Kleur gevel & kozijnen

17-09-2019 14:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames en sporadische heren :),

Onze buitengevel aan de achterkant plus al onze kozijnen zijn geschilderd in een spuuglelijke kleur geel. Nu wil ik beide gaan overschilderen. Het gaat om de gevel achter, de kozijnen voor en achter. Het gaat om een twee onder 1 kapper uit de jaren 20. Van de buren zijn de kozijnen een soort van wit en is de achtergevel niet geschilderd. De achterkant lijkt me wit gewoon het mooiste, maar ik wil niet spier-pijn-aan-je-ogen wit. Het lijkt me mooi dat de gevel en de kozijnen dezelfde kleur hebben omdat ik de kozijnen aan de voorkant ook wil schilderen. Heeft iemand tips welke ral code het mooiste is hiervoor? Ik wil ook een antraciet balk aan de achterkant onderkant doen, voor het opspattende vuil. Let me know!
Alle reacties Link kopieren
Op mijn jaren '30 huis zat ral 9001 op de kozijnen en de muren waren baksteen
Op mijn bedrijfspand zijn de kozijnen ral 9001, de stenen zijn ral 9010 gekeimd en de grijze onderrand is ral 7016.
Ik overweeg nu om de voordeur zwart te maken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Een lichtgrijs op de muren en de kozijnen netje wit en misschien wel dezelfde kleur als je buren?
Ik zou dezelfde kleur als de buren doen. Bij een 2-onder-1-kapper vind ik 2 verschillende kleuren erg lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als de buren geen verf hebben dan probeerde ik eerst mijn gevel schoon te krijgen.

Indien wel geverfd dan kies ik voor heel wit, net als vroeger.

Die donkere kleuren op monumenten hebben veelal niets te zoeken dus die gebruik ik niet als leidraad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven