en hoe je aan niet copyright plaatjes komt.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
17-09-2019 00:08
Dan heb je dus wellicht een KvK nodig en een website. Ik zou even uitzoeken wanneer een KvK nodig is/hoe je die krijgt en hoe je een website maakt, inclusfief domein regelen. En daarna waar je je spullen vandaan gaat halen: Zijn er groothandels voor? En ik zou uitzoeken wat voor printer je nodig hebt als je je eigen diamond templates wil maken en hoe je aan niet copyright plaatjes komt.
Dankjewel daar voor
Alle reacties Link kopieren
Diesel2020 schreef:
17-09-2019 00:04
Ik wil niet alleen diamond painting doen ook breien garen en brei naalden en haak spul dus van alles wat

Ook dat koop je voor een drol en 3 knikkers bij Ali/wish/action/zeeman/wibra/Hema.

En de mensen die kwaliteitsspul willen, gaan daarvoor naar een speciaalzaak waarbij ze de producten kunnen zien (de kleur op een beeldscherm varieert per instelling) en boeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je schuur hoort bij het huis dus ook daar mag je niet zo maar een winkel beginnen.

En toen ik nog regelmatig de hobby winkel bezocht kwam ik daar juist omdat ik op zoek was naar een specifieke kleur of soort papier, markers etc. En 'mijn' hobby winkel verkocht ook dingen die je nergens anders kon kopen, gaven advies en boden aan dingen voor je te bestellen indien nodig, gaf studenten korting en je kreeg wel eens wat extra.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt én geen verstand van webshops en zo te lezen ook niet van diamond painting. Maar je wil er wel een bedrijf van maken?

Het viva forum lijkt me niet de juiste plek om te beginnen. Ga eens naar hobby beurzen. Daar kan je heel veel informatie vinden over diamond painting.

Ga een cursus startende ondernemer volgen
Ga je verdiepen in webshops. Wil je zelf een website maken of laten maken?

De meeste webshops ontstaan omdat mensen een hobby of interesse hebben wat een beetje uit de hand loopt. Ze hebben op z'n minst de basis vaardigheden en ervaring om de producten te maken. Wanneer je nog nooit met een of ander apparaat iets gedaan hebt, is het wel een een groot risico om te gaan investeren in een webshop.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven